• Gilla
Matix
  • Laddar…
Köpte själv GSM 8S från dom häromveckan, funkade kanon, fick bara byta stickpropp.
Köpte åxå en massa annat blått då dom har mycket bra priser o humana fraktkostnader.

När det gäller skruvdragaren så har den nog en trafo som du stoppar direkt i väggen, då behöver du en strömadapter.

Vidare om du har otur kommer dom att ta en extra frakt för skruvdragaren då sågen kommer i en separat jättelåda och inte kan sampackas, men hur det blir får du reda på av dom INNAN dom skickar, mao kan du avbeställa om dom tar full frakt.
 
Nu har ja precis lagt in en beställning på :

Makita 4351FCT Sticksåg
Makita 6843 Skruvautomat
Makita Skruvdragarhölster
Makita SP6000 Sänksåg

Allt till det fashionabla priset på ca 7.400:-
Beställde hos Lawsons.
Samma grejer hos verktygsimporten.se/verktygsladan hade kostat 11.005:-/12.445:- plus frakt.

Nu återstår bara att vänta å vänta. Hoppas det inte blir några problem med att byta stickproppen eller frakten. Uppdaterar när jag hur det slutade.
 
Redigerat:
Grymt! :D Har du hela Lawsons URL-adressen?
 
Jag klippte bort de här inläggen från den klistrade importtråden som ju skall handla om "import från utanför EU"
 
Oj tänkte inte så långt. Få skylla på folkölen till maten...

En sån här tråd kan dock vara till nytta för flera så det var bra att du gjorde den till en egen Mattias!
Vi kan ju fortsätta diskutera olika firmor och ge varandra tips och annan nyttig information angående "import från UK".
 
Nu upptäckte jag att det fanns två trådar med samma typ av innehåll. Jag har sammanfogat dem. Ni får ursäka. Jag är ny på det här med moderering!
 
  • Gilla
Flumpe
  • Laddar…
När vi ändå diskuterar UK import så passar jag på att flika in med en fråga...

Är det stor skillnad på att beställa en Senco-pickadoll från USA jmft med UK (om man räknar på att få betala full tull och moms).

Iofs är väl Quickgrip XP tvingarna billigare i USA om man skulle haft sig nåra sånna på samma gång :p
 
Tommyj .Hej kollade lawson och lade in de verktyg som du beställde summan blir 602,88 pund pundet står sist jag kollade i 11,82 vilket blir 7126 sek. Du har ett pris på ca 5400 sek jag antar att momsen är med den är 17,5% i uk så det blir biligast med engelsk moms har dom rabatter som inte syns på websidan ? annars så är priset för grejorna kalas (5400).
Part Price Qty Line Total
Makita 4351FCT Orbital Jigsaw with Tool-less blade fixing 4351FCT - 240v £98.73 £98.73
Makita 6843 470W Auto-feedScrewdriver 6843 - 240v £159.00 £159.00
Makita SP6000K1 165mm Plunge Saw and Guide Rail SP6000K 1 - 240v £251.11 £251.11
Carriage: UK Mainland (default or unrecognised) (Explanation) £4.25
Total £513.09
VAT £89.79
Total inc VAT £602.88
mvh H
 
Stomneby.
Japp du har rätt. Tyvärr...
Jag skrev tyvärr fel. 5a istället för 7a.Givetvis ska priset vara ca 7,400 svenska kronor. (Beroende på växelkurs) Inga pengar är änsålänge reserverade på kontot så jag vet inte exakt bara egna uträkningar.

-----------------------------------------------------
Carriage: £26.95 Europe (Sweden)
Total Ex Vat: £557.04
Vat: £97.49
Total: £654.53
-----------------------------------------------------
 
Redigerat:
TommyJ skrev:
Stomneby.
Japp du har rätt. Tyvärr...
Jag skrev tyvärr fel. 5a istället för 7a.Givetvis ska priset vara ca 7,400 svenska kronor. (Beroende på växelkurs) Inga pengar är änsålänge reserverade på kontot så jag vet inte exakt bara egna uträkningar.

-----------------------------------------------------
Carriage: £26.95 Europe (Sweden)
Total Ex Vat: £557.04
Vat: £97.49
Total: £654.53
-----------------------------------------------------
Dom är så justa att du först får ett mail där du uppger vad frakt/packetering kommer kosta innan dom bokar upp pengarna på kontot..så glöm inte att kolla ditt e-mail!
 
Tänkte addera min favoritleverantör i UK

http://www.dm-tools.co.uk/

Problemet är att de inte levererar till Sverige, men vad du gör är att be dem paketera och meddela antal paket och vikt sen skickar du en egen UPS tomte för att hämta upp det och leverera till Sverige.

Shoppade av dem 3 ggr förra året med förskottbetalning och sen skicka dit UPS med mitt konto.
 
tiggre skrev:
Tänkte addera min favoritleverantör i UK

[länk]

Problemet är att de inte levererar till Sverige, men vad du gör är att be dem paketera och meddela antal paket och vikt sen skickar du en egen UPS tomte för att hämta upp det och leverera till Sverige.

Shoppade av dem 3 ggr förra året med förskottbetalning och sen skicka dit UPS med mitt konto.
Spännande koncept måste jag säga. Hur ser fraktkostnadsläget ut för dig som privatkund?
 
Hur är det med garantier om man beställer från UK
Är det beroende på märke eller varifrån man beställer eller något annat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.