Hej! Till sommaren tänkte jag ge mig på att fylla ut två källarväggar som har farit riktigt illa av både fukt och vedhantering. Men de måste fyllas ut med nästan 40mm bara för att få det slätt igen. Jag är inte sugen på att börja riva bort asbetsmattan som sitter halvvägs upp på väggen. Ett tag funderade jag på om det skulle gå att bygga någon typ av form för att sedan gjuta det slätt med resten och sedan putsa hela väggen.

• Utsliten källarvägg med fukt- och skador, delvis slätputsa, träplankor liggande på golvet i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken och ojämn källarvägg med fukt- och vedskador, staplade vedträn vid golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad vill du använda rummet till och hur fuktpåverkad är väggen?

Asbestmatta?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
O Odi et Amo skrev:
Vad vill du använda rummet till och hur fuktpåverkad är väggen?
Det ska fortsätta användas som vedförråd. Väggarna är av hålsten med ett tjockt lager gammal puts. I det ena hörnet går det att skönja fukt på våren. Men är annars förhållandevis torra.

H HSP skrev:
Asbestmatta?
Jag tror det är någon form av asbets förstärkt puts. Vet inte om det också fungerat som isolering? Det är då påslabbat ett ganska tjockt lager. På bilden så är det den skarpa vita kanten innan sönderfallet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.