1 449 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Tips på advokat eller jurist med erfarenhet från officialservitut Stockholm
Tvist har uppstått i tolkning av officialservitut, väg över grannens tomt. (skaftväg) Ärendet kommer hamna i tingsrätten och känner jag behöver någon som företräder mig i Stockholm. Vimlar av svindyra snacksaliga advokater som alla behöver 20-30 tusen bara för att sätta sig in i ärendet. Jag vill ha någon med erfarenhet av officilservitut nyttjande av väg över tjänande fastighets tomt.Tips någon?
Om ärendet är komplicerat får du nog räkna med att det kan kosta en del. Du kan ju försöka yrka på att få dina rättegångskostnader ersatta ifall du vinner. Timtaxan är ju säkert minst 1 500 kronor så det kan snabbt dra iväg om det krävs lite inläsning etc.P pwisten skrev:Tvist har uppstått i tolkning av officialservitut, väg över grannens tomt. (skaftväg) Ärendet kommer hamna i tingsrätten och känner jag behöver någon som företräder mig i Stockholm. Vimlar av svindyra snacksaliga advokater som alla behöver 20-30 tusen bara för att sätta sig in i ärendet. Jag vill ha någon med erfarenhet av officilservitut nyttjande av väg över tjänande fastighets tomt.Tips någon?
Ludvig och Co samt Vesterlins kanske kan vara behjälpliga? Jag vet inte hur dom ställer sig till att företräda folk i domstol dock.
Lite beroende på situation kan du kanske få servitutet omprövat hos Lantmäteriet annars, men det kanske inte är ett alternativ i det här fallet?
F Falckman skrev:Om ärendet är komplicerat får du nog räkna med att det kan kosta en del. Du kan ju försöka yrka på att få dina rättegångskostnader ersatta ifall du vinner. Timtaxan är ju säkert minst 1 500 kronor så det kan snabbt dra iväg om det krävs lite inläsning etc.
Ludvig och Co samt Vesterlins kanske kan vara behjälpliga? Jag vet inte hur dom ställer sig till att företräda folk i domstol dock.
Lite beroende på situation kan du kanske få servitutet omprövat hos Lantmäteriet annars, men det kanske inte är ett alternativ i det här fallet?
Tack för svar och tips.
Vi kommer avstå från att överklaga till Tingsrätten då det i nuläget är över 1 års väntan och 1 1/2 år är heller inte ovanligt. Vi begär därför en ny förrättning hos Lantmäteriet där andemeningen är att få nyttjanderätt anpassad efter moderna förhållanden.
Beslut till vår fördel i Tingsrätten hade annars bara varit en tillfällig lösning.
Klicka här för att svara