419 505 läst ·
1 779 svar
420k läst
1,8k svar
Import från UK
Sådär då, då har man beställt ett gäng prylar från Axminster - Handöverfräs, dragare, dammsugare, slipmaskin och en massa annat smått och gott - är mycket nyfiken på hur detta går.
Enda kruxet, som tog sin tid, var att de ville ha momsreg-numret skickat per vanlig post utskrivet på papper med företagslogga och info på - kändes rätt prehistoriskt men men...
Enda kruxet, som tog sin tid, var att de ville ha momsreg-numret skickat per vanlig post utskrivet på papper med företagslogga och info på - kändes rätt prehistoriskt men men...
Hur tänkte du kring fräsen, kommer du köra frässtål från UK/US också eller har du hittat någon fräs med millimeterchuck? Jag har en beställning på gång men har så svårt att bestämma mig om vissa saker och fräsen är just en sådan sak. De brittisk-sålda tum-baserade fräsarna har varit uppe här förut men jag har inte riktigt fått klart för mig om någon lyckats omvandla en sådan till millimeterfäste. Sen är det förstås inget problem att köpa frässtålen i UK heller om man har lite framförhållning.DonaldDuck skrev:
Dammsugare har jag själv valt bort från UK eftersom jag vill ha "normala" el-uttag för verktygsstyrningen utan adaptrar och annat tjafs.
Det är bara att byta spännhylsa till en mm, finns att köpa lösa i både mm och tum så man kan välja vilka stål man vill köra. Se tex Festool OF 2200 som levereras med både 8 och 12 mm spännhylsa.Lostorp skrev:Hur tänkte du kring fräsen, kommer du köra frässtål från UK/US också eller har du hittat någon fräs med millimeterchuck? Jag har en beställning på gång men har så svårt att bestämma mig om vissa saker och fräsen är just en sådan sak. De brittisk-sålda tum-baserade fräsarna har varit uppe här förut men jag har inte riktigt fått klart för mig om någon lyckats omvandla en sådan till millimeterfäste. Sen är det förstås inget problem att köpa frässtålen i UK heller om man har lite framförhållning.
Dammsugare har jag själv valt bort från UK eftersom jag vill ha "normala" el-uttag för verktygsstyrningen utan adaptrar och annat tjafs.
Sorry för sen reply,Lostorp skrev:Hur tänkte du kring fräsen, kommer du köra frässtål från UK/US också eller har du hittat någon fräs med millimeterchuck? Jag har en beställning på gång men har så svårt att bestämma mig om vissa saker och fräsen är just en sådan sak. De brittisk-sålda tum-baserade fräsarna har varit uppe här förut men jag har inte riktigt fått klart för mig om någon lyckats omvandla en sådan till millimeterfäste. Sen är det förstås inget problem att köpa frässtålen i UK heller om man har lite framförhållning.
Jag köpte med ett gäng frässtål (tum) men som som StyrmanBerg skriver så har jag också för mig att det bara är att byta hylsan. Dammsugaren blev en Festool snikmodell som jag tänkte smacka på en adapter för verktygsuttaget på. Det som jag upplevt som knepigast har varit alla varianter av dragarna - satt och bollade mellan svenska sidor, makitas uk-sida och Axminster för att hitta rätt modell.
Tips, Bosch GSB18VE2-LI + GKS18V - LI + GSA18V
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsb...r-saw-recip-saw-in-combo-kitbag-2-batts-p6812
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsb...r-saw-recip-saw-in-combo-kitbag-2-batts-p6812
Så rätt så..LLLVäxjö skrev:
http://www.toolstop.co.uk/makita-lx...ion-combi-2-piece-kit-bhp452rfx-bdf452z-p7846
Det konstiga är att paketet med en extra dragare är billigare än att bara köpa BDF-maskinen med samma batterier och laddare eller har jag missat något?
Har som sagt egentligen bara behov av en BDF antingen 14 eler 18 volt men skiljer det bara några hundringar kan man ju lika gärna köpa detta paket..
Det billigaste jag annars hittat en BDF-dragare för är cirka 2800 inkl frakt.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 579 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 579 inlägg
Jag har sökt information här i forumet om MTMC men hittar mest bara frågor. Jag tänker beställa en Mafell sänksåg och en Makita kexmaskin därifrån. Är det något speciellt ni rekommenderar att tänka på när man köper från dom?
Närmast i tur står att göra inredningar till två kök, dvs mycket arbete med skivmaterial. Jag har en blå Bosch sticksåg och kommer med stor sannolikhet köpa en Bosch handöverfräs då priset är väldigt nedsatt (265€ för en GOF 2000 i butik i Paris). Är UK affärer, främst MTMC, kända för andra saker än maskiner också (slippapper, sågblad/klingor, kex, handverktyg etc) som ni rekommenderar att köpa på samma gång?
Närmast i tur står att göra inredningar till två kök, dvs mycket arbete med skivmaterial. Jag har en blå Bosch sticksåg och kommer med stor sannolikhet köpa en Bosch handöverfräs då priset är väldigt nedsatt (265€ för en GOF 2000 i butik i Paris). Är UK affärer, främst MTMC, kända för andra saker än maskiner också (slippapper, sågblad/klingor, kex, handverktyg etc) som ni rekommenderar att köpa på samma gång?
Jag har köpt sågklingor där, både billigt och billig frakt.MathiasFr skrev:Jag har sökt information här i forumet om MTMC men hittar mest bara frågor. Jag tänker beställa en Mafell sänksåg och en Makita kexmaskin därifrån. Är det något speciellt ni rekommenderar att tänka på när man köper från dom?
Närmast i tur står att göra inredningar till två kök, dvs mycket arbete med skivmaterial. Jag har en blå Bosch sticksåg och kommer med stor sannolikhet köpa en Bosch handöverfräs då priset är väldigt nedsatt (265 för en GOF 2000 i butik i Paris). Är UK affärer, främst MTMC, kända för andra saker än maskiner också (slippapper, sågblad/klingor, kex, handverktyg etc) som ni rekommenderar att köpa på samma gång?
Mao Miles är helt ok
Ni pratar om att man måste byta kontakt på el maskiner närman köper från uk
Min jet valsputs har en vanlig (svensk?) kontakt har ej byt
Man behöver inte alltid byta eller är min maskin skandinavisk/svensk anpassad?
Köpt hos axminster
Hur kommer det sig
Mvh Pär H
Min jet valsputs har en vanlig (svensk?) kontakt har ej byt
Man behöver inte alltid byta eller är min maskin skandinavisk/svensk anpassad?
Köpt hos axminster
Hur kommer det sig
Mvh Pär H
Är det en euro-kontakt (en smal rackare utan jord) i så fall funkar de väl både i UK och i Svedala?pär h skrev: