6 473 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Isolera golv i uterum
Nu jäklar har det gått 1 år, vilket betyder att beslutet har fått mogna, och ta mig tusan så tror jag att jag ska göra slag i saken och isolera under plattan nu framåt vårkanten. Och troligen även byta plasttak i sommar.
Men hur fäster man det första lagret cellplastskivor mot betongen? Funkar sånt där cellplastlim? Eller ska man "spika" fast det med hullingar? Eller nåt annat?
Men hur fäster man det första lagret cellplastskivor mot betongen? Funkar sånt där cellplastlim? Eller ska man "spika" fast det med hullingar? Eller nåt annat?
Tack för allt stöd, uppskattas! 
Men fäster man även det första lagret cellplast mot betongen med cellplastlim? Eller behövs någon annan sorts lim där?
Och hur tjocka cellplastskivor behövs tror ni? Tänkte sätta 2 lager. Räcker 70 mm?
Men fäster man även det första lagret cellplast mot betongen med cellplastlim? Eller behövs någon annan sorts lim där?
Och hur tjocka cellplastskivor behövs tror ni? Tänkte sätta 2 lager. Räcker 70 mm?
Klicka här för att svara