Njingan #16 Husägare · Tullinge · 285 inlägg 25 mar 2021 12:53 Njingan Husägare Tullinge 285 inlägg 25 mar 2021 12:53 #16 På denna länk har du en manual https://info.axema.se/man/2-1660/comp/a66_sa_man_sv.pdf Avseende färger på trådar så brukar man i svagströmsinstallationer använda vit som + samt blå som -, alternativt rött som + och svart som -. Om så är fallet kan man inte veta utan att mäta på trådarna men ovan är vad som är en "allmän standard".
På denna länk har du en manual https://info.axema.se/man/2-1660/comp/a66_sa_man_sv.pdf Avseende färger på trådar så brukar man i svagströmsinstallationer använda vit som + samt blå som -, alternativt rött som + och svart som -. Om så är fallet kan man inte veta utan att mäta på trådarna men ovan är vad som är en "allmän standard".
alm82 #17 Husägare · 1 237 inlägg 25 mar 2021 13:04 alm82 Husägare 1 237 inlägg 25 mar 2021 13:04 #17 Ja, den gamla k44an klarar både ac och dc så du behöver kolla vad som matar då din nya axema kräver dc. Samt även kolla hur låsningen är kopplad.
Ja, den gamla k44an klarar både ac och dc så du behöver kolla vad som matar då din nya axema kräver dc. Samt även kolla hur låsningen är kopplad.