18 618 läst ·
98 svar
19k läst
98 svar
Kan jag installera stickkontakt dubbelt eluttag på detta? tvättmaskin
Haha det stämde otroligt bra!! Nästan exakt 170cm från munstycket till väggen.Demmpa skrev:
11,5 kakelplattor bred vägg, det ger en vägglängd på 170 cm om plattorna är 15*15 cm, eller 230 cm om plattorna är 20*20 cm.
Oberoende vilket så kommer tvättmaskinen att hamna i område 1 och då ska den vara fast ansluten samt stå på stativ.
Är det fasta duschväggar eller dörrar?
Om fasta väggar, var ska öppningen vara?
Det är raka dusch dörrar med profil till rören
Att eluttaget sitter i duschen, låt vara en bit bort men sättet man in en tvättmaskin rakt under blir det förbaskat lite plats kvar för dushning.S Saalve skrev:
Men, om tvättmaskinens lucka är vänd mot kameran och en vägg sätts upp mot duschen så, ok...
Men jag vet lagt noll tid på reflektionen..och jag kan ha missuppfattat allt.
Det går inte att sätta ett elluttag vid kommoden? Vi har ett som är integrerat i spegelbelysningen - funkar bara när lampan är tänd, det tog en stund innan jag fattade varför tandborstarna inte laddades ordentligt - men ibland var de laddade (när jag glömt lampan på..).
Till hårfön osv funkar det ju bra.
Om jag inte missminner mig så räknas duschdörr som att det inte finns någon, däremot om det är en fast duschvägg (med tätskikt) ända nerifrån tätskiktet på golvet upp till 225 cm över golvet så hade det kanske gått att ha tvättmaskinen ansluten med stickkontakt.S Saalve skrev:
Men så som det är nu, även med duschdörr så kommer tvättmaskinen att hamna i område 0/1 och måste vara fast ansluten.
Men behöver väl en stickkontakt till tvättmaskinen ändå?J jliljeha skrev:Det går inte att sätta ett elluttag vid kommoden? Vi har ett som är integrerat i spegelbelysningen - funkar bara när lampan är tänd, det tog en stund innan jag fattade varför tandborstarna inte laddades ordentligt - men ibland var de laddade (när jag glömt lampan på..).
Men varför har man satt en dosa där om det är zon 0?Demmpa skrev:
Om jag inte missminner mig så räknas duschdörr som att det inte finns någon, däremot om det är en fast duschvägg (med tätskikt) ända nerifrån tätskiktet på golvet upp till 225 cm över golvet så hade det kanske gått att ha tvättmaskinen ansluten med stickkontakt.
Men så som det är nu, även med duschdörr så kommer tvättmaskinen att hamna i område 0/1 och måste vara fast ansluten.