Vi får nog räkna med att Hyresnämnden har koll på lagarna ett snäpp bättre än random googlare

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
M merbanan skrev:
Har du källa på detta? I princip så vill ju ingen BRF ha kvar hyresrätter, vore trevligt om det fanns en dom man kunde läsa. Som jag tolkat det hela så är det bara om man hyr ut eget hus och liknande som man kan hävda eget behov.
Se länken i mitt inlägg för källa. Sen stämmer det nog det du skriver ”i princip så vill ju ingen BRF”, men undantag finns alltid. Har kännedom om ett sådant fall just nu, i Göteborg där man nyligen valde att hyra ut en lägenhet när den förre hyresgästen flyttade ut, istället för att sälja lägenheten. Så det förekommer även om det kanske inte är vanligt förkommande

P
HusPoolGarage HusPoolGarage skrev:
Vi får nog räkna med att Hyresnämnden har koll på lagarna ett snäpp bättre än random googlare
Tror inte att Byggnadsnämnder tittar på Byggahus eller Google för att få vägledning till sina beslut.
Men uppenbarligen torgförs mycket önsketänkande av tyckare här på Byggahus.

E evy.87 skrev:
Det är redan gjort och svaret blev då nej, hänvisades till rådande ekonomiskt läge. Detta var för ca ett år sedan. Kom gärna med svar på min sakfråga istället för svar på självklarheter.
Vilken del av "Nej" är det som Du inte förstår?

• Haha
Klass0n
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.