419 492 läst ·
1 779 svar
419k läst
1,8k svar
Import från UK
Enklast är väl att kolla upp med företag typ DHL, UPS etc etc... Googla, kan finnas företag som specialiserar sig på just UK-Sverige.naresjo skrev:
Annars finns ju udda lösningar typ denna:
http://cgi.ebay.co.uk/Freight-UK-to...temQQimsxq20091116?IMSfp=TL091116197002r14574
Julklappstips
LI-2 , GOP och GDR 10,8V paket på AM:
http://www.axminster.co.uk/product-...-2-2-Speed-Drill-in-Systainer-Case-797260.htm
Lite snålt med två batterier men men.
LI-2 , GOP och GDR 10,8V paket på AM:
http://www.axminster.co.uk/product-...-2-2-Speed-Drill-in-Systainer-Case-797260.htm
Lite snålt med två batterier men men.
Axminsterpaktet ser trevligt ut men för att ge en prisreferens så kan jag nämna att jag själv köpte GOP10.8 och 36 tillbehör inkl två accar o laddare i Systainer plus pytteskruvdragare med chuck GSR10.8V LI2 och slagpyttedragare GDR10.8V med ytterligare två accar och en laddare i ytterligare en Systainer från Lawson, levererades för en o en halv timme sedan och kostade mig 289£.
Jag gav alltså en del mer än man får göra för Axminster-paketet men då får man med alla sågbladen o slip-pappren till GOPen, dubbelt så många accar o laddare o Systainers
Kan vara bra att veta om man överväger Axminster-dealen.
Jag gav för övrigt 32£ i frakt men då var det ju två stora kartonger med prylar, förutom ovanstående även en borrhammare 2.26:a med chuck, regelsökare DMF10 Zoom, elhyvel GHO 26-82, GLI ficklampa mm. Skickades från Lawson i måndags kväll och kom idag torsdag förmiddag. Bra plåster på mitt skadade utlandshandelsförtroende efter mitt mindre lyckade försök hos ett tyskt företag som nämnts i annan tråd.
Jag gav alltså en del mer än man får göra för Axminster-paketet men då får man med alla sågbladen o slip-pappren till GOPen, dubbelt så många accar o laddare o Systainers
Jag gav för övrigt 32£ i frakt men då var det ju två stora kartonger med prylar, förutom ovanstående även en borrhammare 2.26:a med chuck, regelsökare DMF10 Zoom, elhyvel GHO 26-82, GLI ficklampa mm. Skickades från Lawson i måndags kväll och kom idag torsdag förmiddag. Bra plåster på mitt skadade utlandshandelsförtroende efter mitt mindre lyckade försök hos ett tyskt företag som nämnts i annan tråd.
Produkter som diskuteras: "regelsökare"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Bara en liten heads-up om nån missat det, England höjer sin moms vid nyår med 2,5 procentenheter till 17,5%, det innebär en fördyring på lite drygt två procent(ungefär 2,17% om man ska vara petimetrisk) på grejer därifrån.
Jag har precis bestämt mig för att beställa lite prylar från Lawson-his. Eftersom vi har företag så vill jag betala utan VAT. När jag försökte beställa på hemsidan gick detta inte att välja, utan jag hade blivit debiterad VAT även om jag fyllde i momsregistreringsnummer...
Någon annan som beställt till firman från Lawson? Hur brukar ni lösa detta?
//Simon
Någon annan som beställt till firman från Lawson? Hur brukar ni lösa detta?
//Simon
Engländarna är fullständigt hopplös på detta. De har inte köpt att de är med i EU. Jag har handlat ljudprylar av varjehanda slag till min firma och jag har praktiskt taget givit upp på engländarna. Tyskarna däremot har som regel full koll på detta med VAT reg och har hittills aldrig vållat det minsta bekymmer med VAT. Står det inget uttryckligen på webplatsen om hur de hanterar VAT så mailar jag och frågar hur de gör och redovisar mit VAT-nummer. Är det en engelsk webshop som inte ger ett snabbt och korrekt svar så går jag vidare till annan leverantör.
Fick svar på mitt mail till Lawson nu på morgonen. Jag skulle lägga min order online, ange VAT-nummer och maila ordernumret till en säljare, så skulle han se till att jag blev debiterad utan VAT.
Har gjort så, bara hoppas att det fungerar nu också!
Har gjort så, bara hoppas att det fungerar nu också!
Ska beställa lite saker från Axminster men undrar lite över frakten. Frakten som man betalar til Axminster är det frakten hem till dörren eller får man också en faktura från de bolag som leverarar varan inom Sverige?
Någon som provat att handla från denna firma ? http://www.power-tools-pro.co.uk
Erfarenheter ? Kom grejerna ?
Ska skicka en order men tvekar på hur seriösa de är. De har dock just det jag vill ha......
Annars blir det Toolstop eller Lawson-his.
Erfarenheter ? Kom grejerna ?
Ska skicka en order men tvekar på hur seriösa de är. De har dock just det jag vill ha......
Annars blir det Toolstop eller Lawson-his.
Har handlat några gånger av dem, det funkar helt ok, de skickar det man beställer utan krusiduller och konstigheter. Det enda anmärkningen jag kan tänka mig är att man brukar få maila dem om kollinumret på ordern om man vill söka sitt paket, mer en petitess alltså och ingen dealbreaker.somelvis skrev:
Funkade bra. Något tröga i kommunikationen, men bra priser och hygglig leveranstid.somelvis skrev: