Hur ska man tolka detta?

Stämmer med att jag fått att funka, men att det inte blir tillräckligt med fart?

Kopplat nu enligt förslag. Dock ej skalat om då vad jag kunde se inte saknar några kardaler i kablarna.

• PXL_20260426_122308511.MP.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
avh67f
  • Laddar…
Något är fortfarande väldigt fel, antingen är spänningsprovaren trasig eller så är det 120 VDC i uttaget.

benknackan benknackan skrev:
Stämmer med att jag fått att funka, men att det inte blir tillräckligt med fart?
Det är väl ett annat sätt att säga att du inte fått det att funka. Det skall inte vara 120 volt likspänning i uttaget. Du behöver ta ett helhetsgrepp om detta. Fungerade det tidigare? Fungerar övriga saker på samma grupp? Ta ett par bilder på hur du kopplat och lägg upp.

Hur ska man tolka detta?

Kopplat nu enligt förslag. Dock ej skalat om då vad jag kunde se inte saknar några kardaler i kablarna.
Du behöver be en elektriker kolla upp, kan va varmgång, nollsläpp etc

Jag vet, borde ha haft bild på hur kopplingarna satt innan i gamla kontakten... Men missade att ta kort på det, får inte detta att fungera, någon som kan hjälpa med hur det borde vara kopplat?
Hur ska man tolka detta?

Hur ser det gamla uttaget ut?
Vad har suttit i det gamla uttaget?

Vad är det för typ av bostad?
Eftersom du mäter 120 VDC så funderar jag på om det är ett torp (eller liknande) som har x antal batterier och solpaneler.

Vad får du för spänning när du mäter mellan vänstra hålet och jordblecket respektive högra hålet och jordblecket?

Tack för hjälpen, var en huvudpropp som ställt till det för mig...

Hållit på och fixat i vårt extra hus så inte tänkt på att det skulle kunnat vara det. Och nu kittat för att kunna felsöka hemma där vi har uttag som inte fungerar, Tack som sagt, även om det varit sina spydiga kommentarer också...

A
Utveckla gärna vad "huvudpropp som ställt till det" betyder, så lär vi oss kanske något :)

En säkring i huvudpropp skåp som hade gått ;)

Men det förklarar inte varför spänningsprovaren visade DC/likspänning istället för AC/växelspänning.

Bägge dioderna + & - ska lysa samtidigt när det är växelspänning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.