Kamasa, det dyra budgetvalet?

8k läst  61 svar

1. M
    Medlem Nivå 1
    bästa är mac tools

2. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 10
    Tja, det beror väl på hur man definierar "bäst" ..
    Hellre biltemas verktyg i verktygslådan än att sitta på utedasset och dregla i en Mac-katalog ... ;)

3. R
    Medlem · Nivå 8
    Det är just för att du har Biltema verktyg som du fortfarande har utedass.

4. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 10
    Tja, jag råkar bo i ett villaområde byggt på 70-talet, och här fick man inte välja bort vattenclosetten när man byggde, så tyvärr finns nog inte ens möjligheten att ha utedass. Men tack omtanken ...

5. tullemannen
    Medlem Nivå 8
    Hade Facom blocknycklar, spärrskaft, mejslar, tänger m.m. i över 10 års tid när jag var bilmek. Inte ETT verktyg gick sönder.
    Nyanställda kunde senare få Kamasa. Deras spärrskaft vara bara sk_t och mejslarna separerade i handtagen.
    Facom är alldeles för dyrt men har en fantastisk kvalite. Upplever Würth som ett bra märke men tror dom kostar en del också.
    Hemma använder jag Swedols Ampro. Ok kvalitet, men spärrskaften är inget för proffesionellt bruk.

6. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 10
    Ironiskt nog ägs både Facom och Mac tools av Stanley Black and Decker nuförtiden ...

Jag har inte vågat slanta upp för nyare Facom av den anledningen .. Stahlwille har jag kontinuerliga goda erfarenheter av ...

7. tullemannen
    Medlem Nivå 8
    Whaaat :oops:

8. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 17
    Volkswagen äger Bugatti och förut ägde Fiat Ferrari, alla bolag vill ha nåt exclusivt märke under sina vingar.

9. Z
    Husspekulant · Nivå 9
    Håller med om att Wurth oftast är bra prylar, men så vitt jag vet har de ingen egen tillverkning utan sätter sin logga på andras produkter.

10. mattiasp
    Moderator · Nivå 16
    Inte alltid. Deras skruvar med det speciella bitsfästet omfattas av ett patent som faktiskt ägs av Würth. Jag kollade upp det för något år sedan. Sen behöver de ju inte ha egna fabriker för det.

11. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 10
    Ja, precis .. Vi vet ju att Bacho mjölkat varumärket .. Facom verkar inte gjort samma, men de har ju nästan löjliga priser nuförtiden... Mac har jag inte funderat över att köpa, men amerikanarna brukar ju vara först med det mest så .. Snap-on har man ju sett lite rykten om på nätet .

12. M
    Medlem Nivå 1
    med mac ingår det livstids garanti och dom kommer kommer för bi med en ny inom 3 dagar vart det för vett inte hur det är nu

13. V
    Medlem · Nivå 3
    Jag har massor med verktyg från Biltema(10 års garanti).
    Håller hur bra som helst utom stjärnmejseln som man får byta ibland,men det gäller även dyra märken(kanske jag som är klantig).
    Många av mina verktyg är 10-45 år.

14. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 10
    Har fortfarande kvar min hylsnyckelsats från Biltema inköpt slutet på 1999 Eller början på 2000 bytt en 17 hylsa och ett spärrhandtag efter att jag råkade förlänga lite med ett 2meters rör

15. V
    Medlem · Nivå 3
    Spärrhandtag och 2meters rör,hoppsan.
    Men vad hände med hylsan?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: