Vilken utbildning tror du elektrikern har?

Ett par webutbildningar på nätet?

F
Annars kan han (eller hon) googla och få tips på hur man ska koppla i den här tråden (y)

Ja hur bökigt kan man göra det??? Lättast att göra det själv om man inte litar på elektriker, eller ring nån bekant som kan, eller fråga barnen...

F Fifth Avenue skrev:
Annars kan han (eller hon) googla och få tips på hur man ska koppla i den här tråden (y)
Är det något du är missnöjd med av det som getts i tråden i form av diverse sätt att lösa kopplingen? Verkar som du har lite skoskav med dessa halvkvädna visor.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Snailman
F Fifth Avenue skrev:
Man känner sig ju lite stolt när trådskaparen litar mer på okända människor på nätet än på en utbildad elektriker !
Jag har missat TS inlägg där han säger sig ha kollat upp att hantverkaren i trådrubriken är utbildad elektriker?

Morsan hade två 'elektriker' ditskickade av bostadsrättsföreningen som bytte centralen och drog jordat till köket, de bytte även till en jordad kontakt på hennes taklampa, den lyste en vecka eller två ungefär, innan den slocknade, den ena ledningen hade ungefär haft två kardeler som strömmen gick igenom.

Så man gör bäst i att skilja på olika elektriker.

Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Anledningarna till att jag startade tråden är att jag 1. Haft att göra med oseriösa hantverkare innan. 2. Är för osäker på att göra jobbet själv men vill samtidigt lära mig.

Att få svar på forumet gav hjälp och förståelse. Självklart finns det besserwissrar här som ska vara negativa. De struntar jag fullständigt i och försöker sortera ut de seriösa med vettiga svar.

• Gilla
Trollskidan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.