I torsdags köpte jag ett dataprogram från Dustin via deras hemsida, så har jag gjort några gånger tidigare och det har fungerat väldigt bra, leverans har alltid skett hem till dörren dagen efter.
Jag följde försändelsen via webben och kunde timme för timme se var den fanns eller var på väg.
Det är ju suveränt och efter lunch på fredagen ser jag
OK, skönt då är paketet här om ett par timmar, strax efter två brukar ju leveransen komma.
Efter ca tre timmar har inget hänt så jag kollar på nytt och kan till min förfäran se.
Jag går direkt ut och kollar i postlådan, 18 meter från huset, men den är tom!
Ringer genast till Postens Kundservice och får veta av Lisa att chauffören knackat på men ingen öppnat så han lade avin i postlådan.
Jag talar om för henne att jag följt försändelsen på webben timme för timme och praktiskt taget väntat innanför dörren på att den skulle komma och i postlådan finns ingen avi. Lisa ber mig vänta, återkommer efter en stund och har då talat med chauffören (hur kunde han vara där så snabbt) som medger att han glömt att lämna avin. Men hon upplyser mig om att jag kan själv komma till Norrköping och hämta paketet (en resa på 8 mil tur och retur). Jag vägrar och begär att de kommer en gång till eftersom jag varit hemma hela dagen och är övertygad om att chauffören helt enkelt missat att leverera. Lisa talar med sin chef som lovar att han ska ringa upp mig vilket han också gör efter tio minuter.
Jag framför mitt krav till Jens (chefen) att de ska skicka en ny bil och leverera mitt paket. Då får jag veta att det inte är möjligt då paketet troligen redan är på väg till Örebro för att hanteras av vårt system en gång till och att jag kommer få det på måndag!
Jag undrade då hur det hade blivit om jag själv åkt för att hämta paketet, som "Lisa" föreslog men det ville han inte svara på.
Visst, att vänta tre dagar är ingen katastrof, men jag är beroende av dataprogrammet då jag ska leverera ett speciellt arbete till min största kund på måndag. Har egen firma och tänkte jobba under helgen nu kan jag inte det utan får sitta här och vara
i stället.
Var det inte någon som sa; Vi har ingen riktig post längre.
Jag följde försändelsen via webben och kunde timme för timme se var den fanns eller var på väg.
Det är ju suveränt och efter lunch på fredagen ser jag
| 11 okt kl. 12:14 | Norrköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad. |
Efter ca tre timmar har inget hänt så jag kollar på nytt och kan till min förfäran se.
| 11 okt kl. 14:43 | Norrköping, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras |
Ringer genast till Postens Kundservice och får veta av Lisa att chauffören knackat på men ingen öppnat så han lade avin i postlådan.
Jag talar om för henne att jag följt försändelsen på webben timme för timme och praktiskt taget väntat innanför dörren på att den skulle komma och i postlådan finns ingen avi. Lisa ber mig vänta, återkommer efter en stund och har då talat med chauffören (hur kunde han vara där så snabbt) som medger att han glömt att lämna avin. Men hon upplyser mig om att jag kan själv komma till Norrköping och hämta paketet (en resa på 8 mil tur och retur). Jag vägrar och begär att de kommer en gång till eftersom jag varit hemma hela dagen och är övertygad om att chauffören helt enkelt missat att leverera. Lisa talar med sin chef som lovar att han ska ringa upp mig vilket han också gör efter tio minuter.
Jag framför mitt krav till Jens (chefen) att de ska skicka en ny bil och leverera mitt paket. Då får jag veta att det inte är möjligt då paketet troligen redan är på väg till Örebro för att hanteras av vårt system en gång till och att jag kommer få det på måndag!
Jag undrade då hur det hade blivit om jag själv åkt för att hämta paketet, som "Lisa" föreslog men det ville han inte svara på.
Visst, att vänta tre dagar är ingen katastrof, men jag är beroende av dataprogrammet då jag ska leverera ett speciellt arbete till min största kund på måndag. Har egen firma och tänkte jobba under helgen nu kan jag inte det utan får sitta här och vara
Var det inte någon som sa; Vi har ingen riktig post längre.
Skulle inte förundra mig om chauffören kört fel eller bara gett f-n i det, fredag eftermiddag du vet...jag har råkat ut för samma sak, ingen avi trots att man påstår att man lämnat en...
Ruttet.
Visserligen schenker, men beställde grejer som skulle levereras i onsdags från danmark. Chauffören hade ringt fel telefonnummer då han ville ha vägbeskrivning???... Har de varken GPS i bilen eller eniro på sitt internet? Då de endast kör ut onsdagar från denne central som ligger 20 mil t.o.r från mig så åkte jag och hämtade paketet själv i torsdags, jag var också lite frustrerad då....
Visserligen schenker, men beställde grejer som skulle levereras i onsdags från danmark. Chauffören hade ringt fel telefonnummer då han ville ha vägbeskrivning???... Har de varken GPS i bilen eller eniro på sitt internet? Då de endast kör ut onsdagar från denne central som ligger 20 mil t.o.r från mig så åkte jag och hämtade paketet själv i torsdags, jag var också lite frustrerad då....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag förstår din irritation!bekin skrev:
Postens utkörning kommer nog mycket snart att slås ihop med tidningsdistributionen.
Det är ju logistiskt vansinne att en förare + bil åker runt och delar ut tidningar kl fem på morgonen, och en annan förare + bil (gul i det här fallet) gör samma runda kl tre på eftermiddagen.
Postens enda riktiga funktion numera är väl att vara distributions/utdelningscentral för alla paket som vi köper via Internet.
Och då aviseras vi via email eller SMS.
Men en annan sak:
När jag köper program, så är det alltid nedladdning via Internet som gäller. Kartonger CD och tryckta manualer luktar 1990-tal.
Om du kan få fram ett licensnummer borde du kunna ladda ner programmet direkt från tillverkaren.
Glömde berätta att det första "Lisa" på kundtjänst hävdade var att jag köpt varan genom mitt företag och då krävdes att det fanns en väl synlig skylt med företagsnamnet på adressen. Men kom igen det är en vanlig villa och inget industriområde det är frågan om och mitt namn och adress finns med på försändelsen blev mitt svar och då backade hon genast.
Nästa gång kommer jag att sätta upp en stor skylt på ytterdörren där det står;
JAG ÄR HEMMA OCH DÖRREN ÄR INTE LÅST - KOM IN JAG STÅR INNANFÖR DÖRREN!
Visst går det att ladda ner en del program men jag tror inte Dustin har den tjänsten. I det här fallet var det fråga om Adobe Acrobat XI Pro och jag är så "gammaldags" att jag gärna vill ha den riktiga CD:n med programmet i min ägo.
Nästa gång kommer jag att sätta upp en stor skylt på ytterdörren där det står;
JAG ÄR HEMMA OCH DÖRREN ÄR INTE LÅST - KOM IN JAG STÅR INNANFÖR DÖRREN!
Visst går det att ladda ner en del program men jag tror inte Dustin har den tjänsten. I det här fallet var det fråga om Adobe Acrobat XI Pro och jag är så "gammaldags" att jag gärna vill ha den riktiga CD:n med programmet i min ägo.
Redigerat:
Det är tråkigt att få en chaufför som tydligen hatar sitt jobb....drabbas av liknade problem i mitt jobb allt för ofta.... 
Fick däremot en kanon snabb och proffsig lev privat i veckan...första gången jag fått paket av Dachser och är mycket nöjd
Fick däremot en kanon snabb och proffsig lev privat i veckan...första gången jag fått paket av Dachser och är mycket nöjd
Fortfarande olagligt eftersom ts genom nerladdningen och laddar upp programmet till andra som inte har licens.MaxPax skrev:
Moraliskt känns det dock inte helt fel...
Men men, lagen är som den är
Samma med Schenker som ofta kör ut till firmaverkstaden.
Flera fredagar så har dom "ringt på men ingen var där", fast vi var flera personer där med porten öppen.
Dessutom har vi lossningsavtal så dom kan lägga ner paketen i en låda vi har om ingen är där.

Flera fredagar så har dom "ringt på men ingen var där", fast vi var flera personer där med porten öppen.
Dessutom har vi lossningsavtal så dom kan lägga ner paketen i en låda vi har om ingen är där.
Redigerat:
Nja, att ladda hem programmet från någon torrentsida är inget alternativ för mig. Jag kan inte tänka mig att det är lagligt även om jag har en egen licens om ett par dagar och sen vet man ju aldrig vad för mer skit som kan komma med.
Tack för tipset men jag avstår.
Funderar däremot på att fakturera Posten för något advokater brukar kalla "spillotid" kan det vara nåt? Naturligtvis går det inte men det skulle ju kosta dom lite "spillotid".
Tack för tipset men jag avstår.
Funderar däremot på att fakturera Posten för något advokater brukar kalla "spillotid" kan det vara nåt? Naturligtvis går det inte men det skulle ju kosta dom lite "spillotid".
Det här med att man "inte var anträffbar" tycker jag snarare är regel än undantag. Jag bor lite utanför den vanliga rutten, och det har hänt fler gånger än jag minns att jag kunnat läsa "ej anträffbar" fast jag vet att jag varit hemma.
Det värsta var dock för en 15 år sedan. Jag beställde väldigt mycket från ett företag som anlitade nåt transportföretag som inte finns längre. Deras idé var i alla fall att paketen skulle distribueras med taxi den sista biten. Men de körde aldrig någonsin ut till mig, jag fick alltid en ett brev med en avi dagen efter, med beskedet att de försökt lämna paketet. Varför de i så fall inte lade avin i lådan när de ändå var där kunde de aldrig förklara.
Det värsta var dock för en 15 år sedan. Jag beställde väldigt mycket från ett företag som anlitade nåt transportföretag som inte finns längre. Deras idé var i alla fall att paketen skulle distribueras med taxi den sista biten. Men de körde aldrig någonsin ut till mig, jag fick alltid en ett brev med en avi dagen efter, med beskedet att de försökt lämna paketet. Varför de i så fall inte lade avin i lådan när de ändå var där kunde de aldrig förklara.
Varit med om samma sak. Suttit och jobbat 2 meter från ytterdörren hela dagen. På em kollar posten och det ligger en avi med texten ej anträffbar på. Det tar hus i helvete och jag ringer posten och chauffören tvingas åka tillbaka och leverera till mig sent på fredag EM. Han hade inte ens en ursäkt när jag tog emot paketet.
Redigerat av moderator:
Ditt program köper du enklast online här:
http://www.adobe.com/se/products/acrobatpro.html
Paketet från Dustin kan du returnera när du väl får det.
Vill du inte köpa så varför inte ladda ner prova på versionen så länge?
Den har all funktionalitet så bara att testa på.
http://www.adobe.com/se/products/acrobatpro.html
Paketet från Dustin kan du returnera när du väl får det.
Vill du inte köpa så varför inte ladda ner prova på versionen så länge?