Blev 4" U-skor, och nu sitter det ett par provbitar av gammalt virke på plats för att testa att jag greppat det hela. Bakre och främre bärlinan är nu nästan i våg, och då sitter ändå båda skorna nedskruvade så mycket som möjligt så nu har jag lite att labba med :P

Stort tack för all hjälp. Lät återkomma med fler frågor dock vad det lider :)

Redigerat:
Detta fixar du lätt nu!

Så var man tillbaka efter att bygget legat lite på is i helgen.

Tänkte höra om någon har en åsikt om när jag nu kör med hopslagna 45 x 90 som stolpar i plintarna för att komma upp högre än maxhöjd, vågar jag ändå köra med stolpskorna i högsta läget?

Känns som att det kan bli lite svajigt och alternativt för hög belastning för den höjden på skorna?

Ha dom på lägsta

Så är däcket färdigt efter mycket om och men. Som den "halvklåpare" man är måste jag säga att jag är väldigt nöjd med det jag åstadkommit, och tänkte samtidigt passa på att tacka för alla tips och råd från er här. Utan dessa hade jag stått mig slätt.

Nu ska ett räcke på plats också är det tänkt. Jag tänkte köra 70/70-stolpar med liggande "reglar" eller vad man ska kalla det. Hur långt bör avståndet vara mellan stolparna, mellan de liggande reglarna, samt hur högt bör själva räcket vara?

Tacksam för mer input från er som kan :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.