11 712 läst ·
29 svar
12k läst
29 svar
Kan grisar återställa min igenvuxna äng?
Funderar lite på samma sak som TS. Men hur skonsamma är de mot större träd? Har en del gamla äppelträd som jag vill ha kvar efter att grisarna varit där. Risk att de sabbar rötterna?
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 1 inlägg
Kolla in vissa "No-dig" metoder för att komma igång om du bara ska ha som trädgårdsland. Genom att täcka ytan med något som inte släpper igen ljus så svälter man ut nuvarande växtlighet.
Charles Dowding är en bra källa för inspiration.
, i det här klippet går han igen metoden lite snabbt vid 24:20 tiden i klippet.
Finns flera andra videos i hans kanal om hans process. Finns andra som gör på liknande vis i Youtubens värld. (Är ängen för hög och vildvuxen kan den slås med lie eller trimmer först.)
Charles Dowding är en bra källa för inspiration.
Finns flera andra videos i hans kanal om hans process. Finns andra som gör på liknande vis i Youtubens värld. (Är ängen för hög och vildvuxen kan den slås med lie eller trimmer först.)
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
300kvm är väl ingenting, bara kavla upp ärmarna.
Getter låter ju som ett kul alternativ mest för att getter är rätt roliga! Men grisar verkar ju slå både getter och en jordfräs alla dagar i veckan
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Underbar tråd! Grisar är fantastiska djur. Jag skulle gärna ha en som husdjur. Rasen spelar nog ingen roll, även om Linderödsgrisar är väldigt trevliga. Billigast är säkert att invitera en flock vildsvin. De fixar det på en natt...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden