4 934 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Innertak på konsoler, räknade fel!
En balksko får inte plats på vänstra sidan, sen tycker jag att det blir snyggare med konsoler då ena vingen på balkskon kommer att synas/sticka ut.T toolman77 skrev:
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Jag hade placerat ett litet mellanlägg intill väggen. Mellanlägget behöver nödvändigtvis inte vara en spikplåt utan det väsentliga är att du får upp regeln några mm från konsolen.
Nu är det gjort!
Det knakade obehagligt i konstruktionen när jag skruvade lös skruvarna något, i alla fall på den högra sidan. Finns en del sidotryck. Detta upptäckte jag då jag skruvade loss skruven i det lilla järnet längst upp. Då rörde sig övre delen av regeln 3-4mm sidledes. Något att oroa sig för?
Efteråt skruvade jag tillbaka skruven, men skulle jag gjort det? I och med att regeln nu är 1-2mm högre så kommer ju skruvhålet lika mycket högre upp. Då borde väl skruven trycka ner regeln mot konsolen? Vad tror ni?
Här är i alla fall bilder:
Vinkeljärnet längst upp. Skruven gick i utan problem, trots att skruvhålet var 1mm högre upp. Onödig nedåtkraft på regeln?
Nu flyter den i alla fall. Får in ett papper utan problem längst ut på konsolen!
/Jens
Det knakade obehagligt i konstruktionen när jag skruvade lös skruvarna något, i alla fall på den högra sidan. Finns en del sidotryck. Detta upptäckte jag då jag skruvade loss skruven i det lilla järnet längst upp. Då rörde sig övre delen av regeln 3-4mm sidledes. Något att oroa sig för?
Efteråt skruvade jag tillbaka skruven, men skulle jag gjort det? I och med att regeln nu är 1-2mm högre så kommer ju skruvhålet lika mycket högre upp. Då borde väl skruven trycka ner regeln mot konsolen? Vad tror ni?
Här är i alla fall bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinkeljärnet längst upp. Skruven gick i utan problem, trots att skruvhålet var 1mm högre upp. Onödig nedåtkraft på regeln?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu flyter den i alla fall. Får in ett papper utan problem längst ut på konsolen!
/Jens
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man limma fast innertaks paneler på källartak?
Byggmaterial & Byggteknik -
Asbest i innertak eller?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Ekorre isolering innertak
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Riktning på glespanel i innertak
Tak & Vind -
Flammigt resultat vid målande av innertak
Färg, Måla & Tapetsera