Rickard. Rickard.ag skrev:
Har för mig att jag läste någonstans att takläggare var det värsta jobbet som finns. Det är kanske därför jag hållit på i takbranchen i snart 6år :) du får nog läsa om alla mina inlägg så tror jag du förstår vad jag menar.
Så, nu har jag läst.
Tolkar det som att takjobb är skit och lockar folk som inte bryr sig. I TS fall verkar det stämma men själv kan jag tycka det är ganska gött med ett takbyte då och då. Då tycker jag det är värre att ställa grund i samband med snö och minusgrader.

Rickard.
Är jag så dålig på svenska? @Fotografen Svensk skrift har varit min akilleshäl sen lågstadiet men jag trodde jag var bättre än såhär.

Som jag skrev har jag jobbat med takläggning och olika sorters tätskiktslösningar dom senaste 6isch åren och är för stunden väldigt nöjd med det.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Är jag så dålig på svenska?
Det tycker jag inte.

Sen ang takjobb, takjobb i sig har jag aldrig hört någon anse som "skitjobb"? Beror ju lite på vad man trivs med själv, men diskussionen gällde väl oseriösa firmor och arbetsgivare?

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Samma tänk som i Hammarby Sjöstad. Oorganisk isolering stod öppen utomhus som de bara slängde upp som inget hade hänt. Blev enorma saltutfällningar ur putsen när de försökte torka med byggfläkt ändå fick en del göras om efter ett tag pga mögel. Ingen visste heller vem som hade ansvaret. Tog lång tid innan det var åtgärdat. Hur tänker man egentligen?

• Gilla
henric78
  • Laddar…
N Nils82 skrev:
Försäkringsmässigt är det nog en mardröm. Bolaget, som är vållande,har en försäkring. Brf,n som är beställare har en försäkring och skadat lösöre tillhör ju varje enskild som i sig har en försäkring.
Så, vem ska man rycka tag i nu då?
Som jag förstår så står grannarnas tak (radhus) öppna mot himlen medan de knegar vidare... Självklart säger de ansvariga (brf?) "Att de ska fixa det"

Den drabbade gör bäst i att i första hand kontakta sitt FB.

Liten uppdatering. Det har ordnat sig så långt att byggfirman fick i uppgift att sanera vinden på gammal isolering och det har fått torka upp. Taket är renoverat med ny takpapp och läkt vilket väl var det som skulle göras initialt. En tröst i bedrövelsen är att de fick ny frisk isolering men hur det blir med fuktfläckarna i innertaket vet jag inte ännu. Nu är det besöksförbud på grund av virusepidemin så det tar tid innan jag kan bevittna det hela.

• Gilla
bearmaniac
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.