T
Se näst sista avsnittet av mandelmanns.

Får?

Funderar lite på samma sak som TS. Men hur skonsamma är de mot större träd? Har en del gamla äppelträd som jag vill ha kvar efter att grisarna varit där. Risk att de sabbar rötterna?

Claes Sörmland
O Octavianus skrev:
Funderar lite på samma sak som TS. Men hur skonsamma är de mot större träd? Har en del gamla äppelträd som jag vill ha kvar efter att grisarna varit där. Risk att de sabbar rötterna?
Stora risker skulle jag säga.

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83
O Octavianus skrev:
Dom får du hägna in

T
Hmm, tror ni man kan dressera dom så dom kan hantera en spade med tro? :thinking: kanske även hammare o spik... hade ju varit praktiskt. Sen till jul behöver man inte gå hungrig heller.....:surprised:

• Haha
Heij83
  • Laddar…
Staffans2000
T TechChad skrev:
Hmm, tror ni man kan dressera dom så dom kan hantera en spade med tro? :thinking: kanske även hammare o spik... hade ju varit praktiskt. Sen till jul behöver man inte gå hungrig heller.....:surprised:
Funkar den dressyren, är möjligheten att de inte behöver gå hungriga till jul.

Staffan

• Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Kolla in vissa "No-dig" metoder för att komma igång om du bara ska ha som trädgårdsland. Genom att täcka ytan med något som inte släpper igen ljus så svälter man ut nuvarande växtlighet.

Charles Dowding är en bra källa för inspiration.
, i det här klippet går han igen metoden lite snabbt vid 24:20 tiden i klippet.
Finns flera andra videos i hans kanal om hans process. Finns andra som gör på liknande vis i Youtubens värld. (Är ängen för hög och vildvuxen kan den slås med lie eller trimmer först.)

• Gilla
Karligheten
  • Laddar…
Staffans2000
Jag lade en presenning över en gräsplätt för att ha den som grönsaksland. Efter tre år var all växtlighet borta. Långsam men bra metod.

Staffan

Karligheten Karligheten skrev:
Okej! Det förklarar ju varför det inte verkar finnas någon som hyr ut grisar. Vildsvin har vi gott om i området, tråkigt nog väljer de dock aldrig att böka upp just det området jag skulle vilja att de valde..
Getter kanske kan funka?

oshu oshu skrev:
Getter kanske kan funka?
Getter är bra till sly men dom drar inte upp rötter Två getter betar på en gräsmatta för att hålla ner buskar och sly, inhägnade av ett elstängsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Polarens dom har dom för att hålla ner buskar o sly

• Gilla
oshu
  • Laddar…
300kvm är väl ingenting, bara kavla upp ärmarna.

• Gilla
SIL och 1 till
  • Laddar…
Getter låter ju som ett kul alternativ mest för att getter är rätt roliga! Men grisar verkar ju slå både getter och en jordfräs alla dagar i veckan

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Underbar tråd! Grisar är fantastiska djur. Jag skulle gärna ha en som husdjur. Rasen spelar nog ingen roll, även om Linderödsgrisar är väldigt trevliga. Billigast är säkert att invitera en flock vildsvin. De fixar det på en natt...

• Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
Jag kan erbjuda dig en gris av ras, såg ut så här efter en natts besök.
Område i skogen med uppbökat mark av vildsvin, synliga spår och jordhögar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Karligheten och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.