6 707 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Isolering av vind, timmerhus 1880-tal, materialval ?
Nu ska jag snart börja regla upp på vinden
, tycker att ett varv med reglar som ger 14cm höjd verkar för lite när man ändå är ingång o bygger, så nu är jag inne på att spika två varv ser ger 28cm extra höjd att fylla med lösullsisolering.
Vad tror ni om det?
Totalt blir det ca 18cm gammal halvpackad sågspån + 28cm cellulosa träfiber eller tidningspappervariant
Vad tror ni om det?
Totalt blir det ca 18cm gammal halvpackad sågspån + 28cm cellulosa träfiber eller tidningspappervariant
Hej!
Jag skulle vilja ha ett finare golv i ett av vindsrummen. Bjälklaget ska sprutas med ca 30cm cellulosa förutom bef spån 15cm, sedan reglar jag 45x70, 60cm CC, sen golvspånskiva och sist ett spontat furugolv.
Är det risk för fukt och mögel i isolerskitet då golvet blir ganska lufttätt och luft från från boytan (2 våningar) tränger upp i bjälklaget?
Jag skulle vilja ha ett finare golv i ett av vindsrummen. Bjälklaget ska sprutas med ca 30cm cellulosa förutom bef spån 15cm, sedan reglar jag 45x70, 60cm CC, sen golvspånskiva och sist ett spontat furugolv.
Är det risk för fukt och mögel i isolerskitet då golvet blir ganska lufttätt och luft från från boytan (2 våningar) tränger upp i bjälklaget?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden