2 348 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Jordfelsbrytare löser
Ja, det är rätt. felet kanske behöver en högre spänning för att uppenbara sig? Eller så har det gått till sig när du har öppnat grillen och flyttat lite på sladdarna... Jag antar att du har testat med olika lägen på värmereglaget?
Har du tillgång till en isolationsprovare som kan mäta med några hundra Volt?
Har du tillgång till en isolationsprovare som kan mäta med några hundra Volt?
Jag testade att sumra med stickproppen i uttaget. När grillen är igång så låter det i multimetern mellan jord och nollan, men inte jord och fas. När jag vrider upp värmen så låter det även mellan jord och fas. Ska det vara så? Ber om ursäkt om det är dumma frågor, men jag kan inte sånt häruseless skrev:
Ja, det är rätt. felet kanske behöver en högre spänning för att uppenbara sig? Eller så har det gått till sig när du har öppnat grillen och flyttat lite på sladdarna... Jag antar att du har testat med olika lägen på värmereglaget?
Har du tillgång till en isolationsprovare som kan mäta med några hundra Volt?
Mätningen är mission impossible tyvärr, Man kan ej mäta krypströmmar utan rätt utrustning. Antingen så är det fel på elementet eller så har du överskridit jfb felströmsbudget på 30mA för hela husets elapparater
. Med detta menar du att jordfelsbrytare löser direkt utan att värmeelement är inkopplade? Om så är fallet känns det som att du ska kunna hitta felet. Samma fenomen i ett annat uttag?F fransson86 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden