K Kalbygge skrev:
Många myndighetskramare i denna tråd. Det är ett osvenskt beteende.
Det är ett synnerligen svenskt beteende att lita på myndigheter.

Kanske det svenskaste vi har tillochmed.

Vilket gör det så lustigt att Svärjisarna är de som verkar lita minst på myndigheter :D

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad hade du att dölja ?
Hon har emigrerat. Så. En hel del :D

Unikt namn Unikt namn skrev:
TS har trådar om blåbetongkross som isolering och mögelskador i tak.
Denna spontana miljöinspektion verkar i det sammanhanget fullt rimlig.

Men de trådarna kanske handlar om någon av TS andra fastigheter.
Det äro synnerligen underhållande att se när arga trådar dyker upp och sen visar det sig att TS tidigare trådar indikerar att myndigheter/grannar är de som har rätt.

useless useless skrev:
HAHAHAHAHAHAAHAHAAHAHAAHAAAAHAAA

Som mångårig skattebetalare i Timrå äger jag halva Timrå IK och SCA Arena, så det är min plikt att heja på dom.

Men det finns ju faktiskt ett lag som är sämre än MoDo.

[bild]
Botkyrka? Har de inte fått lida tillräckligt?

Nu har jag inte bott i Sverige på många år men det där med att man måste betala för att bli föremål för en polisundersökning, vad fan är det för jävla fasoner? Jag skulle tvärvägra att betala ett enda öre!

• Gilla
maria01
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Nu har jag inte bott i Sverige på många år men det där med att man måste betala för att bli föremål för en polisundersökning, vad fan är det för jävla fasoner? Jag skulle tvärvägra att betala ett enda öre!
Du förefaller ha varit borta så pass länge att du tappat en del läsförståelse.

Det kostar inget att vara föremål för en polisutredning.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Kostnaden är för kontroller när man bedriver uthyrningsverksamhet. Inte för polisen.

ARJU ARJU skrev:
Du förefaller ha varit borta så pass länge att du tappat en del läsförståelse.

Det kostar inget att vara föremål för en polisutredning.
Som jag förstår det fick TS en räkning på 10,000 kr efter polisens besök. Jag skulle vilja påstå att det kostar.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Som jag förstår det fick TS en räkning på 10,000 kr efter polisens besök. Jag skulle vilja påstå att det kostar.
Nu är TS tämligen vag om räkningens beskaffenhet och beskriver händelsen som "Nu dök plötslig inspektörer från kommunen upp, tillsammans med poliser, och krävde att få inspektera stugan."

Jag förutsätter dock att räkningen inte avser "polisundersökningen" utan några andra avgifter (för kontroller) som kan vara "nödvändiga" utifrån TS verksamhet. Det blir dock mest gissningar då TS inte är direkt aktiv i tråden...

Men att det inte är en faktura för polisens insatser tror jag vi kan anta.

• Gilla
Räknenisse och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är TS tämligen vag om räkningens beskaffenhet och beskriver händelsen som "Nu dök plötslig inspektörer från kommunen upp, tillsammans med poliser, och krävde att få inspektera stugan."

Jag förutsätter dock att räkningen inte avser "polisundersökningen" utan några andra avgifter (för kontroller) som kan vara "nödvändiga" utifrån TS verksamhet. Det blir dock mest gissningar då TS inte är direkt aktiv i tråden...

Men att det inte är en faktura för polisens insatser tror jag vi kan anta.
Om det är någon slags 'kommunal inspektionsavgift' ja då kanske. Men tycker ändå att det låter blodigt att behöva hosta upp 10K för en inspektion man inte bett om.
Men som du säger, vi vet ju inte vad det stod på räkningen heller.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Om det är någon slags 'kommunal inspektionsavgift' ja då kanske. Men tycker ändå att det låter blodigt att behöva hosta upp 10K för en inspektion man inte bett om.
Men som du säger, vi vet ju inte vad det stod på räkningen heller.
Sticker iväg fort när timtaxan är 1200-1600. Sannolikt har de lagt ned tidsmässigt betydligt mer än det som faktureras, varit dubbla inspektörer men endast debiterat för en osv.

• Gilla
  • Arg
perman och 1 till
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
Många myndighetskramare i denna tråd. Det är ett osvenskt beteende.
Kalbygge, vad hade du förväntat dig? Jag gjorde ett inlägg i denna tråd och har följt kommentarerna. Som i alla forum med alias och anonyma avsändare svämmar trådarna över av oseriösa inlägg. Varför ställer inte Byggahus.se, som vet vilka som döljer sig bakom alla alias, krav på att man ska skriva vad man heter och ha en bild på sig själv? Vågar man inte stå för sina åsikter? Kliv ur ur garderoben! Jag lämnar detta "flashback forum". Det skulle vara bra med kunskapsutbyte på detta område, för det behövs onekligen. Men troll är inte intresserade av lära sig något, de ska bara retas och j-las.

• Haha
maria01 och 1 till
  • Laddar…
N
Marcusakpetersson Marcusakpetersson skrev:
Kalbygge, vad hade du förväntat dig? Jag gjorde ett inlägg i denna tråd och har följt kommentarerna. Som i alla forum med alias och anonyma avsändare svämmar trådarna över av oseriösa inlägg. Varför ställer inte Byggahus.se, som vet vilka som döljer sig bakom alla alias, krav på att man ska skriva vad man heter och ha en bild på sig själv? Vågar man inte stå för sina åsikter? Kliv ur ur garderoben! Jag lämnar detta "flashback forum". Det skulle vara bra med kunskapsutbyte på detta område, för det behövs onekligen. Men troll är inte intresserade av lära sig något, de ska bara retas och j-las.
Det är många som tycker det är en dålig idé att skriva ut sitt fullständiga namn tillsammans med en bild på sig själv på internet.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Miljöinspektören Miljöinspektören skrev:
Sticker iväg fort när timtaxan är 1200-1600. Sannolikt har de lagt ned tidsmässigt betydligt mer än det som faktureras, varit dubbla inspektörer men endast debiterat för en osv.
Är det din erfarenhet att man låter två miljöinspektörer arbeta parallellt med simpel rutintillsyn i den kommunala sektorn?

N Niq skrev:
Det är många som tycker det är en dålig idé att skriva ut sitt fullständiga namn tillsammans med en bild på sig själv på internet.
Framförallt när man diskuterar sina ärende med myndigheter, grannar osv. Ett riktigt gottebord för tjuvar om man lägger upp sina personuppgifter tillsammans med diskussioner om vilket larm man använder, hur man byggt ihop en svindyr hemmabio osv.

Nä, det dummaste man kan göra är nog att posta en massa information om sig själv icke-anonymt på nätet. Visst kan man ofta med lite slughet pussla ihop vem som ligger bakom ett visst användarnamn men å andra sidan brukar det inte vara de slugaste som är inbrottstjuvar :)

Det borde snarare vara så att sådana här forum kräver att man byter användarnamn årligen för att undvika att folk av misstag "outar sig". Men det är klart, skriver man 2 (helt meningslösa) inlägg och sen drar vidare så löper man ju inte den risken.

• Gilla
AnneKerstin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.