Violina Violina skrev:
Jag bara funderade på vilket ord som börjar på k och slutar på a som en (normalt funtad) man skulle säga till sin son att han tänkte göra med dennes mamma?

Enda vettiga jag kom på (med rätt antal bokstäver) var "kittla", men då kunde han väl bara skrivit så?

Annars skulle jag vilja säga att vi har med en mycket störd man att göra.. för vem f*n säger sånt till sin son????
Der är praxis här i orten med det tilltalet. Jag tänkte jag skulle vara lite ungdomlig så inte Grizzly behöver tro att jag börjar bli gammal. Men jag förstår nu att det var dumt. Jag ber om ursäkt. Hon är ju inte ens rödhårig.

P Pin skrev:
Der är praxis här i orten med det tilltalet. Jag tänkte jag skulle vara lite ungdomlig så inte Grizzly behöver tro att jag börjar bli gammal. Men jag förstår nu att det var dumt. Jag ber om ursäkt. Hon är ju inte ens rödhårig.
Nu vet vi alla vart du bor.

Kastar ni fortfarande sten på utryckningsfordon?

P Pin skrev:
Men... så säger man väl ändå inte till sitt barn????

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
L lars80 skrev:
Jag skulle vilja veta varför konsumenter ingår affärsavtal utan att sätta sig in i utförarens affärsvillkor?
Alla företag har affärsvillkor, det är sinnesrubbat av folk att kräva att alla företag ska ha samma villkor när förutsättningarna är så olika beroende på region och tjänsteutbud.
Jag förstår att människor vill ha fastpris på jobb men försök själva att räkna på ett sådant jobb får ni se.
Kund X: "Hej jag ska renovera hela min lägenhet, vad kostar det?"
Ni som föresrpåkar fastpris, berätta gärna vad ni anser är acceptabelt pris på X renovering. Hen är privatkonsument och kan inget om renovering och velar fram och tillbaka med sin kravspecifikation.
Det behövs tydliga anvisningar från kunden vad denna önskar få utfört, något som få kunder förstår.

Vad ska vi lämna för pris tycker ni?
Vad gör vi om kunden sedan har fullt med skräp i sitt hem som vi måste flytta på för att kunna utföra uppdraget? Ska firman stå för detta eller kunden?
Vi glömde nämligen specificera i avtalet "flytt av kundens skräp xxxx SEK".
Kunden ville dessutom köpa material själv, tyvärr var materialet inte godkänt så vi förlorar nån dag på att kunden måste skaffa nytt material. Vem står för den kostnaden?
Mycket av detta finns reglerat i lagar men många på detta forum visar prov på sin okunskap genom att skapa problem som redan har lösningar.

Är det någon här som går och lånar pengar på banken utan att förhöra sig om räntor och villkor innan ni ingår avtal? Man är ju rätt dum i huvudet ifall man gör det och det är ingen skillnad på att ingå avtal med andra företag om man chansar och köper grisen i säcken.
Du som köper väljer vem du gör affärer med, ta då ditt ansvar och begär fullständiga villkor. Om villkoren anses oskäliga finns det lagar som reglerar saken.
Många här inne gör det mycket mer komplicerat än det behöver vara,.

När jag lånade pengar från banken fick jag avtalet tydligt uppläst samt jag fick läsa genom allt.

När jag frågar hantverkare vad något kostar.. "njaa alltså det vet vi inte men jaa näää kanske jaa det e såå svårt att säga"
Ge mig ett timpris inkl allt eller lämna över ett papper med vanliga svar på vanliga frågor.

Det du pratar om annars att flytta kundsskit eller kunden hade helt plötsligt köpt mtrl är en HELT annan historia än att någon jobbar 2 debiterar 3...

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Nu vet vi alla vart du bor.

Kastar ni fortfarande sten på utryckningsfordon?
Jag är inte delaktig i någon blåljusbrottslighet och har inget ansvar för grannens uppförande. Och sedan så heter det var och inte vart på svenska, har du inte klarat SFI:n?

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 239657 och 3 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Men... så säger man väl ändå inte till sitt barn????
Jag misstänker att han inte är min.

Eller kanske jag bara skojar?

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
E
P Pin skrev:
Jag är inte delaktig i någon blåljusbrottslighet och har inget ansvar för grannens uppförande. Och sedan så heter det var och inte vart på svenska, har du inte klarat SFI:n?
Och varför skulle man inte kunna använda vart? Då hen troligen kan gissa just detta men inte ha någon aning om var du bor.

Vars bor du då?

• Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Och varför skulle man inte kunna använda vart? Då hen troligen kan gissa just detta men inte ha någon aning om var du bor.

Vars bor du då?
vart anger riktning

var anger plats

vars är norrländsk dialekt

• Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
vart anger riktning

var anger plats

Vart är dock också dialektalt..

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Staffans2000
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Finns de som är mu****er som gör och säger vad de vill till sin fru och sina barn
Aha. Mutanter! Är de extra frispråkiga?

Heman

• Gilla
  • Haha
vvsavlopp och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Aha. Mutanter! Är de extra frispråkiga?

Heman
Kossor? Mu-tanter :rofl::rofl:

• Gilla
  • Haha
vvsavlopp och 3 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Vart är dock också dialektalt..
Ja tex sörmländska. Det komiska var att den jag svarade var den som började dra upp språket i sin argumentation.

Talspråk är en sak, skriftligt kan vi hålla oss till hur det ska vara.

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
E
P Pin skrev:
vart anger riktning

var anger plats

Och nu vet vi ju inte plats däremot antar jag att riktningen är nordöstlig.

Så återigen, varför skulle inte vart kunna användas?

E
P Pin skrev:
vart anger riktning

var anger plats

E El-Löken66 skrev:

Om du själv bor i Vellinge så blir ju nästan allt i den riktningen och tillför dig ingen information.

Det är ett systematiskt fel du gör med vart, även i inlägg 699. Eller menade du riktning där också :thinking:

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.