Hej!
Jag ska lägga om golv i köket och behöver hjälp med att fantisera ut en någorlunda rimlig summa för jobbet.
Lägenheten är byggd i början på 60-talet, det är i köket jag ska renovera golvet, 18 kvm Pergo vinylgolv, andra våningen.
Under golvet ligger sand och reglar. Man får inte ta bort sanden.
Anledningen till att jag vill lägga om golvet är för att det buktar upp på två ställen(det är ingen fukt). Jag tror att det är reglarna som buktar ut och att sanden har rört sig. Så det man behöver göra är att jämna ut underredet på något vis. Förhoppningsvis kommer jag att kunna återanvända en del av golvet eftersom att det är klick golv i vinyl.
Försöker sätta en rimlig budget - Är det någon som har en grov uppskattning om vad det skulle kosta?
Så tacksam om det finns någon som kan hjälpa mig
/Johanna
Jag ska lägga om golv i köket och behöver hjälp med att fantisera ut en någorlunda rimlig summa för jobbet.
Lägenheten är byggd i början på 60-talet, det är i köket jag ska renovera golvet, 18 kvm Pergo vinylgolv, andra våningen.
Under golvet ligger sand och reglar. Man får inte ta bort sanden.
Anledningen till att jag vill lägga om golvet är för att det buktar upp på två ställen(det är ingen fukt). Jag tror att det är reglarna som buktar ut och att sanden har rört sig. Så det man behöver göra är att jämna ut underredet på något vis. Förhoppningsvis kommer jag att kunna återanvända en del av golvet eftersom att det är klick golv i vinyl.
Försöker sätta en rimlig budget - Är det någon som har en grov uppskattning om vad det skulle kosta?
Så tacksam om det finns någon som kan hjälpa mig
/Johanna
Hej, tack snälla.GoForIt skrev:
Jag vet faktiskt inte men jag tror att det ligger spånskivor på. Annars hade det nog varit knöligt på fler ställen. Men jag tänker kanske fel.
Det brukar vara reglar i sanden sedan golvspån på de
Eller reglar... snarare läkt
Enklast är att lägga raka skenor/ rör som man väger in rakt och drar av sanden på som när man lägger plattor ute
Eller reglar... snarare läkt
Enklast är att lägga raka skenor/ rör som man väger in rakt och drar av sanden på som när man lägger plattor ute
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 061 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 061 inlägg
Jag tycker att det låter rätt konstigt att spånskivor skulle kunna bukta upp utan att det någon gång har varit en vattenskada så att spånskivorna har svällt.J Johanna__ skrev:
Jag tror ju att ditt problem ligger i vinylgolvet, antigen ligger set för tajt mot väggarna så det har rest sig
Eller så har du fått nån lokal resning av tillexempel att det varit blött på vinylgolvet
En del vinylgolv har en stomme av papp under vinyl lagret
Det kommer inte hända något med sanden och spåret om det inte är en större fuktskada
Eller så har du fått nån lokal resning av tillexempel att det varit blött på vinylgolvet
Det kommer inte hända något med sanden och spåret om det inte är en större fuktskada
Ja jag håller helt med dig. Men jag har mätt och det är ingen fukt. Utbuktningen är rak och horisontell därför funderade jag på om det kunde vara en regel man kände.BirgitS skrev:
Jaha det har jag faktiskt inte tänkt på men så kan det absolut vara. Tack snälla!Mrtornqvist skrev:
Jag tror ju att ditt problem ligger i vinylgolvet, antigen ligger set för tajt mot väggarna så det har rest sig
Klicka här för att svara