6 678 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Jämna ut höjden på innertaket
Fint att det funkade för dig, jag väljer att shimsa med masonit när jag ska fixa nått liknande.K Kbygg skrev:
Dom heter väl inte karmskruv?
Justerskruv eller nåt sånt
Använde för att rikta upp en vägg till ett badrum, med 45x45 regel väldigt smidigt
Tar du tunnare än 28mm så är väl risken att det inte håller för tyngden som blir när taket kommer dit
Justerskruv eller nåt sånt
Använde för att rikta upp en vägg till ett badrum, med 45x45 regel väldigt smidigt
Tar du tunnare än 28mm så är väl risken att det inte håller för tyngden som blir när taket kommer dit
F fribygg skrev:
Har bara börjat igår, men en bräda tar väl knappt någon minut att skruva in, sedan någon minut att justera höjden. Det som tar mer tid är att markera upp cc60 avstånd, såga osv. Svårt att skruva in om man inte har någon som hjålper hålla i. Ett litet problen kan vara att glesen kan vrida sig, löser sig genom att vara noga med att skuva rakt och i mitten.F fribygg skrev:
Min metod är snabbare och går lätt att göra själv även över huvudhöjd om man har en dyckertpicka.K Kbygg skrev:Har bara börjat igår, men en bräda tar väl knappt någon minut att skruva in, sedan någon minut att justera höjden. Det som tar mer tid är att markera upp cc60 avstånd, såga osv. Svårt att skruva in om man inte har någon som hjålper hålla i. Ett litet problen kan vara att glesen kan vrida sig, löser sig genom att vara noga med att skuva rakt och i mitten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden