23 041 läst ·
36 svar
23k läst
36 svar
Kan man verkligen göra så här?
45 mm regn motsvarar 45 liter per kvadratmeterW WilleR skrev:
Nåväl, det blev liv i luckan när "delegationen" anlände så det blev ganska snabbt övertäckt eftersom det fortsatte att regna. Jag fattar fortfarande inte hur byggarbetarna tänkte?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man sitter i knät på snickarna, man kan bråka, hota, hålla inne betaling och allt möjligt som förmodligen försenar snarare än skyndar på. En sak är säker men man måste få taket tätt så fort som möjlit och just tiden i detta känsliga läge har snickarna på sin sida och därmed ett orimligt stort övertag. Att byta issolering i taket som ligger i öppen vind låter inte så svårt om det görs direkt vid skadetillfället men mögel i väggarna från våt issolering låter tufft. Jag skulle också vilja veta hur man kan få hållhakar på byggfirmor så att de skickar riktigt folk. Jag vet inte hur man skall kunna få ekonomiska garrentier i förväg utan att det kostar en förmögenhet, för material, tid för avslut, bra-dåligt arbete. kvalitetskontroll, och skador som tex. vattenskador, Det kanske blir lättare när det blir lågkonjungtur på byggmarknaden. Men jag vill inte vänta tills dess. De får gärna tala vilket språk de vill sinsimellan så länge de kan kommunisera bra med mig vilket antagligen kräver bra svenska.
Jovisst, men folk som inte accepterar att jobba så byter jobb. Jag tror det inte är så svårt att få byggjobb för tillfället?Rickard.ag skrev:
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Så är det nog, och då blir resultatet att alla som vägrar göra skit hamnar på en bättre firma och dom som nöjer sig med lönen och inte bryr sig om resten blir kvar.Fotografen skrev:
Redigerat:
Spontant tänker jag att försäkringsbolaget är fullständigt ointresserade av att ta i den där saken med tång, dom brukar inte ersätta fuktskador som uppkommit utifrån i normala fall - och definitivt inte om man tagit bort taket som ska skydda mot nederbörd.
Okej, så folk som bor där är helt i händerna på byggbolaget och deras "skickliga" hantverkare?T TobbeP skrev:
Försäkringsmässigt är det nog en mardröm. Bolaget, som är vållande,har en försäkring. Brf,n som är beställare har en försäkring och skadat lösöre tillhör ju varje enskild som i sig har en försäkring.S sallad skrev:
Det sånt här byggare håller på med eftersom lagarna är skrivna på fel sätt så de kan skylla ifrån sig och offta skyller de på beställarenS sallad skrev:Hej på er! Just nu i skrivande stund håller ett byggföretag med takrenovering på ett radhus i Jönköping. Det ser seriöst ut på håll men svärfar med fru är oroliga för att det regnar in! Jag fattade inte vad de menade men tydligen är taket borttaget och det regnar rakt ner på isoleringen... Mitt bondförnuft säger att huset blir vattenskadat om isoleringen blir blöt. Som jag förstår så har det redan kommit några droppar inne i husets boyta
[bild]
[bild]
[bild]
det blir ord mot ord och svåraste är att man måste ha allt skriftligt annars blir det svårt att få rätt i slitändan de får inte gå för lång tid mellan slutfört arbete och klagande du/ni måste klaga med en gång annars missar ni eran rättigheter
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Har för mig att jag läste någonstans att takläggare var det värsta jobbet som finns. Det är kanske därför jag hållit på i takbranchen i snart 6årN Nils82 skrev:
Redigerat: