Nej jag har inte strypt det varma

Om radiatorn är jummen hela vägen ut i sidan finns det vatten där, blev det så efter du fyllde på?
Som sagt, luft i så får du en markant linje åt sidan där värmen slutar, flödes problem så blir det en mer utdragen skillnad temperatur.
Om det inte är en markant skillnad på ett visst ställe så skall du kolla flödes problem, har du strypventiler som sitter under muttrar?

Luftade laddomatpumpen igår den lät illa som fan så nu kluckar det i kaminen som om det är för lite vatten kanske har nåt med problemet att göra?

Jag sitter på jobbet just nu så jag kan inte strypa nånting förutom chefen kanske :) letar efter råd och tips tills jag kommer hem och kan felsöka, det konstiga är ju att den är het dom där 20 cm åt sidan sen är den riktigt iskall.

Det sitter nånting under nå sorts lock det borde väl kanske vara strypventil

Jo strypventilerna brukar sitta under lock.
Ena stunden är radiatorn iskall efter 20cm andra stunden ljummen ända ut, hur skall du ha det :)

Haha ok tar om det från början :) 20cm från inloppet är elementet varmt uppifrån ner sen hela översidan ca 2cm är ljummen resten av ytan är iskall. Så vill jag ha det :)

innanför locket sitter en ventil antingen skruvmejsel,eller insex, detta ,och lufta,..klart.

Den ska alltså öppnas o sen lufta har jag förstått rätt ?

Med den ventilen som sitter under locket troligtvis vid utloppet styr du flödet, om alla andra element tar allt flöde räcker det kanske inte till vissa, därför stryper man dom varma elementen som får tillräckligt för att fördela till dom som inte får.
Men på din beskrivning av värmen i elementet tror jag att det är luft i.

öppna locket,skruva in ventilen innanför till ca 0,5--1 varv öppet,sen lufta.okej.

Får en känsla av att det är luft jag oxo testar att höja trycket lite lufta och fylla på systemet eftersom återkommer med resultat hehe

När du luftar skall du öppna rejält och låta det spruta en stund.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.