10 181 läst ·
23 svar
10k läst
23 svar
Ingen ström i vissa rum
Om det har varit fel sedan mätarbytet så har TS inte använt bl.a. diskmaskinen och micron på ca tre veckor.P Putte 9497 skrev:
När eon bytte min elmätare i vintras så väckte sonen mig mitt i natten och sa det small till och luktade bränt från elskåpet.
Två av huvudsäkringarna hade gått och var jätte varma.
En jourelektriker skickades ut från Eon mitt i natten.
Det var huvudströmbrytaren som gått sönder. Det är tydligen vanligt när dom inte motioneras han sa att när dom är gamla så brukar dom inte användas utan elektriker brukar skruva ur huvudsäkringarna när nåt ska fixas.
Men dom som bytte elmätare har så klart inte fått nån annan information än att slå av på brytaren.
Dock vore det ju skönt om dom på nåt sätt kunde avgöra att allt fungerar när dom lämnar.
Lite otäckt var det innan elektrikern kom.
Två av huvudsäkringarna hade gått och var jätte varma.
En jourelektriker skickades ut från Eon mitt i natten.
Det var huvudströmbrytaren som gått sönder. Det är tydligen vanligt när dom inte motioneras han sa att när dom är gamla så brukar dom inte användas utan elektriker brukar skruva ur huvudsäkringarna när nåt ska fixas.
Men dom som bytte elmätare har så klart inte fått nån annan information än att slå av på brytaren.
Dock vore det ju skönt om dom på nåt sätt kunde avgöra att allt fungerar när dom lämnar.
Lite otäckt var det innan elektrikern kom.
Hej igen,
Här kommer uppdatering, hade elektriker ute nu under morgonen, han kunde konstatera att felet ej låg hos oss utan i föreningens elcentral. Som jag förstod det var det en propp där som hade gått, han tyckte det var märkligt att ingen av de andra grannarna hade reagerat på att de inte hade ström då det var hela trappuppgången. Å andra sidan kunde vi tagit en runda och knackat på (live and learn 🙂).
Ska ringa ordförande under dagen och göra upp ansvarsbiten.
Tack för alla svar!
Här kommer uppdatering, hade elektriker ute nu under morgonen, han kunde konstatera att felet ej låg hos oss utan i föreningens elcentral. Som jag förstod det var det en propp där som hade gått, han tyckte det var märkligt att ingen av de andra grannarna hade reagerat på att de inte hade ström då det var hela trappuppgången. Å andra sidan kunde vi tagit en runda och knackat på (live and learn 🙂).
Ska ringa ordförande under dagen och göra upp ansvarsbiten.
Tack för alla svar!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden