40 202 läst ·
67 svar
40k läst
67 svar
Kamasa, det dyra budgetvalet?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Hade Facom blocknycklar, spärrskaft, mejslar, tänger m.m. i över 10 års tid när jag var bilmek. Inte ETT verktyg gick sönder.
Nyanställda kunde senare få Kamasa. Deras spärrskaft vara bara sk_t och mejslarna separerade i handtagen.
Facom är alldeles för dyrt men har en fantastisk kvalite. Upplever Würth som ett bra märke men tror dom kostar en del också.
Hemma använder jag Swedols Ampro. Ok kvalitet, men spärrskaften är inget för proffesionellt bruk.
Nyanställda kunde senare få Kamasa. Deras spärrskaft vara bara sk_t och mejslarna separerade i handtagen.
Facom är alldeles för dyrt men har en fantastisk kvalite. Upplever Würth som ett bra märke men tror dom kostar en del också.
Hemma använder jag Swedols Ampro. Ok kvalitet, men spärrskaften är inget för proffesionellt bruk.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Ironiskt nog ägs både Facom och Mac tools av Stanley Black and Decker nuförtiden ...tullemannen skrev:
Hade Facom blocknycklar, spärrskaft, mejslar, tänger m.m. i över 10 års tid när jag var bilmek. Inte ETT verktyg gick sönder.
Jag har inte vågat slanta upp för nyare Facom av den anledningen .. Stahlwille har jag kontinuerliga goda erfarenheter av ...
Inte alltid. Deras skruvar med det speciella bitsfästet omfattas av ett patent som faktiskt ägs av Würth. Jag kollade upp det för något år sedan. Sen behöver de ju inte ha egna fabriker för det.Z ZipLock skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Ja, precis .. Vi vet ju att Bacho mjölkat varumärket .. Facom verkar inte gjort samma, men de har ju nästan löjliga priser nuförtiden... Mac har jag inte funderat över att köpa, men amerikanarna brukar ju vara först med det mest så .. Snap-on har man ju sett lite rykten om på nätet .tullemannen skrev:
Jag har massor med verktyg från Biltema(10 års garanti).
Håller hur bra som helst utom stjärnmejseln som man får byta ibland,men det gäller även dyra märken(kanske jag som är klantig).
Många av mina verktyg är 10-45 år.
Håller hur bra som helst utom stjärnmejseln som man får byta ibland,men det gäller även dyra märken(kanske jag som är klantig).
Många av mina verktyg är 10-45 år.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Har fortfarande kvar min hylsnyckelsats från Biltema inköpt slutet på 1999 Eller början på 2000 bytt en 17 hylsa och ett spärrhandtag efter att jag råkade förlänga lite med ett 2meters rör