Marcusakpetersson Marcusakpetersson skrev:
Orimligt att man som privatperson ska behöva betala för myndighetsutövning. Detta är något som borde drivas som en fråga i EU-domstolen. "Vad f-n får vi för pengarna?"
Vi får hyra bostäder utan mögel och radon som kan göra oss sjuka oavsett vår sociala eller ekonomiska status.

Tolkar att hyresvärden i detta fall inte har riktigt koll på sina skyldigheter. Alternativet skulle såklart vara att när kommunen knackar på så kan man visa upp ett protokoll med mätvärden gällande ventilation och radon.

• Gilla
Staffan_V och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad hade du att dölja ?
De flesta har nog saker de inte vill torgföra, tror du inte det?

• Gilla
Elofsson och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Alfredo Alfredo skrev:
Att regelbundet hamna i situationer där dialog med polisen undviks med hänvisning till advokat är ändå anmärkningsvärt.

• Gilla
  • Haha
MichelleW och 21 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
På nivån att jag vägrar svara när en polis frågar?
Nej, så ruttna lik i garderoben har jag inte.

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
På nivån att jag vägrar svara när en polis frågar?
Det beror väl ändå helt på vilken fråga som ställs?

• Gilla
Berglund4 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej, det tror jag verkligen inte.

• Gilla
  • Wow
Elofsson och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Att regelbundet hamna i situationer där dialog med polisen undviks med hänvisning till advokat är ändå anmärkningsvärt.
Har jag skrivit något sådant?

• Gilla
Zedo
  • Laddar…
(Pratar med LGW's röst) Hata slumpen!

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
K Kalbygge skrev:
Många myndighetskramare i denna tråd. Det är ett osvenskt beteende.
Kanske det mest svenska av allt svenska. Finns få populationer i världen som har samma förtroende - för att inte säga dyrkan - av offentlig auktoritet och myndigheter. Vi kultur är en god mylla för ett totalitärt maktövertagande.

• Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Appendix och 8 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Nej, det tror jag verkligen inte.
Då tror vi verkligen olika. Jag tror nästan alla har information som de helst inte skulle vilja se på kvällstidningarnas förstasida. Men du kanske är unik?

• Gilla
TheImprovisor och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
för att inte säga dyrkan - av offentlig auktoritet och myndigheter.
Javisst är det väldigt märkligt hur en persons uppfattning kan ses som ett axiom bara för att personen råkar jobba på någon slags myndighet? Väldigt skrämmande egentligen.

• Gilla
Berglund4 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Alfredo Alfredo skrev:
Javisst är det väldigt märkligt hur en persons uppfattning kan ses som ett axiom bara för att personen råkar jobba på någon slags myndighet? Väldigt skrämmande egentligen.
Och antivetenskapligt. Man säger nej till argument och sakförhållanden och ja till position och ställning.

• Gilla
  • Ledsen
Berglund4 och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Det kanske är en joint operation mellan myndigheterna? Kanske satt Tull o Kronofogden o tryckte bakom en buske med. De är väl mer troligt att polisen letar folk som inte hör hemma här, kanske har det varit stöldvåger i området eller bara en planerad del av verksamheten. Att kommunen sedan hakar på gör de väl bara för att inventera beståndet och uppfylla sina skyldigheter. Kanske är det som tidigare angetts så att de dubbla befogenheterna gör det lättare att operera. Kommunen får tillträde och beroende på vad då polisen kan se genom den öppna dörren ställer de ytterligare frågor.

Om man kräver radonmätning i ett hus på plintar har man nog dålig koll på hur saker fungerar.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.