13 899 läst ·
36 svar
14k läst
36 svar
Inkoppling av badrumslampa av hantverkare
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 889 inlägg
Vilken utbildning tror du elektrikern har?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Ja hur bökigt kan man göra det??? Lättast att göra det själv om man inte litar på elektriker, eller ring nån bekant som kan, eller fråga barnen...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag har missat TS inlägg där han säger sig ha kollat upp att hantverkaren i trådrubriken är utbildad elektriker?F Fifth Avenue skrev:
Morsan hade två 'elektriker' ditskickade av bostadsrättsföreningen som bytte centralen och drog jordat till köket, de bytte även till en jordad kontakt på hennes taklampa, den lyste en vecka eller två ungefär, innan den slocknade, den ena ledningen hade ungefär haft två kardeler som strömmen gick igenom.
Så man gör bäst i att skilja på olika elektriker.
Redigerat:
Anledningarna till att jag startade tråden är att jag 1. Haft att göra med oseriösa hantverkare innan. 2. Är för osäker på att göra jobbet själv men vill samtidigt lära mig.
Att få svar på forumet gav hjälp och förståelse. Självklart finns det besserwissrar här som ska vara negativa. De struntar jag fullständigt i och försöker sortera ut de seriösa med vettiga svar.
Att få svar på forumet gav hjälp och förståelse. Självklart finns det besserwissrar här som ska vara negativa. De struntar jag fullständigt i och försöker sortera ut de seriösa med vettiga svar.
Klicka här för att svara