J Jansson69 skrev:
Ja du läser du sämre en än lågstadie elev i och med att du inte viste vad som skrevs i inlägg #1

”Utöver detta fick vi själva montera om två saker, då det kopplats ihop fel och läckte vatten.”

Så läst kan du ju inte gjort ljuger som en häst travar eller vad är det man brukar säga😉

Du får ursäkta mig att jag sänkte mig till din nivå men var det inte du som skrev inlägg #173 som är helt orelevant för tråden?
Eller gäller inte samma regler herrn?
Så märkligt du resonerar.
Hantverkare 1 har fått veta att på måndag kommer hantverkare 2, då behöver hantverkare 1:s jobb vara klart.
Hantverkare 1 löser inte sin uppgift utan kund måste lösa detta själv.
Hur kan detta vara kundens fel?

• Gilla
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Så märkligt du resonerar.
Hantverkare 1 har fått veta att på måndag kommer hantverkare 2, då behöver hantverkare 1:s jobb vara klart.
Hantverkare 1 löser inte sin uppgift utan kund måste lösa detta själv.
Hur kan detta vara kundens fel?
Ingett konstigt alls alla som har renoverat eller arbetar med renovering vet att några exakta tider sällan håller utan den som håller i jobbet (TS i detta fall har samordningsansvaret och med det tidsplanen)
Man behöver ha flexibilitet i en renovering det vet alla utom några få i denna tråden om sedan TS väljer det med form av tid (alltså luft mellan dom olika entreprenörerna) eller kommunikation med att hen bokar bara preliminära tider med avrop kan jag inte svara på..
Men så jobbar alla mindre hantverkfirmor som tar in UEn i sina projekt..
Så det är inte märkligt alls utan det är så man gör..

• Wow
kashieda
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Ingett konstigt alls alla som har renoverat eller arbetar med renovering vet att några exakta tider sällan håller utan den som håller i jobbet (TS i detta fall har samordningsansvaret och med det tidsplanen)
Man behöver ha flexibilitet i en renovering det vet alla utom några få i denna tråden om sedan TS väljer det med form av tid (alltså luft mellan dom olika entreprenörerna) eller kommunikation med att hen bokar bara preliminära tider med avrop kan jag inte svara på..
Så du anser alltså att en hantverkare bara kan strunta i deadlines?

• Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
J Jansson69 skrev:
Ja du läser du sämre en än lågstadie elev i och med att du inte viste vad som skrevs i inlägg #1
När argumenten inte räcker så kan man alltid ge sig på personen.

Jag visste mycket väl vad som stod i #1.
J Jansson69 skrev:
”Utöver detta fick vi själva montera om två saker, då det kopplats ihop fel och läckte vatten.”

Så läst kan du ju inte gjort ljuger som en häst travar eller vad är det man brukar säga😉
Ja, hantverkaren kopplade fel så det läckte och TS fick koppla montera om.
J Jansson69 skrev:
Du får ursäkta mig att jag sänkte mig till din nivå men var det inte du som skrev inlägg #173 som är helt orelevant för tråden?
Mitt inlägg var en jämförelse med TS situation, något annat har jag inte påstått. Det jag säger är helt enkelt att om någon annan råkat ut för den situationen så är det en slump.
J Jansson69 skrev:
Eller gäller inte samma regler herrn?
Givetvis gör de det.

Jag avslutar med att säga hur jag ser på saker (Obs jag säger inte något om hur du ser på saker)
Jag anser att den part som klantar sig, oavsett om det är kund eller företag, ska försöka göra så att motparten hålls så skadelös som det går till rimlig nivå. Jag anser inte att man klantar sig om man blir sjuk eller om förutsättningarna förändras, men jag anser att man klantar sig om man glömmer att ta med saker som behövs, om man inte dyker upp på avtalad tid, om man kopplar fel etc.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J
Så du anser alltså att en hantverkare bara kan strunta i deadlines?
Nej vart har jag skrivit det?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Nej vart har jag skrivit det?
Eftersom du verkar anse att det är kundens fel att hantverkaren inte kunde hålla en tidsplan?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
När argumenten inte räcker så kan man alltid ge sig på personen.

Jag visste mycket väl vad som stod i #1.
Nej nu ljuger du igen, upprepar att du ställde frågan i inlägg#177 och vill rikta fokus på något helt annat!
Fairlane Fairlane skrev:
Vad menar du är felet som inträffat i TS fall?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
J
Eftersom du verkar anse att det är kundens fel att hantverkaren inte kunde hålla en tidsplan?
Du får börja med att läsa alla mina inlägg har förklarat det så många gånger nu att jag gör det inte en gång till!

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Du får börja med att läsa alla mina inlägg har förklarat det så många gånger nu att jag gör det inte en gång till!
Aha, du slingrar dig lite alltså.....det är ok att erkänna att man har fel.

• Gilla
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
@Fairlane det räcker nu du har tillskrivit, ljugit mm så många gånger nu att jag slutar svara dig i denna tråd för det är meningslöst då du har en agenda av att ljuga och förvränga hela tiden!

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Aha, du slingrar dig lite alltså.....det är ok att erkänna att man har fel.
DU slutar omedelbart med dina tillskrivningar!
Ingett nytt att du inte orkar läsa in dig i tråden beklagligt beteende!

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
J Jansson69 skrev:
Nej nu ljuger du igen, upprepar att du ställde frågan i inlägg#177 och vill rikta fokus på något helt annat!
Frågan i #177 var: "Vad menar du är felet som inträffat i TS fall?"

Jag markerade ordet du tydligt nu om du missade det sist. Jag frågade inte vad TS ansåg, så att jag inte skulle läst eller förstått #1 är såklart fel.

Jag tror att de flesta är väl införstådda med att det är bra med ett glapp i planeringen, oavsett om det gäller renovering eller något helt annat. Om någon däremot lovar att vara klar en viss tidpunkt så minskar det behovet av glapp.
Säger någon "Vi bör vara klara X" så inser man att de kanske inte är det. Säger någon istället "Vi kommer garanterat vara klara X" så tycker jag att man ska kunna lita på det.

Varför tillskriver du folk saker som att de inte vet att det är bra med glapp i en planering med okända saker?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Ingett nytt att du inte orkar läsa in dig i tråden beklagligt beteende
Inget nytt? Kan du visa var det hände innan?

• Älska
kashieda
  • Laddar…
J
Inget nytt? Kan du visa var det hände innan?
Det var fel ord så det tar jag tillbaka, skulle skrivit du är inte den första som inte läser in dig i tråden beklagligt beteende!

• Haha
kashieda
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det beror nog på vem det är som tar in underentreprenörer. Jag tar in många ibland och ser givetvis till att ha UE som har så pass mycket och kunnigt folk att jag kan lita på att de utför det jobb de tar sig an. Ska jag synka 5 olika firmor på ett jobb som tar en vecka och varje kategori ska in ett par gånger (ex elektriker kopplar ur, monterar och kopplar in i olika steg) så funkar det ju givetvis inte att varje gubbe ska ha 1-2 dagars luft i schemat!

Det handlar helt enkelt om hur stora UE man tar in och hur pålitliga de är! Enmansfirmor med enbart den typen av framförhållning (preliminärboka och ringa in efterhand) är ju dömt att misslyckas. Likaså någon som drabbas mycket av hälsoproblem, VAB eller liknande. Eler någon som får backning på hälften av sina jobb. Denna är ju inte lämplig att anlita som enmansfirma.

Men en större firma som har fler gubbar, som gör korrekta jobb och som inte sysslar med ständig omplanering och brandkårsutryckningar går det alldeles utmärkt att jobba så med!

"Så gör alla" brukar man höra från den som själv inte kan göra bättre än "så".

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.