Jag har fått känslan att man betalar nånstans runt listpris minus moms när man kolla vad man får ge för diverser grönsvarta bestar eller ja skönheter kanske jag ska kalla dom? :)

phl skrev:
Nu vurmar jag inte för svenska handlare men det brukar vara skillnad på 18k5kr Festool listpris och det faktiskta priset om du ber om en offert hos din handlare.
Å fasiken, det kanske vore en idé att höra av sig och kolla - trodde att 18.5K var småpotatis för de gröne.

FredrikR skrev:
Jag har fått känslan att man betalar nånstans runt listpris minus moms när man kolla vad man får ge för diverser grönsvarta bestar eller ja skönheter kanske jag ska kalla dom? :)
Menar du att de kan vara redo att dumpa priset med lika mycket som momsbeloppet, och då få ett nytt pris inkl.? Det vore ju jäkligt mulligt.

Redigerat:
Det skadar aldrig att fråga. Ring eller besök gärna mer än en handlare. Det är rätt stor skillnad på hur mycket de tullar på priset.

Matix skrev:
Såg att Toolstop hade bra pris på Makita DF030DWE 10.8V. $75. [länk]

Bara som info för eventuella spekulanter.

/Mattias
Kanonpris! Blir ca tusenlappen med frakt om man går ihop ett par stycken, har själv beställt tre stycken som är på väg i detta nu.
Är det någon som vet om det superpraktiska hölstret ingår, det nämns iofs inte, men man vet ju aldrig..?

Liten fråga...vad är skillnaden på impact drill & en "vanlig" skruvdragare?

Veritas skrev:
Liten fråga...vad är skillnaden på impact drill & en "vanlig" skruvdragare?
Antar att det är batterimaskiner som avses?

Impact drill står väl för slagborrmaskin , men den går säkert bra att skruva med också. Slagborrmaskiner brukar vara lite längre i nosen och väga något hekto mer. Priset kan dock ofta vara lägre på maskiner med slag konstigt nog.

LLLVäxjö skrev:
Antar att det är batterimaskiner som avses?

Impact drill står väl för slagborrmaskin , men den går säkert bra att skruva med också. Slagborrmaskiner brukar vara lite längre i nosen och väga något hekto mer. Priset kan dock ofta vara lägre på maskiner med slag konstigt nog.
se upp bara för i Engelskan är det lika vanilgt att blanda ihop Inpact Drill med Impact driver som Svenskans Slagborr och slagskruvdragare.

Lita absolut inte på tex dom Engelska shoppingsiterna, dom rör ihop det totalt på vissa ställen.

Tack för svaren !

Så, en impact driver fungerar som en mutterdragare om jag förstått det rätt.

Veritas skrev:
Tack för svaren !

Så, en impact driver fungerar som en mutterdragare om jag förstått det rätt.
Ja.

LLLVäxjö skrev:
Ja.
Aha, då förstår jag...Tackar !

gwyrlim skrev:
Någon som vet varför Axminster inte skickar JET produkter utan för Storbritannien? Dom har gjort det förrut. Strider det inte mot någon EU lag om fri rörelse på produkter?
Vill spinna vidare lite på det Gwyrlim skriver, att vissa företag inte vill sända utanför Storbritannien.Är intresserad av att köta en STOR bordscirkelsåg, men den kostar så himla mycket mera i vårt kära fosterland gentemot vad dom vill ha i Storbritannien för SAMMA såg, SUCK!!!!

Någon som vet ett fiffigt sätt att gå förbi deras regler??
Tänkte något liknande som om man handlar från USA, att använda sig av Jetcarrier, där man får en "postadress" i USA och varorna skickas dit, sedan ombesörjer företaget, Jetcarrier, frakten från US till SV, helt lagligt( lika bra att poängtera detta).
Eller någon annan som vet ett bra sätt?

Vore så tacksam för lite hjälp med detta.

Pickup över med båten till Storbritannien? :)

Frågan är VARFÖR dom inte vill skicka tunga stora saker och jag ser 2 anledningar:

1. Garantivillkoren från Tillverkaren kräver att detaljsten gör on-site reparationer
2. Detaljisten har inga fraktavtal för så stora grejer.

Den första är svår och eg INTE tillåten att förhandla bort, den andra är ju bara att fixa frakten själv, antingen hämta eller beställa upphämtning.

Nimajneb skrev:
fixa frakten själv, antingen hämta eller beställa upphämtning.
Det var ju det som var min tanke, att tex kunna nyttja antingen någon firma som finns med något lager i UK, som varorna kan skickas till. För vidare transport till sverige.

Har du någon erfarenhet av att best. upphämtning? dyrt?

Phl, hänger du då på som moraliskt stöd??? :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.