Ska byta ut koddosan mot en lite modernare, är det någon som vet om man behöver bryta strömmen vid byte eller kan man byta med strömmen på?
Det är 12V spänning
 
Om du är försiktig och inte kortsluter matningen så går det, men varför inte vara säker och bryta strömmen så kan du byta utan att riskera några problem?
 
Jo, det har du ju rätt i. Hur vet man vilken som är fas och nolla på baksidan har lite svårt att tyda symbolerna Elektrisk anslutningspanel med märkningar för AUX, RELAY, Vin, och jord med otydliga symboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser ut som en axema a66
Ska den fungera standalone eller kopplas till dörrcentral? (Vaka)

Den ska iallafall ha 12-30VDC, alltså likspänning.
 
tommib
Det är inte "fas och nolla" där utan plus och minus. Jag gissar att de ska in på skruvarna vid Vin, som är markerade + resp øV.
 
Osäkert faktiskt, den är iallafall kopplad via duc så mycket vet jag. Vad jag undrar är vad som ska kopplas på ØV som man ser på plintarna?
 
tommib
Borde vara negativ pol i matningen. Vad säger manualen?
 
tommib tommib skrev:
Det är inte "fas och nolla" där utan plus och minus. Jag gissar att de ska in på skruvarna vid Vin, som är markerade + resp øV.
Okej, så om jag har 2 blåa och en vit kabel så borde blåa då va plus och vita minus ellerhur?
 
tommib tommib skrev:
Borde vara negativ pol i matningen. Vad säger manualen?
Så här ser det ut i manualen. Sida ur manual som visar ett kopplingsschema för skruvplintar och driftsättning av en A66-enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
O O.olivz skrev:
Okej, så om jag har 2 blåa och en vit kabel så borde blåa då va plus och vita minus ellerhur?
Ingen aning. Du får väl kolla kopplingen i andra änden.
 
Att jag inte tänkte på det, tack så mycket!
 
Ja plint 3 är plus och 4 minus
Det finns sedan ett relä mellan plint 1,2 som kan användas som öppningsrelä som på bilden.

Men det beror som sagt på hur det ska fungera i ditt fall.

Vad satt där tidigare?
 
Jag förstår. Tror att den ska fungera tillsammans med en annan dosa som är på andra sidan huset, men inte säker.
 
Det går inte att koppla in någonting om du inte vet vad som finns på andra änden av kabeln och hur det är tänkt att det ska fungera.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
alm82 Andreas La Motte skrev:
Ja plint 3 är plus och 4 minus
Det finns sedan ett relä mellan plint 1,2 som kan användas som öppningsrelä som på bilden.

Men det beror som sagt på hur det ska fungera i ditt fall.

Vad satt där tidigare?
Satt en bewator k44 där innan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.