K Kbygg skrev:
Funkar utmärkt. Men du behöver eventuellt trycka in skruven igenom i förväg om det du skruvar i är tunnt. Använd en balkbit eller något, skruva in, se till att skallen sjunkit in, skruva ut, och placera brädan på taket.
Fint att det funkade för dig, jag väljer att shimsa med masonit när jag ska fixa nått liknande.
 
  • Gilla
Kbygg
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fint att det funkade för dig, jag väljer att shimsa med masonit när jag ska fixa nått liknande.
Det blir ju bara så enkelt o snyggt. Bara skruva i allt, ta fram laser och ställa in höjden.
 
Dom heter väl inte karmskruv?
Justerskruv eller nåt sånt
Använde för att rikta upp en vägg till ett badrum, med 45x45 regel väldigt smidigt

Tar du tunnare än 28mm så är väl risken att det inte håller för tyngden som blir när taket kommer dit
 
K Kbygg skrev:
Det blir ju bara så enkelt o snyggt. Bara skruva i allt, ta fram laser och ställa in höjden.
Hur lång tid tog det?
 
F fribygg skrev:
Hur lång tid tog det?
F fribygg skrev:
Hur lång tid tog det?
Har bara börjat igår, men en bräda tar väl knappt någon minut att skruva in, sedan någon minut att justera höjden. Det som tar mer tid är att markera upp cc60 avstånd, såga osv. Svårt att skruva in om man inte har någon som hjålper hålla i. Ett litet problen kan vara att glesen kan vrida sig, löser sig genom att vara noga med att skuva rakt och i mitten.
 
K Kbygg skrev:
Har bara börjat igår, men en bräda tar väl knappt någon minut att skruva in, sedan någon minut att justera höjden. Det som tar mer tid är att markera upp cc60 avstånd, såga osv. Svårt att skruva in om man inte har någon som hjålper hålla i. Ett litet problen kan vara att glesen kan vrida sig, löser sig genom att vara noga med att skuva rakt och i mitten.
Min metod är snabbare och går lätt att göra själv även över huvudhöjd om man har en dyckertpicka.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.