H Husqvarna220Ac skrev:
Logga in på mina sidor på elbolaget och kolla!, MEN du har felet att du ej räknat energi som produceras/används på dagen!!!!!! Elmätaren visar INTE fel..
Hur kan du vara säker på att den inte visar fel? Vet du mer än någon annan?

Varför ska det vara så svårt för TS att göra några enkla prov som föreslagits flera gånger tidigare? Så slipper vi allt ovidkommande brus och gissningar i tråden.

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Varför ska det vara så svårt för TS att göra några enkla prov som föreslagits flera gånger tidigare? ......
Det är inte bara TS som har svårt för det.
Hittils har väl ingen i den stora mängd med "mitt hus drar för mycket el" trådar utfört en kontroll av sin elmätare.
Och vi mycket få individer som förespråkar att man bör kontrollmäta sin elmätare dumförklaras gång på gång.

H Husqvarna220Ac skrev:
Logga in på mina sidor på elbolaget och kolla!, MEN du har felet att du ej räknat energi som produceras/används på dagen!!!!!! Elmätaren visar INTE fel..
Vilken av TS tre elmätare är det som inte visar fel?
Eller visar ingen av TS tre elmätare fel?

Om ingen visar fel, hur kommer det sig då att TS har sålt 1232kwh men bara producerat 1080kwh?

B Bjober skrev:
Det är inte bara TS som har svårt för det.
Hittils har väl ingen i den stora mängd med "mitt hus drar för mycket el" trådar utfört en kontroll av sin elmätare.
Och vi mycket få individer som förespråkar att man bör kontrollmäta sin elmätare dumförklaras gång på gång.
Men nu verkar det vara fel någonstans eftersom TS har sålt 1232kwh men bara producerat 1080kwh.

GK100 GK100 skrev:
Varför ska det vara så svårt för TS att göra några enkla prov som föreslagits flera gånger tidigare? Så slipper vi allt ovidkommande brus och gissningar i tråden.
För att jag är långt ifrån den aktuella fastigheten kanske? Jag ska kolla så fort jag kommer dit.

• Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
För att jag är långt ifrån den aktuella fastigheten kanske? Jag ska kolla så fort jag kommer dit.
Det vore intressant med bilder på dom tre olika mätställena. Och om möjligt kolla effektriktning på alls faser, om två kablar byter plats får man dessa konstigheter, jag vet av egen erfarenhet men i mitt fall var det jag som tjänade på felet!

Landis-Gyr mätarna som eon bytte tillhör fasriktning på sina, ombudet nu hjälper :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Landis-Gyr mätarna som eon bytte tillhör fasriktning på sina, ombudet nu hjälper :)
?????????????

L Leif i Skåne skrev:
?????????????
Det ska nog stå:
"Landis-Gyr mätarna som eon bytte till har fasriktning på sina, om nu det nu hjälper"

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det ska nog stå:
"Landis-Gyr mätarna som eon bytte till har fasriktning på sina, om nu det nu hjälper"
Autocorrect :(

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Har fasriktning? Vad menar du med det?

D Daniel 109 skrev:
Har fasriktning? Vad menar du med det?
Visar fasriktning ska det stå :)

Energiflödet i en fas eller fasföljden?

D Daniel 109 skrev:
Energiflödet i en fas eller fasföljden?
Både och. Nu är det 2008-2009 vi bytte så jag kan inte ge mer exakt information. Men så som jag minns det har den en pil på varje fas som visar åt vilket håll strömmen går. Alltså inte rotationsriktning utan ——-> typ...

Edit. Hittade en bild på en:

• Elmätare Landis+Gyr visar strömförbrukning med pilikoner för strömriktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.