19 944 läst ·
116 svar
20k läst
116 svar
Jag behöver bara få ut min frustration
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Beställde beg bildelar som skulle lev med posten.
Följde paketet på deras sida ,tror det landade på terminalen nära mig 3 ggr.
Nu har det tydligen gått upp i rök.
OBS best försändelsen för 2 mån sedan !!!
Har bet både delar OCH frakt.
Följde paketet på deras sida ,tror det landade på terminalen nära mig 3 ggr.
Nu har det tydligen gått upp i rök.
OBS best försändelsen för 2 mån sedan !!!
Har bet både delar OCH frakt.
Inte en chans....jag letar saker ibland varje vecka som någon av dom 3 största fraktbolagen ska köra ut....MTech skrev:
I dom flesta fallen står det på en terminal tills någon är tillräckligt förbannad och undrar vad som är problemet....ett av rekorden var när jag sökte efter en kabelskåp som saknades....pratade med kundtjänst med en som hatade sitt jobb och som förklarade att det troligen ramlat ner mellan några hyllor....jag svarade med att jag ifs inte vet hur deras lager eller hyllor ser ut men med tanke på att detta kabelskåp var ca 3000x1200x250mm i storlek så tvivlar jag på att det har ramlat ner så ingen ser det.....då hade dom haft det i en vecka....!
Kunde väl aldrig ana att min tråd skulle skapa ett sådant engagemang och att så många blivit "drabbade" av samma sak som jag.
Har leverantörer och distributörer några övergripande organisationer kanske det är dags att träffas och diskutera ett gemensamt problem. Det kanske inte går att vara så generös med leveranstiden och lova så mycket som man gör nu.
Finns inte dessa organisationer bör nog Dustin i det här fallet men också andra liknande leverantörer själva ta kontakt med distributörerna. Det här beteendet, som verkar vara väldigt utbrett, är förödande för förtroendet för alla inblandade.
Har leverantörer och distributörer några övergripande organisationer kanske det är dags att träffas och diskutera ett gemensamt problem. Det kanske inte går att vara så generös med leveranstiden och lova så mycket som man gör nu.
Finns inte dessa organisationer bör nog Dustin i det här fallet men också andra liknande leverantörer själva ta kontakt med distributörerna. Det här beteendet, som verkar vara väldigt utbrett, är förödande för förtroendet för alla inblandade.
Redigerat:
Kundtjänst är ju omöjliga att ha och göra med tyvärr! Även för oss chaufförer.
Vad dom hittar på kan jag inte svara för. Händer allt för ofta att dom lovar saker som inte är möjliga i verkligheten. Den smällen får vi ta ute hos kunderna sen! Men får jag en fraktsedel med en aviserad sändning så lämnar jag inte terminalen förrän den är lokaliserad!
Vad dom hittar på kan jag inte svara för. Händer allt för ofta att dom lovar saker som inte är möjliga i verkligheten. Den smällen får vi ta ute hos kunderna sen! Men får jag en fraktsedel med en aviserad sändning så lämnar jag inte terminalen förrän den är lokaliserad!
Det jobbas ständigt med detta då leveranssäkerhet och kundnöjdhet säljer bättre än priset på frakten.bekin skrev:Kunde väl aldrig ana att min tråd skulle skapa ett sådant engagemang och att så många blivit "drabbade" av samma sak som jag.
Och vissa avsändare har system som övervakar sändningarna i realtid och kontaktar oss omgående om något avviker från avtalet.
Detta är något som kommer öka mer och mer.
Det är ju bara att läsa i denna tråden, ni följer ju oxå era sändningar steg för steg dock inte i realtid än
Tycker att både DHL, Schenker, Posten är arslen, posten säger att dom varit på plats fast dom inte varit fram. DHL och Schenker är bara osmidiga, skulle ha ett par stora filter skickade till Borlänge en gång, jag dubbelkollade om dom skulle vara framme på onsdagen så jag kunde börja jobba, fick sitta av tiden på ett hotellrum bara för att det tog 1,5dag längre än dom sagt. DÅLIGT!
Jag har råkat ut för att DHL har ÄNDRAT ADRESSEN på ett par paket i en sändning, med stor spritpenna...jag frågade killen om han brukade ändra på ungarnas julklappar också men fick inget svar...UPS är också ena krångliga individer, jag brukar försöka få paketen lagda på farstubron när jag inte är hemma och naturligtvis vill alla fraktbolag ha ett papper som friskriver dem från ansvar för detta, ok, men UPS måste göra en bomkörning först, trots att jag sagt att jag inte är hemma?
DHL har numer en stående fullmakt att lämna paketen, måste förnya den en gång om året bara. Jag har bara funderat på hur stor risken är att någon anställd helt sonika snor paketet och säger att det är levererat? Hittills har inget försvunnit iaf...
DHL har numer en stående fullmakt att lämna paketen, måste förnya den en gång om året bara. Jag har bara funderat på hur stor risken är att någon anställd helt sonika snor paketet och säger att det är levererat? Hittills har inget försvunnit iaf...
Nu när vi åndå är inne på risk för att paket försvinner så...
Där jag hämtar ut Schenker-paket (när jag betalat för just det) kollar de aldrig leg, det räcker att jag säger mitt efternamn så får jag paketet, detta även första gången jag satte min fot där. Jag frågade -Ska du inte kolla leg? Fick svar -Nä, det händer aldrig något ändå. :sly: Vaf... Det känns lite knas att få grejjer för typ 15000 spänn skickade dit när det är så slapphänt...
Där jag hämtar ut Schenker-paket (när jag betalat för just det) kollar de aldrig leg, det räcker att jag säger mitt efternamn så får jag paketet, detta även första gången jag satte min fot där. Jag frågade -Ska du inte kolla leg? Fick svar -Nä, det händer aldrig något ändå. :sly: Vaf... Det känns lite knas att få grejjer för typ 15000 spänn skickade dit när det är så slapphänt...
Förr kunde jag missa leveransen men då hämta paketet samma dag efter kl 16 på företagscenter. Nu tar de tillbaka paketet till terminalen och aviserar mig och kör ut det till mitt uthämtningsställe NÄSTA DAG. Det betyder att nästan alla mina paket tar en dag längre att få fram än vad det gjorde förr.
Jag har någon gång ringt till posten och berättat att jag inte kommer vara hemma under dagen så det är ingen ide att försöka åka till mig med paketet och istället velat att få möta upp chauffören någonstans på hans rutt för att hämta upp paketet. Jag har då fått svaret att chaufförerna inte har telefoner och inte kan nås på detta sätt. Herregud, jag trodde det var 2013?
Det där med kundnytta har i alla fall inte posten fattat vad det är ännu.
Jag har någon gång ringt till posten och berättat att jag inte kommer vara hemma under dagen så det är ingen ide att försöka åka till mig med paketet och istället velat att få möta upp chauffören någonstans på hans rutt för att hämta upp paketet. Jag har då fått svaret att chaufförerna inte har telefoner och inte kan nås på detta sätt. Herregud, jag trodde det var 2013?
Det där med kundnytta har i alla fall inte posten fattat vad det är ännu.
Lite som när min fru stod i hallen och sminkade sig. Detta är ca 3 meter från ytterdörren i vår dåvarande lägenhet. Ser att brevinskastet öppnas och en avi dimper ner.
Där har UPS då skrivit i "försökt lämna leverans, mottagare ej anträffbar".
Notera att vi bor på 3:e våningen och paketet vägde ca 20 kg.
Så min inte helt vilda gissning är att budet helt enkelt var för lat för att försöka bära upp paketet. Och förväntade sig inte att någon skulle vara hemma mitt på dagen.
När jag nästan direkt ringde upp UPS och efter mycket om och men fick tala med någon så hävdade chauffören att han ringt på minst 3-4 gånger och väntat i nästan 5 minuter.
Och ni som har fruar vet att det tar mer än 5 minuter för dem att sminka sig...
Där har UPS då skrivit i "försökt lämna leverans, mottagare ej anträffbar".
Notera att vi bor på 3:e våningen och paketet vägde ca 20 kg.
Så min inte helt vilda gissning är att budet helt enkelt var för lat för att försöka bära upp paketet. Och förväntade sig inte att någon skulle vara hemma mitt på dagen.
När jag nästan direkt ringde upp UPS och efter mycket om och men fick tala med någon så hävdade chauffören att han ringt på minst 3-4 gånger och väntat i nästan 5 minuter.
Och ni som har fruar vet att det tar mer än 5 minuter för dem att sminka sig...
Jag har mött upp utkörningsbilen och tagit emot paketet på COOP's kundparkering efter telefonöverenskommelse med föraren hur vi skulle lösa det.
Så helt klart finns det även guldkorn bland de anställda i dessa företag som verkligen vill lösa kundens problem.
Men som vanligt, det behövs inte så väldigt många procent drägg för att fördärva ryktet helt för ett företag, eller en hel bransch.
Det är helt klart en fråga för företagsledningen att ta tag. Sådan kultur får man aldrig bort om det inte bestäms på högsta nivå, samt sen verkligen arbetas in i organisationen. Visst tar det tid, kan ta flera år, men till sist når man fram, om man verkligen har bestämt sig.
Så helt klart finns det även guldkorn bland de anställda i dessa företag som verkligen vill lösa kundens problem.
Men som vanligt, det behövs inte så väldigt många procent drägg för att fördärva ryktet helt för ett företag, eller en hel bransch.
Det är helt klart en fråga för företagsledningen att ta tag. Sådan kultur får man aldrig bort om det inte bestäms på högsta nivå, samt sen verkligen arbetas in i organisationen. Visst tar det tid, kan ta flera år, men till sist når man fram, om man verkligen har bestämt sig.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om vi nu för ett ögonblick skulle återgå till trådskaparen Bekins bekymmer.
Hu har det gått?
Har du fått din programkartong?
Så att du kunnat slutföra jobbet?
Och har du lärt dig läxan:
Bland inte in fysisk logistik om det går att undvika.
Köp på nätet och ladda ner
Hu har det gått?
Har du fått din programkartong?
Så att du kunnat slutföra jobbet?
Och har du lärt dig läxan:
Bland inte in fysisk logistik om det går att undvika.
Köp på nätet och ladda ner