14 355 läst ·
23 svar
14k läst
23 svar
Kamin installation golvlösning
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
15 mm låter som det skulle klara en kärnvapenattack 
Har en granne som har en 6 mm plåt, och den verkar bågna lite, fast spisen nog är lite lättare än ett ton.
Har en granne som har en 6 mm plåt, och den verkar bågna lite, fast spisen nog är lite lättare än ett ton.
Det är avsikten, det är ingen kakelugn, det är en odetonerad missil egentligen. Att tjockleken för att nivån med parkettgolvet skall bli lika, är inget jag bryr mig om men kanske limmar jag på en gipsskiva och lägger fult klinket med lister i aluminium runt:wow:KnockOnWood skrev:
Borde det även inte gå att slänga in en 15mm playwood och sedan flytspackel?
Känns ju som att det borde bli stabilare än gips, men kan det finnas någon nackdel med det? Hade tänkt kortla rejält för att vara på den säkra sidan.
Vill även passa på att tacka er för era idéer och synpunkter, det är uppskattat.
Känns ju som att det borde bli stabilare än gips, men kan det finnas någon nackdel med det? Hade tänkt kortla rejält för att vara på den säkra sidan.
Vill även passa på att tacka er för era idéer och synpunkter, det är uppskattat.
Låter ju som en idé, nackdelen är att man inte riktig vet hur mycket jobb det blir med att bygga en form med tanke på att jag inte vet hur golvbjälkarna ligger innan jag öppnar golvet. Men det låter helt klart intressant.alex86 skrev:
Sågar du upp golvspånet måste du ändå göra en ram runt kanten. Köp hem reglar i samma dimension som bjälklaget och lite vinklar så går det smidigt.MUSS skrev:
Så här gjorde jag. Sågade bort golvspånet och sänkte ner det i bjälklaget. Pirmade, armerade och flytspacklade innan jag la klinkers.
Hade tänkt förstärka upp underifrån, jag kan säga att det inte behövdes! Gick en längsgående betongbalk mitt under vars kaminen står.
Hade tänkt förstärka upp underifrån, jag kan säga att det inte behövdes! Gick en längsgående betongbalk mitt under vars kaminen står.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Fick kaminen idag, så förhoppningsvis kommer den upp om ett par dagar.KnockOnWood skrev:
Ja du, det var ju modernt med telejack där ett tag så den får åka med tills man gör om väggen nån gång i framtiden.
Men idén med telekiosk var bra, jag snor den och ska spåna vidare på ett vinnande koncept.
Klicka här för att svara

