Känns som att man fått klarhet i det mesta nu, tack för all hjälp! Just införskaffat 300 meter FQ-kabel (var mer inne på FK egentligen men ville ju sponsra lokala elbutiken och de hade bara FQ..) och 2 lådor med wago-kopplingar, så det är väl bara att köra på så fort man orkat kolla upp hur jordkablarna ska dras :)
 
H
Herr Stefan Herr Stefan skrev:
Känns som att man fått klarhet i det mesta nu, tack för all hjälp! Just införskaffat 300 meter FQ-kabel (var mer inne på FK egentligen men ville ju sponsra lokala elbutiken och de hade bara FQ..) och 2 lådor med wago-kopplingar, så det är väl bara att köra på så fort man orkat kolla upp hur jordkablarna ska dras :)
Överväg att dra ut nolla till strömbrytarna ifall du ska in med någon dimmer eller smart puck i framtiden. Allt blir mycket enklare då. Jord kan också dras ut till strömbrytare om det förefaller troligt att det kan komma att kompletteras med eluttag till exempel under strömbrytaren i framtiden.
 
Herr Stefan Herr Stefan skrev:
var mer inne på FK egentligen men ville ju sponsra lokala elbutiken och de hade bara FQ
FK (PVC-isolerad kabel) ska fasas ut, så ingen köper det nytt i dag.
 
E
useless useless skrev:
FK (PVC-isolerad kabel) ska fasas ut, så ingen köper det nytt i dag.
Går lika bra med FQ!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.