31 834 läst ·
235 svar
32k läst
235 svar
IVT svarar på ryktena om piratkopior
"Sköt servicen så ingår garantier" !Rkarlsson skrev:Nej. Sköt servicen så ingår garantier. På bilar får du serva på alla auktoriserade verkstäder, dvs du är inte bunden till volvo om du har volvo.
Det som är lurigt är att svindyra bilar bara har 3 års garanti medans de billigare har 7.
Du är inte heller bunden till att ta en enda firma på att serva din pump, välj en ansluten firma =)
- Vad kostar det att "sköta servicen"??
Om de får betalt för servicen så är det väl ingen konst att "garantera" nåt..?
Är förresten "garantin" utan självrisk eller mjölkar de kunderna en gång till där?
Försöker sista gången. Hittade något liknande de jag menar. Annars vet jag att ni gärna ratar märket för en symbol. Eller ja forumägaren skiter i vad tillverkaren hade för krav och menar på att det är dekaler och symboler som är det vitala.L lyal skrev:
Här kommer bild på liknande emblem. Utan tvekan kan det sitta folk och klistra dit dessa. Om du inte tror på mig så ger jag upp och ni får tro vad ni vill om ni inte kan bevisa något annat. =)

Jag brukar få hem erbjudande fortfarande på min gamle pump. 1500 spänn så går de genom allt. js service är de som installerade den.T Tullen127 skrev:
Är de så konstigt egentligen att om man ber fackman göra översyn och byta delar som kan vara fel på?
Du tycker att alla bilmärken mjölkar folk med? Du vet liksom om spelreglerna när du plocka ut din volkswagen eller mercedes. Om du inte håller dig till en service är bilen helt körd.
Generellt är det väl inte fel att betala för en service. men det beror ju rätt mycket på produkten.Rkarlsson skrev:Jag brukar få hem erbjudande fortfarande på min gamle pump. 1500 spänn så går de genom allt. js service är de som installerade den.
Är de så konstigt egentligen att om man ber fackman göra översyn och byta delar som kan vara fel på?
Du tycker att alla bilmärken mjölkar folk med? Du vet liksom om spelreglerna när du plocka ut din volkswagen eller mercedes. Om du inte håller dig till en service är bilen helt körd.
Ta en värmepump, vad kan en fackman se vid en ockulärbesiktning som inte en normalhändig villaägare kan se?
Missljud hörs=ta dit en reparatör vid behov för komponentbyte.
Fick tillverkare bestämma skulle vi ha årlig service på varje liter vatten som kommer ur kranen.
Det är ett sätt att affärsutveckla och knyta kunden närmare.
Luftpumpar jag har inte koll på alls.N llehs skrev:Generellt är det väl inte fel att betala för en service. men det beror ju rätt mycket på produkten.
Ta en värmepump, vad kan en fackman se vid en ockulärbesiktning som inte en normalhändig villaägare kan se?
Missljud hörs=ta dit en reparatör vid behov för komponentbyte.
Fick tillverkare bestämma skulle vi ha årlig service på varje liter vatten som kommer ur kranen.
Det är ett sätt att affärsutveckla och knyta kunden närmare.
Men samma på nya bilar. Vad kan en fackman göra som inte en normalhändig bilägare kan göra? Byt olja, filter. Titta lite och ta betalt några tusen.
Skillnaden är ju att fackmannen har tagit ansvar så din garanti löper vidare. Gör du de själv på pumpen eller på bilen så är det tack och hej till garantin.
Var spelreglerna otydliga vid inköp?
Medlem
· Halland
· 4 516 inlägg
I produktion går det till så att bakluckan monteras vid sidan av flödet och dessa märken sätts på bakluckan för hand med hjälp av en fixtur för att garantera rätt position. Gäller att göra rent bakluckan först så adhesiven fäster. Märkena levereras som visas i bilden och operatören river av skyddspapperet på baksidan och monterar sedan. När bakluckan är färdigmonterad monteras den som komplett baklucka på bilen igen.Rkarlsson skrev:Försöker sista gången. Hittade något liknande de jag menar. Annars vet jag att ni gärna ratar märket för en symbol. Eller ja forumägaren skiter i vad tillverkaren hade för krav och menar på att det är dekaler och symboler som är det vitala.
Här kommer bild på liknande emblem. Utan tvekan kan det sitta folk och klistra dit dessa. Om du inte tror på mig så ger jag upp och ni får tro vad ni vill om ni inte kan bevisa något annat. =)
[bild]
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Att bilar kräver service, är inte det pga trafiksäkerhet?
Nej du menar väl inte att någon personligen står och klistrar på dessa emblem. Ska aldrig köpa en bil igen för de är ju fruktansvärt oeffektivt. Jösses att så stor tillverkare gör på detta onödiga tidsödande sätt.A Anders_Nilsson skrev:I produktion går det till så att bakluckan monteras vid sidan av flödet och dessa märken sätts på bakluckan för hand med hjälp av en fixtur för att garantera rätt position. Gäller att göra rent bakluckan först så adhesiven fäster. Märkena levereras som visas i bilden och operatören river av skyddspapperet på baksidan och monterar sedan. När bakluckan är färdigmonterad monteras den som komplett baklucka på bilen igen.
De borde ju tänkt i att ha en robot som trycker dit de direkt. (ironi)
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Du kanske inte köper Volvo igen om det stod Lovlo på ditt exemplar och om bilsäljaren och även Volvo centralt tyckte att det var fullt rimligt 
Jag ställer in min bil i garaget så varken min unge eller grannungarna kan gå och flytta bokstäverna.Marlen Eskilsson skrev:
Jag har en hyundai så det kan bli hynda. Min bergvärmepump står i källaren där min unge inte har tillgång så han kan pilla bort klistermärket heller.
Var inte så förbannat fokuserad på ett ickeproblem. Du måste ju fokusera på rätt saker snälla du. IVT själva skakar på huvudet och ville knappt kommentera det
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Det stora problemet är att IVT tycks ha sålt ett antal undermåliga produkter som de inte tar ansvar för och återkallar som de borde, om de vill behålla sitt tidigare goda rykte. Och det var inte någons barn som fipplat med loggan (såvida det inte var barnarbetare). 
Har ni hittat fler fall? Var är de?Marlen Eskilsson skrev:
Hade varit intressant att se din statistik på hur många pumpar med lager som gått sönder från den serien.
Och sen statistik på hur många av dessa ägare faktiskt följt tillverkarens regler för garantin.
Väntar med spänning.
PS. Det är för jävligt att du som forumägare påpekar att ivt använder sig av barnarbetare utan att ha belägg för det.