tommib
Japp. Jag vet inte ens om 16 kvmm finns att få med enkardeliga (solida) ledare.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
dof dof skrev:
Så alltså är det mera fördelaktigt med en fxqj i detta fallet då?
Ja. Jag skulle nog påstå att en 16 mm² EXQJ inte existerar och om det finns fattar jag inte hur man skulle kunna hantera den.
Det normala är EXQJ upp till 10 mm². Jag har inte stött på en större enkel-ledare, åtminstone inte när det gäller lågspänning. :)

/edit
Svarade visst samtidigt som tommib.
 
16 mm² EXQJ i en trång normcentral vore en mardröm endast en dunderhonungsladdad Bamse skulle kunna reda ut.
 
  • Gilla
Nilssonx4 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.