12 300 läst ·
101 svar
12k läst
101 svar
Inreda med könsorgan?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
På min tid, fick ja.. de andra barnen inte 40 000 kronor utan en utskällning som hette duga när ja... de andra barnen målade könsorgan på skolans väggar. Tror jag, jag var ju allt för upptagen med att sköta mig för att ha tid att notera sådana saker. 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tycker den var rätt cool. Inget fel med att ha den i en skola. Eventuell grabbighet är bättre att få upp på bordet så den kan hanteras. Det är ju inte f***ans fel att de små snorhyvlarna är grabbiga. Det har de efter sina korkade farsor 
Är väl f.ö. bra om feministerna tar för sig. Så blir det lite motstånd...
Han som sluta delta i debatten pga elaka kommentarer från feministerna kanske skulle behöva lite mer bollar själv, eller f***a, beroende på hur man ser på saken
Är väl f.ö. bra om feministerna tar för sig. Så blir det lite motstånd...
Han som sluta delta i debatten pga elaka kommentarer från feministerna kanske skulle behöva lite mer bollar själv, eller f***a, beroende på hur man ser på saken
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Jag har fetstilat.Akahigi skrev:Tycker den var rätt cool. Inget fel med att ha den i en skola. Eventuell grabbighet är bättre att få upp på bordet så den kan hanteras. Det är ju inte f***ans fel att de små snorhyvlarna är grabbiga. Det har de efter sina korkade farsor
Är väl f.ö. bra om feministerna tar för sig. Så blir det lite motstånd...
Han som sluta delta i debatten pga elaka kommentarer från feministerna kanske skulle behöva lite mer bollar själv, eller f***a, beroende på hur man ser på saken![]()
Vet du vad du snackar om? Har du läst på om Pär Ström och hans situation?
Redigerat:
Så du tycker alltså att ett sånt här konstverk är bra för att få upp grabbighet på bordet så att den kan hanteras. Vill ju till att den hanteras då. Parallellen till att polisen inte får provocera fram ett brott för att fälla en brottsling ligger inte långt ifrån ditt resonemang. Det faller dock huvudsakligen på att skolan inte har resurser att "hantera grabbigheten", det vet ju varenda en som har minsta lilla insikt i skolorna.Akahigi skrev:Tycker den var rätt cool. Inget fel med att ha den i en skola. Eventuell grabbighet är bättre att få upp på bordet så den kan hanteras. Det är ju inte f***ans fel att de små snorhyvlarna är grabbiga. Det har de efter sina korkade farsor
Är väl f.ö. bra om feministerna tar för sig. Så blir det lite motstånd...
Han som sluta delta i debatten pga elaka kommentarer från feministerna kanske skulle behöva lite mer bollar själv, eller f***a, beroende på hur man ser på saken![]()
Men att personer som Per Ström ska behöva stå ut med hotelser är visst ok, när feministernas "grabbighet" tar sig olagliga uttryck är det visst helt ok enligt dig och då, när offret är en man, då är det plötsligt offret som borde ha lite mer råg i ryggen.
Mmmmmm, det är precis denna typ av snedvriden och enkelriktad argumentation som man brukar se från feministerna.
Men till sist så spelar det ingen roll vems fel det är att "de små snorhyvlarna är grabbiga", deras offer ska ändå inte behöva utsättas för mer snorhyvleri bara för att nån feminist vill kladda en kopia av sitt kön på deras vägg! Det borde ju till och med en feminist förstå
Vad vill du egentligen med din lilla poll TS, är det något särskilt du vill belysa mer än förespeglad lätt indignation och få Bill och Bull skriva några rader? Tror och tycker du på fullt allvar att någon på denna skolan skulle i någon mening drabbas negativt av det sk konstverket? Och den ekonomiska delen var verkligen inget att hetsa upp sig över, vad annat i helt andra skalor spills inte dagligen helt utan bestående värde (men?) i de här sammanhangen (skolväsendet)?
Verket i sig säger mig personligen inte så mycket i någon riktning, mest väcks tankar i färg, formspråk till 70-talet då jag själv var prepubertal och inte ens "grabbig" vad nu det är. Förstår inte varför du försöker dra det så hårt stiliserade "organet" in i dina resonemang.
Du kanske som innehavare av prisca sapientia kan förklara för en mindre bemedlad hur man ska tänka "rätt" och inte alltför fritt. Skaparen av konsten verkar åtminstone nått fram till punkten du avfärdade som dravel i någon tidigare post, det är väl vackert så.
Verket i sig säger mig personligen inte så mycket i någon riktning, mest väcks tankar i färg, formspråk till 70-talet då jag själv var prepubertal och inte ens "grabbig" vad nu det är. Förstår inte varför du försöker dra det så hårt stiliserade "organet" in i dina resonemang.
Du kanske som innehavare av prisca sapientia kan förklara för en mindre bemedlad hur man ska tänka "rätt" och inte alltför fritt. Skaparen av konsten verkar åtminstone nått fram till punkten du avfärdade som dravel i någon tidigare post, det är väl vackert så.
GK100 skrev:Vad vill du egentligen med din lilla poll TS, är det något särskilt du vill belysa mer än förespeglad lätt indignation och få Bill och Bull skriva några rader? Tror och tycker du på fullt allvar att någon på denna skolan skulle i någon mening drabbas negativt av det sk konstverket? Och den ekonomiska delen var verkligen inget att hetsa upp sig över, vad annat i helt andra skalor spills inte dagligen helt utan bestående värde (men?) i de här sammanhangen (skolväsendet)?
Verket i sig säger mig personligen inte så mycket i någon riktning, mest väcks tankar i färg, formspråk till 70-talet då jag själv var prepubertal och inte ens "grabbig" vad nu det är. Förstår inte varför du försöker dra det så hårt stiliserade "organet" in i dina resonemang.
Du kanske som innehavare av prisca sapientia kan förklara för en mindre bemedlad hur man ska tänka "rätt" och inte alltför fritt. Skaparen av konsten verkar åtminstone nått fram till punkten du avfärdade som dravel i någon tidigare post, det är väl vackert så.
Du förstår konstnärens ändamål med konstverkets men inte mitt med trådens, verkligen?
Ja, jag är övertygad om att unga tjejer på skolan kommer få glåpord de inte skulle ha fått om konstverket inte funnits. Därför anser jag "att någon på denna skolan skulle i någon mening drabbas negativt av det sk konstverket". Det borde ha framgått av mina tidigare inlägg tycker jag, hoppas att det är tillräckligt klart och tydligt " för en mindre bemedlad" nu
Intressant att du själv också väljer uttrycket "det sk konstverket".
Lite tragiskt tycker jag att du lever i en värld där man inte kan diskutera en sak som denna och ge uttryck för åsikter utan att du ska uppfatta det som att det handlar om att lära andra att tänka rätt. Och så är det ändå det agerandet du själv tycks försöka avsluta det hela med.
Är det förresten du som är Bull då?
Du svarar ungefär som jag kunde tänka mig, tror det är sällan eller aldrig något annat sker från ditt håll och oavsett ämne. Inget fel i det, och är det något jag själv försöker framhålla är det frihet till vilka åskikter som man själv önskar. Jag kan vara Bull det passar en mindre bemedlad, du behöver inte vara så aggressiv och nedlåtande i många sammanhang du skriver i, var bara det jag försökte spegla i mitt eget inlägg. Men det står dig givetvis fritt tro inget annat, skulle däremot gärna se att du utvecklar och födjupar lite i de utslungade påståendena. Det kan vara klädsamt att åtminstone försöka möta och förstå andra sidan, i det fall tråden tar upp bryr jag mig inte mycket men att det skulle vara negativt för eleverna ser jag knappast.
Nej. INGEN ska behöva stå ut med hot för sina åsikter.thomasx skrev:
Men hur såg det ut i kommentarsfälten på stackars Pär Ströms blogg? Där var det bara gulliga hejarop och fina diskussioner förstås?
Nej.
Dessutom, varje gång han i sin blogg nämnt någon feministisk debattör vid namn fick denna ta emot hat och hot. Ofelbart. Hans motdebattörer lever alltjämt i många fall med personlarm, förstärkt säkerhet hemma och i vissa fall personskydd från SÄPO.
Så iallafall jag har svårt att tycka synd om denna uppviglare.
Jag kan bara säga att jag tycker att det är tråkigt att du ger dig på mig istället för mina åsikter. Gör det så kanske jag kan förstå dig.GK100 skrev:Du svarar ungefär som jag kunde tänka mig, tror det är sällan eller aldrig något annat sker från ditt håll och oavsett ämne. Inget fel i det, och är det något jag själv försöker framhålla är det frihet till vilka åskikter som man själv önskar. Jag kan vara Bull det passar en mindre bemedlad, du behöver inte vara så aggressiv och nedlåtande i många sammanhang du skriver i, var bara det jag försökte spegla i mitt eget inlägg. Men det står dig givetvis fritt tro inget annat, skulle däremot gärna se att du utvecklar och födjupar lite i de utslungade påståendena. Det kan vara klädsamt att åtminstone försöka möta och förstå andra sidan, i det fall tråden tar upp bryr jag mig inte mycket men att det skulle vara negativt för eleverna ser jag knappast.
Åsikter är kanske inga självständiga entiteter, kräver någon som bär dem och ger dem en röst, kanhända det då finns ett växelspel mellan dessa två trots allt. Jag vill inte angripa dig som person, är inte konstruktivt det skriver jag under på direkt. Och ämnet i sig ger inte möjlighet till någon analys som i mer konkret mening skulle kunna ge resultat som kunde kallas mer rätt eller fel närmast oberoende av vilka premisser man väljer.thomasx skrev:
Du kanske har erfarenheter som gör att du känner dig relativt övertygad om att det aktuella fallet skulle ge netto negativt resultat för de unga tjejerna i den aktuella skolan. Något bör det väl vara du stödjer dig på, döttrar, systrar etc och i tillräcklig närtid så att samma "zeitgeist" gäller? Det är lite av det jag menar med att lägga en fond där tex jag om det skulle intressera mig tillräckligt kan närma mig och förstå äsikten skild från dig som person. För egen del kan jag direkt erkänna att jag inte kan prestera något sånt men min sammanfattade känsla, åsikt är trots det att det inte behöver vara negativt om man skalar bort röda skynken i form av radikalfeminism, kommunekonomi, Per Ström etc.
Det kan vara bra att "plåga" sig lite med även sånt man inte direkt gillar, bäst vore att göra undersökningen IRL med de det berör. Jag är övertygad om att bådas våra ideer och synpunkter kring detta då skulle å det grövsta falsifieras, blir ofta så när verkligheten lägger facit och rättningsmall över.
Nog om detta thomasx, blev riktigt torrt, grått, tråkigt från min sida.
Nu ser jag fram mot lite fina tester med din nya batterimaskin, du har ju den goda smaken att sätta den mot en "riktig" nätmaskin i form av Metabon.
