K Klövsjöspurten skrev:
Titta på bilden en gång till så förstår du vad ludvig menar. Ovanför träregeln kommer kallvattnet till wc ut.
Hah! Se på fan - i stand corrected!

• Gilla
ECS80
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Får jag inte tycka att det ser ut som skit med en stor låda ut från väggen? Vi i Sverige bygger ju inte in våra toaletter inne i väggen som man gör i t.ex. UK. Vad är då poängen det fattar jag inte. Dessutom svårare med service och reservdelar.
Det låter som att du är kränkt pga att jag inte gillar det, kan det vara så att du lagt en halv miljon på ett pellejönsbadrum? ;)
Måste ju vara fräsch och fräkt badrum att visa upp

snillethans1 snillethans1 skrev:
Köra offset anslutningsadapter och modifiera nedre delen av ställningen?, det sista är verkligen inget märkvärdigt för den som kan metall, och även om en offset minskar tvärarean i röret precis efter holken är det sällan problem med det .

Lite "tattarmek" i efterhand kanske, men jämfört med att bila upp golv är det väl ändå gångbart.
Nej gud, måste vara den sämsta grejen man kan kombinera med vägghängd toa.
Har aldrig stött på en vägghängd som spolar bra och då strypa en redan dålig produkt är i mina ögon idiotiskt.

Skulle gärna riva vårat badrum för att bli kvitt våran vägghängda och få en toa som faktiskt spolar ner skiten.

• Gilla
Sven Lindvall och 2 till
  • Laddar…
T tomael skrev:
I början var öppet golvet men den rörmokare har ingen erfarenhet och har startat egenföretag han kan inte med reglar
Kan faktiskt vara så det går en golvregel precis bakom röret? Kan vara annat också ivägen.
Då går det inte att flytta utan rejäl ombyggnad… oavsett om rörmokaren är nystartad.
Att han inte kan regler vet inte du, då hen faktiskt har minst 60mm mellan gips och rör, vilket är kravet

• Gilla
tomael
  • Laddar…
J JockeÅgren skrev:
Kan faktiskt vara så det går en golvregel precis bakom röret? Kan vara annat också ivägen.
Då går det inte att flytta utan rejäl ombyggnad… oavsett om rörmokaren är nystartad.
Att han inte kan regler vet inte du, då hen faktiskt har minst 60mm mellan gips och rör, vilket är kravet
Tyvärr många som startar byggföretag utan Auktoriserat dem fattar inte reglar dem renoverat hela badrummet med massor problem och golvet var öppet och alla rören var i fri du skulle flytta röret back till 6 cm men han gjorde 15 cm och det svårt att riva hela badrummet igen jag vet inte hur han ska fixa och badrummet inte bred bara 130cm väg till väg 😡

The fact that the drain should be positioned far from the walls (at least 60 mm) is consistent with "Säkert Vatten" recommendations and certifications. However, it's not true that this type of frame cannot be built into the wall. The niche must only be waterproofed and have a means of draining water in the event of a leak. Above all, these are RECOMMENDATIONS, not REQUIREMENTS. Perhaps the most sensible solution now is to install a standard toilet. This will facilitate communication.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Men firman borde väl frågat saker om tex avloppet i detta fall. Att de borde flytta avloppet så nära väggen det går om man ska ha en vägghängd men att kanske kostnaden stiger med x antal tusen för just detta. För de flesta privat personer har kanske inte byggt 1000 badrum och vet om fällor och vad som kanske fungerar bättre så firmor borde upplysa om uppenbara ”fel”.

B Björkskär skrev:
Hej
Vad är det som är ”Pelle Jöns” med inbyggnadscistern?
Vad föranleder att du tycker att de skall förbjudas?
Eller är det bara personligt tyckande från en person som tycker att vi ska ha någon av 2st statligt godkända wc-stolar i badrummet där vi speglar någon av våra 5 st statligt godkända frisyrer i den enda godkända typen av spegel? 😉

Följdfrågor:
-Har du personligen påverkats av att någon annan medborgare har wc med inbyggd cistern?
-Hur stor var skadan för dig?
-Vilka kostnader uppstod för dig?
-Har du förslag på fler saker som bör förbjudas? (Exempelvis skidåkning på tv, färgglada gardiner eller att medborgare inte ska få inreda sitt hem som dom vill)

/ Björkskär
Godkväll, det är inte en lösning med inbyggda cisterner som vi teknister/esteter föredrar, det finns vägghängda wc stolar med utanpåliggande cistern vilket är att föredra ur service synpunkt, som dessutom är trevligare att se än en utkaklad låda på väggen, jag kan tänka mig att det är ungefär samma människor som har en häll med inbyggd fläkt, vilket strider mot alla fysikaliska regler
Men att förbjuda dem är tveksamt, vill folk ha framtida problem så är det ok.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.