Jag tycker att kameror ger trygghet eftersom man får koll på vad som händer, och även att allt är normalt. Det där att kunna identifiera någon som polisen kan sätta fast är underordnat. Det kan ju inte vara en nackdel med att ha bilder men man ska inte ha några större förväntningar med dagens polis...
Hade hantverkare hemma för ett par år sedan. Kunde se på kamerorna att en av dem "gick husesyn" och öppnade garderobsdörrar m.m. utan rimlig anledning. Snokade runt helt enkelt. Sen såg man att personen stirrade in i en av kamerorna och husesynen avbröts per omgående. Jag sa inget men behöll bilderna ifall det skulle bli något tjafs om fakturan och anlitar andra nästa gång.
Vid senaste hantverkarrundan ville man låna nyckel för att kunna gå på toaletten, jag var inte hemma. Kunde i alla fall se efteråt att man inte varit någon annanstans i bostaden för då hade mina rörelsedetektorer och kameror detekterat detta. En yrkeskriminell kanske inte skulle ha brytt sig men bättre att ha dåliga bilder än inga alls och som sagt, frånvaron av bilder då ingen rörelse har detekterats ger också trygghet.
Mitt system är utformat så att kamerorna tar bilder/filmer oavsett om larmet är på eller inte och det loggas när sensorer aktiveras så att det går att se i en logg om man vill kolla upp något. Då går det att se exakt hur en inkräktare eller en snokande hantverkare har rört sig. Vetskapen om att man har kameror kan ju hindra snokande också.
Hade hantverkare hemma för ett par år sedan. Kunde se på kamerorna att en av dem "gick husesyn" och öppnade garderobsdörrar m.m. utan rimlig anledning. Snokade runt helt enkelt. Sen såg man att personen stirrade in i en av kamerorna och husesynen avbröts per omgående. Jag sa inget men behöll bilderna ifall det skulle bli något tjafs om fakturan och anlitar andra nästa gång.
Vid senaste hantverkarrundan ville man låna nyckel för att kunna gå på toaletten, jag var inte hemma. Kunde i alla fall se efteråt att man inte varit någon annanstans i bostaden för då hade mina rörelsedetektorer och kameror detekterat detta. En yrkeskriminell kanske inte skulle ha brytt sig men bättre att ha dåliga bilder än inga alls och som sagt, frånvaron av bilder då ingen rörelse har detekterats ger också trygghet.
Mitt system är utformat så att kamerorna tar bilder/filmer oavsett om larmet är på eller inte och det loggas när sensorer aktiveras så att det går att se i en logg om man vill kolla upp något. Då går det att se exakt hur en inkräktare eller en snokande hantverkare har rört sig. Vetskapen om att man har kameror kan ju hindra snokande också.
Redigerat:
Kameror har effekt montera upp fyra kameror på företaget efter att det slangas mer o mer diesel, efter att vi monterade upp kameror och strålkastare och blixtlampor efter det har det varit obehöriga 2 gånger på området. Senaste 3 månaderna är det enda som trigga i gång kameror m.m. är räven som bor i området men den är fredag pga att den håller efter skadedjur.
Lånar denna tråd. Hittar inte om det varit uppe tidigare på BH.
Juni 2016 fick detta par i Krylbo påhälsning av ett gäng talanglösa individer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article22948889.ab
Nu är dessa dömda
http://www.friatider.se/g-ngets-bru...r-och-slog-s-nder-gg-och-nykl-ckta-kycklingar
Övervakningsfilmen användes som bevisning i rätten för att styrka att de tilltalade tillsammans och i samförstånd efter inträngande i huset olovligen tagit en mängd
föremål.
Juni 2016 fick detta par i Krylbo påhälsning av ett gäng talanglösa individer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article22948889.ab
Nu är dessa dömda
http://www.friatider.se/g-ngets-bru...r-och-slog-s-nder-gg-och-nykl-ckta-kycklingar
Övervakningsfilmen användes som bevisning i rätten för att styrka att de tilltalade tillsammans och i samförstånd efter inträngande i huset olovligen tagit en mängd
föremål.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Powermaster10 verkar inte ha några trådade zoningångar vad jag kan se och då får man problem. Iövrigt så går det utmärkt att använda en larmutgång på en kamera (finns på många kameror från tex dahua, Hikvision, Bosch, axis osv) och koppla till en zoningång.K kirilian skrev:Hej
Nån som har tips på hur jag skulle få till följande:
- En kamera utomhus som filmar gårdsplan.
- Kameran skall bara gå igång när larmet i huset är på OCH någon rör sig på gårdsplanen
- En stor fet (LED?) lampa som drar igång när kameran ser rörelse
- Jag vill få ett mess eller liknande i min telefon när nån rör sig och samtidigt kunna se live filmen från kameran
- Kameran skall spara filmen på min egen dator hemma
Går det ens att få till nåt så avancerat?
Och beroende på kamera så kan man få en väldigt väldigt tillförlitlig detektion. Tex så körde jag på en dahua kamera med ivs och en enkel dahua nvr hos en kund utomhus med grymt resultat.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Vill man köra trådat in i ett trådlöst larm så har de flesta möjlighet med tex trådad ingång i en trådlös magnet/sändarenorrbottenssnickaren skrev:
Powermaster10 verkar inte ha några trådade zoningångar vad jag kan se och då får man problem. Iövrigt så går det utmärkt att använda en larmutgång på en kamera (finns på många kameror från tex dahua, Hikvision, Bosch, axis osv) och koppla till en zoningång.
Och beroende på kamera så kan man få en väldigt väldigt tillförlitlig detektion. Tex så körde jag på en dahua kamera med ivs och en enkel dahua nvr hos en kund utomhus med grymt resultat.
Allt går
Klicka här för att svara