40 202 läst ·
67 svar
40k läst
67 svar
Kamasa, det dyra budgetvalet?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 963 inlägg
Tror Am-pro delar en del komponenter med Biltema. Alla jag testat har doch funkat utmärkt
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Jag köper inget annat än Biltema sedan många år, de har extremt bra kvalitet på sina skruvmejslar, hylsor och blocknycklar. De köper in från Kina men specar allting själva. Har aldrig någonsin varit med om att Biltema gått sönder däremot har jag spräckt en Bahco 15mm blocknyckel när jag skulle dra fast en cykelpedal.
Detta gäller då Biltema med 10 års garanti, de billigare verktygen har jag aldrig köpt så kan inte svara på hur dessa fungerar. Även Biltemas spärrskaft i komposit fungerar utmärkt.
Detta gäller då Biltema med 10 års garanti, de billigare verktygen har jag aldrig köpt så kan inte svara på hur dessa fungerar. Även Biltemas spärrskaft i komposit fungerar utmärkt.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Bara därför (och vad jag själv skrivit tidigare i tråden) så drog jag sönder biltemas torxnyckel med 10 års garanti.A Anders_Nilsson skrev:
Sidan som man får mer vridmoment till har hål för säkerhets-torx och visade sig vara rätt vek, vände på nyckeln och tog i så lossnade skruven. Hopppas de är snälla i kundtjänst för jag kan inte läsa kvittona som jag råkat spara!
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Bra inlägg! Ok, jag erkänner, solen har fläckar. Den är ändå det starkast lysande objektet på himmelen. OBS! EJ himlen.K_arlstrom skrev:
Bara därför (och vad jag själv skrivit tidigare i tråden) så drog jag sönder biltemas torxnyckel med 10 års garanti.
Sidan som man får mer vridmoment till har hål för säkerhets-torx och visade sig vara rätt vek, vände på nyckeln och tog i så lossnade skruven. Hopppas de är snälla i kundtjänst för jag kan inte läsa kvittona som jag råkat spara!
Bahco köptes av Amerikanska Snap-On 1999.K_arlstrom skrev:
Tillverkningen av PU-nycklar sker i Argentina sedan länge. Även under Bahco-tiden. Varumärket Bahco finns fortfarande med samma kvalitet som förr. Säljs även med varumärket Snap-On, samma produkt, men klart dyrare. Köp Bahco-nycklar på Tradera för en ringa peng.
snap on har sålt ut sig själva otroligt mycket dom sista årenChrister G.V. skrev:
Bahco köptes av Amerikanska Snap-On 1999.
Tillverkningen av PU-nycklar sker i Argentina sedan länge. Även under Bahco-tiden. Varumärket Bahco finns fortfarande med samma kvalitet som förr. Säljs även med varumärket Snap-On, samma produkt, men klart dyrare. Köp Bahco-nycklar på Tradera för en ringa peng.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det dyrare att öka värmen
Värme allmänt -
Val av skensystem - är det värt att köpa de dyra systemen?
Belysning -
Det ska bli dyrare att köra flera köksmaskiner samtidigt!
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Prisförändringar på midsommarbordet 2024: Vad blir dyrare och billigare?
Artikelkommentarer -
Här är Sveriges dyraste gator landet runt
Artikelkommentarer