D
E El-Löken66 skrev:
Tuff kväll @Derbyboy. Mycket smisk nu.
Nä då, jag finner det lite tungrott bara. Är ju inte forumets smartaste som jag har att göra med.

Den ena tjatar om stryktipset och den andra om SAOL. Det är lite som att skicka 5-åringar till universitet

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
När jag beställer grus, sten, jord betalar jag ett fast pris och sedan kommer en lastbil som skänkt från ovan.

Får sedan en faktura och där står bara mängden jag köpt men ingenting om transport
Hade dom upplyst dig om att transport var inbakat i priset? Annars borde du kunna ringa och fråga hur mycket transportkostnaden var. Sen kan du begära tillbaka pengar enligt Prisinformationslagen. Kolla om inte #Derbyboy kan hjälpa dig med detta. Han har koll.:rofl::beer:

E
D Derbyboy skrev:
Nä då, jag finner det lite tungrott bara. Är ju inte forumets smartaste som jag har att göra med.

Den ena tjatar om stryktipset och den andra om SAOL. Det är lite som att skicka 5-åringar till universitet
Tillhanda-HÅLLA. hålla (ngn ngt) till handa (se hand 13 h α), hålla l. ställa (ngt) till (ngns) förfogande, erbjuda; äv. utan indir. obj., särsk.: ha (vara o. d.) på lager l. till försäljning; jfr till-hålla 4.

D
E El-Löken66 skrev:
Tillhanda-HÅLLA. hålla (ngn ngt) till handa (se hand 13 h α), hålla l. ställa (ngt) till (ngns) förfogande, erbjuda; äv. utan indir. obj., särsk.: ha (vara o. d.) på lager l. till försäljning; jfr till-hålla 4.
läs förarbetena....

D Derbyboy skrev:
För att tolka en lagbestämmelse går man till förarbeten och praxis. Man kan även vända sig till doktrinen.

[bild]
Man måste förstå vad det står också. Det är där det brister.

D
Läs förarbetena

D Derbyboy skrev:

Vissa säker aj när dom får smisk. Andra gillar det....

• Älska
Violina
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
För att tolka en lagbestämmelse går man till förarbeten och praxis. Man kan även vända sig till doktrinen.

[bild]
Och där missar du själv raden "inte annat anses avtalat" har man bara uppgett ett pris per timme kan det inte anses att material ingår där.. det fattar väl tom du.

D
Och vad händer då om det inte anses avtalat?

D Derbyboy skrev:

Och @Derbyboy är värst av alla, för han kan inte ens läsa..?

E
Violina Violina skrev:
Och där missar du själv raden "inte annat anses avtalat" har man bara uppgett ett pris per timme kan det inte anses att material ingår där.. det fattar väl tom du.
Det ingår materiel - annars Tinget!
Försök hitta någon med låg timpeng så länge detta håller i sig.

• Haha
Violina
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det ingår materiel - annars Tinget!
Försök hitta någon med låg timpeng så länge detta håller i sig.
Nja.. de gånger jag tar in hantverkare väljer jag billigast av de bästa ;)

D
Violina Violina skrev:
Och @Derbyboy är värst av alla, för han kan inte ens läsa..?
Violina Violina skrev:
Du skojar nu?

om det inte är avtalat så....vad händer då?

jo då ingår det

står ju svart på vitt

D
Skärmklipp av dokument med markerad text om avtal och materialinkludering i en tjänst.

I den mån inte annat får anses avtalat

alltså om det inte är avtalat så ska material anses ingå

• Haha
Krille-72
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Och vad händer då om det inte anses avtalat?
Det skulle du veta om du klarat Stryktipset i tidigare inlägg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.