5 462 läst ·
165 svar
5k läst
165 svar
Jag blir galen på min häxring!
Medlem
· Västmanland
· 2 087 inlägg
Testa Binab t.R Renoveringstjejen skrev:
Det ska normalt räcka med en behandling som vattnas ut.
Men ättika från mataffären är inte godkänt som bekämpningsmedel så både TS ide om atamon och vanlig ättiksprit går ju bort om man ska följa reglerna.M Mrs November skrev:
Medlem
· Västmanland
· 2 087 inlägg
Var har jag sagt att TS ska använda ättika? Jag svarade Alfredo som sa att ättika är ättika. Har ju nu också fått bekräftat att guldvatten är tillåtet för TS att använda😏F fribygg skrev:
Medlem
· Västmanland
· 2 087 inlägg
Nu får ni ge er, fokusera på något vettigare.F fribygg skrev:
Jag föreslog ett väletablerat svampmedel för bekämpning i trädgården inte DDT😵💫
https://www.wexthuset.com/Downloads/Binab-anv.pdf
Om du hävdar att urin eller guldvatten är ett godkänt bekämpningsmedel vill jag gärna ha en källa eller länk som stöder ditt påstående..M Mrs November skrev:
Att det kan vara ett lämpligt gödselmedel är vi helt överens om.
Det jag försökte säga var att även om produkterna nedan innehåller samma kemiska substans i samma koncentration:M Mrs November skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så skulle användningen av innehållet i dunken för att döda växtlighet kunna vara tillåtet medan användningen av innehållet i flaskan på samma sätt för samma ändamål skulle kunna ses som ett otillåtet miljöbrott.
Nu tror jag ingen domstol skulle ta i detta med tång, men min poäng är att produktens syfte kan styra vad som är ett tillåtet användningsområde och att det paradoxalt nog kan vara väsentligare än faktisk substans. Det är åtminstone ett synsätt som framförts upprepade gånger här på forumet av normalt sett kunniga skribenter. Men be mig som sagt inte ge några rättsfall, för det tvivlar jag på att det finns, då denna diskussion om "tillåtet" är extremt teoretisk. Extrem teori verkar dock passa i denna tråd utifrån hur viktigt jag uppfattar det är för TS med regelefterlevnad.
TS får använda det. Läser du över huvud taget innan du ger dig in i en diskussion. Väg in det som skrivs och försök hjälpa TS istället för att framhäva dig själv och dina egna åsikter. Kommer inte att svara dig ytterligare i frågan. TS svar var det viktiga för mig.😎F fribygg skrev:
Jag gör som Kajsa Varg (även om hon påstås aldrig skrivit det) att "man tager vad man haver".😎
Färskpotatisen är snart färdigkokad, kanske vattnet efter den hjälper, hett vatten kan nog ta död på lite.😉
Färskpotatisen är snart färdigkokad, kanske vattnet efter den hjälper, hett vatten kan nog ta död på lite.😉
Nej Urin är inte listat som bekämpningsmedel och får alltså inte användas som sådant.M Mrs November skrev:
Att du kommer med förslag som inte är listade och godkända bekämpningsmedel hjälper knappast TS som är noga med att följa reglerna.
Framför allt är det ju bra att ta tillvara vattnet och näringen i vattnet, östra Småland verkar bli torrt i sommar..A AndersS skrev: