Har köpt Ikea:s "smaklig" induktionshäll och tänkte att det skulle vara en enkel sak att installera den, men blir lite osäker och vill inte bränna systemet.
Så här kommer info: Den gamla spisen/ugnen verkar vara dragen till L1, L2 och L3 samt jord, inget på N. Samt gå på 400V3- av vad jag kan se av hur den är byglad.
Ikeas häll har lite olika alternativ varav BE 220-240V-3 verkar vara lika som den äldre, dvs använder ej N.
Vidare är det 3st 10/500 säkringar som går på spisen.
Kan jag lösa det med eran hjälp, eller måste jag ringa en elektriker i morgon .)!
Så här kommer info: Den gamla spisen/ugnen verkar vara dragen till L1, L2 och L3 samt jord, inget på N. Samt gå på 400V3- av vad jag kan se av hur den är byglad.
Ikeas häll har lite olika alternativ varav BE 220-240V-3 verkar vara lika som den äldre, dvs använder ej N.
Vidare är det 3st 10/500 säkringar som går på spisen.
Kan jag lösa det med eran hjälp, eller måste jag ringa en elektriker i morgon .)!
Verkar som så...blå går mot N(som inte användes i den gamla. Sedan är det tre svarta som då bör vara L1/L2/L3.K Kane skrev:
Klicka här för att svara






