Men det vädrar man väl bort när det uppstår?
 
Nu jäklar har det gått 1 år, vilket betyder att beslutet har fått mogna, och ta mig tusan så tror jag att jag ska göra slag i saken och isolera under plattan nu framåt vårkanten. Och troligen även byta plasttak i sommar.

Men hur fäster man det första lagret cellplastskivor mot betongen? Funkar sånt där cellplastlim? Eller ska man "spika" fast det med hullingar? Eller nåt annat?
 
Varför inte resa en vägg med Isodränskivor en bit in under plattan, luften som blir innanför fungerar bra som isolering!
 
Hmm, intressant tanke! Men då kommer man ju inte åt under, om man skulle behöva. Och kyler inte marken luften? Känns också sådär med byggnadsdel mot mark, om man inte måste...
 
Gör som "vi" kom fram till för ett år sen. Kommer bli kalasbra!
 
Tack för allt stöd, uppskattas! :)

Men fäster man även det första lagret cellplast mot betongen med cellplastlim? Eller behövs någon annan sorts lim där?

Och hur tjocka cellplastskivor behövs tror ni? Tänkte sätta 2 lager. Räcker 70 mm?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.