15 mm låter som det skulle klara en kärnvapenattack :)

Har en granne som har en 6 mm plåt, och den verkar bågna lite, fast spisen nog är lite lättare än ett ton.
 
KnockOnWood skrev:
15 mm låter som det skulle klara en kärnvapenattack :)

Har en granne som har en 6 mm plåt, och den verkar bågna lite, fast spisen nog är lite lättare än ett ton.
Det är avsikten, det är ingen kakelugn, det är en odetonerad missil egentligen. Att tjockleken för att nivån med parkettgolvet skall bli lika, är inget jag bryr mig om men kanske limmar jag på en gipsskiva och lägger fult klinket med lister i aluminium runt:wow:
 
Borde det även inte gå att slänga in en 15mm playwood och sedan flytspackel?

Känns ju som att det borde bli stabilare än gips, men kan det finnas någon nackdel med det? Hade tänkt kortla rejält för att vara på den säkra sidan.

Vill även passa på att tacka er för era idéer och synpunkter, det är uppskattat.
 
Ta bort golvspån och isoleringen under. Fyll upp med eps betong i nivå med golvbjälkarna. Flytspackla så tjockt du behöver. Kanske kan vara en lösning.
 
  • Gilla
AskMyDad
  • Laddar…
alex86 skrev:
Ta bort golvspån och isoleringen under. Fyll upp med eps betong i nivå med golvbjälkarna. Flytspackla så tjockt du behöver. Kanske kan vara en lösning.
Låter ju som en idé, nackdelen är att man inte riktig vet hur mycket jobb det blir med att bygga en form med tanke på att jag inte vet hur golvbjälkarna ligger innan jag öppnar golvet. Men det låter helt klart intressant.
 
MUSS skrev:
Låter ju som en idé, nackdelen är att man inte riktig vet hur mycket jobb det blir med att bygga en form med tanke på att jag inte vet hur golvbjälkarna ligger innan jag öppnar golvet. Men det låter helt klart intressant.
Sågar du upp golvspånet måste du ändå göra en ram runt kanten. Köp hem reglar i samma dimension som bjälklaget och lite vinklar så går det smidigt.
 
Så här gjorde jag. Sågade bort golvspånet och sänkte ner det i bjälklaget. Pirmade, armerade och flytspacklade innan jag la klinkers.

Hade tänkt förstärka upp underifrån, jag kan säga att det inte behövdes! Gick en längsgående betongbalk mitt under vars kaminen står.

ImageUploadedByByggahus.se1397228647.606054.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




ImageUploadedByByggahus.se1397228700.655839.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ganska lik mitt:
P1000118 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



När kommer din kamin på plats?

PS
Varför är det ett telejack bakom kaminens plats?
Är det säkert att det inte är en telefonkiosk du bygger :)
 
KnockOnWood skrev:
Ganska lik mitt:
[bild]


När kommer din kamin på plats?

PS
Varför är det ett telejack bakom kaminens plats?
Är det säkert att det inte är en telefonkiosk du bygger :)
Fick kaminen idag, så förhoppningsvis kommer den upp om ett par dagar.

Ja du, det var ju modernt med telejack där ett tag så den får åka med tills man gör om väggen nån gång i framtiden.

Men idén med telekiosk var bra, jag snor den och ska spåna vidare på ett vinnande koncept.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.