47 763 läst ·
32 svar
48k läst
32 svar
Internetbedrägeri. Vad f*n håller de på med?
den stora frågan är om säljaren blir informerad om att köparen har använt sig av tjänsten med återbetalningsgaranti så var inte fallet i den händelsen. För om inte, så är det 'bedrägeri' fast från Paypals sida.J j-o75 skrev:Nej det är "rätt" enligt deras villkor. Använder man den tjänsten med återbetalningsgaranti så har kunden i princip alltid rätt och du kan inte sätta emot något. Var glad om du fick tillbaka vara i säljbart skick och inte som jag, typ "jag skruvade sönder den och sedan försökte jag sätta ihop den men det funkade inte.." Denna tjänst är enligt mig bara för stora företag som säljer massvis och där det inte gör något om man träffa på något stolpskott då och då. Som privatperson gör jag inte om det misstaget.
Jämför eBay där att återbetala eller ta bort en negativ feedback är en lång process där det ska vara goda grunder och säljare och köpare måste vara överens.
Är det så i Paypal skulle många köp dyra varor från annat land med återbetalningsgaranti och ta tillbaka pengarna.
Det står i villkoren. Men sen är det ju en tolkningsfråga vad som är okej att ångra. I praktiken går paypal alltid på köparens linje.C ClaesMalmö skrev:den stora frågan är om säljaren blir informerad om att köparen har använt sig av tjänsten med återbetalningsgaranti så var inte fallet i den händelsen. För om inte, så är det 'bedrägeri' fast från Paypals sida.
Jämför eBay där att återbetala eller ta bort en negativ feedback är en lång process där det ska vara goda grunder och säljare och köpare måste vara överens.
Är det så i Paypal skulle många köp dyra varor från annat land med återbetalningsgaranti och ta tillbaka pengarna.
Jag har fått nyligen en som vill lura mig på med att skicka pengar kontant och hämta varan med bud, jag svarade ok men inte tänker fullfölja kontakten trots att de har fått gatuadress.C ClaesMalmö skrev:
Klicka här för att svara