Tror Am-pro delar en del komponenter med Biltema. Alla jag testat har doch funkat utmärkt

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Tror Am-pro delar en del komponenter med Biltema. Alla jag testat har doch funkat utmärkt
Vilket är det andra märket jag använder oxå mycket prisvärt

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Jag köper inget annat än Biltema sedan många år, de har extremt bra kvalitet på sina skruvmejslar, hylsor och blocknycklar. De köper in från Kina men specar allting själva. Har aldrig någonsin varit med om att Biltema gått sönder däremot har jag spräckt en Bahco 15mm blocknyckel när jag skulle dra fast en cykelpedal.

Detta gäller då Biltema med 10 års garanti, de billigare verktygen har jag aldrig köpt så kan inte svara på hur dessa fungerar. Även Biltemas spärrskaft i komposit fungerar utmärkt.

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
...Har aldrig någonsin varit med om att Biltema gått sönder...
Bara därför (och vad jag själv skrivit tidigare i tråden) så drog jag sönder biltemas torxnyckel med 10 års garanti.
Sidan som man får mer vridmoment till har hål för säkerhets-torx och visade sig vara rätt vek, vände på nyckeln och tog i så lossnade skruven. Hopppas de är snälla i kundtjänst för jag kan inte läsa kvittona som jag råkat spara!

• Torxnyckel med brutet huvud och en säkerhetstorksskruv på en gul yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anders_Nilsson
  • Laddar…
hsd
I Vetlanda går det inte utan kvitto, hoppas det är bättre för Dig

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Bara därför (och vad jag själv skrivit tidigare i tråden) så drog jag sönder biltemas torxnyckel med 10 års garanti.
Sidan som man får mer vridmoment till har hål för säkerhets-torx och visade sig vara rätt vek, vände på nyckeln och tog i så lossnade skruven. Hopppas de är snälla i kundtjänst för jag kan inte läsa kvittona som jag råkat spara!
Bra inlägg! Ok, jag erkänner, solen har fläckar. Den är ändå det starkast lysande objektet på himmelen. OBS! EJ himlen.

• Gilla
SamiHus
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Att Bahco till viss del sålt ut sitt namn har jag hängt med på, tyvärr verkar det gälla fler och fler.
Får bli Biltema i fortsättningen för billiga verktyg, och sen spara till de riktigt dyra där det ska användas mycket.. :)
Bahco köptes av Amerikanska Snap-On 1999.
Tillverkningen av PU-nycklar sker i Argentina sedan länge. Även under Bahco-tiden. Varumärket Bahco finns fortfarande med samma kvalitet som förr. Säljs även med varumärket Snap-On, samma produkt, men klart dyrare. Köp Bahco-nycklar på Tradera för en ringa peng.

Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Bahco köptes av Amerikanska Snap-On 1999.
Tillverkningen av PU-nycklar sker i Argentina sedan länge. Även under Bahco-tiden. Varumärket Bahco finns fortfarande med samma kvalitet som förr. Säljs även med varumärket Snap-On, samma produkt, men klart dyrare. Köp Bahco-nycklar på Tradera för en ringa peng.
snap on har sålt ut sig själva otroligt mycket dom sista åren

• Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.