Badrummet är 290x240cm om jag inte minns fel.

Gips på väggar och golvspån på golvet(dubbelt förutom duschen för lokalt fall) , ej flytspacklat.

Pris 20000 inkl rot och material.

Missade helt att det kan ha handlar om väggarna. Räknade enbart med golvet

Hur som helst så gör man tyvärr inte om ett badrum för skönhetsfel. Kan man inte fånga bubblorna på bild så kommer en besiktningarna inte lägga ner större ord mer än att ett prisavdrag är befogat

Att man sen ur ett kund perspektiv vill ha ett bra arbete är en självklarhet. Men att göra om det gör man ej

Krilleman
Fliken skrev:
Att man sen ur ett kund perspektiv vill ha ett bra arbete är en självklarhet. Men att göra om det gör man ej
Jag ursäktar min trångsynthet, men jag är själv hantverkare och jag försöker alltid lämna kunden med ett väl utfört arbete. Skönhetsfel eller inte. Kunden har alltid rätt. Det många glömmer inom hantverkar-yrket är att den som handlar för tre kronor idag och blir bra bemött är oftast han som köper en tjänst för tre miljoner imorgon!

En lärdom att lära!

Klart vissa måste göra om. Har i mina dagar "påtvingat" flera hantisar att göra om. Om kunder skulle acceptera små petitess prisavdrag för allt skit så skulle jag ta me fn också bli våtrumsamatör.

Så kan det vara i många fall byggis. Men eftersom bubblorna verkar vara väldigt små och ej är ett funktionellt problem så gör man ej om. Ur en besiktningsmans syn på saken.

Huruvida en kund kan få hantverkaren att göra om är ju bara positivt för kunden.

Stå på dig TS, rek din far att inte betala. De kommer inte stämma för 20,000, det är troligtvis under vad det kostar för dem att dra igång advokat.

Oansvarigt att rekommendera en forummedlem göra något som i slutändan kan kosta det dubbla än vad badrummet kostat, med advokat och tillkommande utgifter.

Du säger ungefär: chansa att få ett nytt ytskikt eller betala det dubbla....

Nej, jag tycker att beställer man en tjänst av en professionell skall det även se snyggt ut. Inte bara, som du verkar anse, vara funktionellt. OM man inte var överens om det från början.

För småmål, som detta kommer bli, brukar de flesta inte anlita advokat. Privat personer.....

Men, TS får lite olika input här. Han bestämmer själv.

Redigerat:
Det tycker jag också. Men du sätter TS far i en dålig sits med dina rekommendationer.

Småmål eller inte. Har golvläggaren/firman koll på regler och därtill så tar han det vidare.

Att rekommendera att chansa är i mitt tycke dumt.

Fliken skrev:
Huruvida en kund kan få hantverkaren att göra om är ju bara positivt för kunden.
absolut inte. Inga kunder vill väl det? De flesta vill ha ett snyggt, bra resultat utan en massa tjafs. De som kan sitt yrke kan också leverera det, eller förstår UTAN kundens påpekande att den bör göra om.

Jag menade om en hantverkare gör om för några bubblor när han ej behöver så är ju det bra för kunden

Hoppas du inte jobbar i en kundorienterad branch med den attityden.

Krilleman
Oj oj, hätsk diskussion här som är på G att bli "off topic"

Jag skulle fortfarande säga att om inte TS är nöjd med arbetet ska man inte erlägga full likvid!
Mitt tidigare inlägg påstår jag fortfarande sammanfattar det hela!

Jag vill inte vara moralpolis men om det är bubblor under en våtrumsmatta borde man inte betala för arbetet trots att det är fuktionellt.

Funktionellt innebär inte alltid att det är OK!

• Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.