8 424 läst ·
98 svar
8k läst
98 svar
Inkoppling spishäll 2x16Ah 220-240v
Jag vet att @Bo.Siltberg har invändningar mot parallellkoppling men i detta fallet är det 2 styck helt separata halvor vänster respektive höger som matas med 2 st helt skilda 230V matningar! Men i samma kabelhölje.
Det finns troligen ingen plint i hällen utan medföljande kabel ansluter med flatstift direkt på elektronikkortet.
Uppdelningen sker vid anslutningen till huset i Perilex eller en fast kopplingsdosa.
Det går med 2 kablar i nollplinten.
Det finns troligen ingen plint i hällen utan medföljande kabel ansluter med flatstift direkt på elektronikkortet.
Uppdelningen sker vid anslutningen till huset i Perilex eller en fast kopplingsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Precis, så man ansluter båda N ledarna oavsett för när man undersöker hällen lite för att se om den går att öppna på ett litet snabbt och smidigt sätt så inser man att det var en kortlivad förhoppning.L Leif i Skåne skrev:Jag vet att @Bo.Siltberg har invändningar mot parallellkoppling men i detta fallet är det 2 styck helt separata halvor vänster respektive höger som matas med 2 st helt skilda 230V matningar! Men i samma kabelhölje.
Jag förstår inte hur man kan ha en så otroligt jävla korkad design på saker och ting
Genom att skippa plinten sparar man några Kronor, det blir många miljoner/ år.G GoGetLost skrev:
Men effekten skall ändå vara totalt 7400WL Leif i Skåne skrev:Jag vet att @Bo.Siltberg har invändningar mot parallellkoppling men i detta fallet är det 2 styck helt separata halvor vänster respektive höger som matas med 2 st helt skilda 230V matningar! Men i samma kabelhölje.
[bild]
På 230V på 2 fas
Ja, efter som faserna ligger 120grader förskjutna så blir aldrig summan av strömmarna mer än en av fasströmmarna. Så om man matar halvorna med två olika faser behövs bara en nolla.
Klicka här för att svara