Nimajneb skrev:
...
Tyvärr omöjligt att bedöma stativet på bara bilden från Axminster, kan mycket väl vara så att det duger och gör det det så kan man köpa måååånga stickproppar för 1500kr.
Mja, såå omöjligt tycker jag inte att det är, axminster har ett väldigt litet sortiment av stativ och bilden visar utan tvekan deras eget stativ för 62,50£: http://www.axminster.co.uk/product-Axminster-Mitre-Saw-Stand-376268.htm

1800:- billigare inkl en extra original-klinga värd minst 500-700:- är ju onekligen bra rabatt...
Lättare (billigare) att skicka tillbaka exvis en dragare lr laddare vid ev garantiärende dock...
Sågen väger ju trots allt 29kg...
Som hobbyanvändare (jag tex) hinner man väl sällan nyttja garantierna på proffsmaskiner före garantitiden löpt ut ändå...

borstarmicke skrev:
1800:- billigare inkl en extra original-klinga värd minst 500-700:- är ju onekligen bra rabatt...
Lättare (billigare) att skicka tillbaka exvis en dragare lr laddare vid ev garantiärende dock...
Sågen väger ju trots allt 29kg...
Som hobbyanvändare (jag tex) hinner man väl sällan nyttja garantierna på proffsmaskiner före garantitiden löpt ut ändå...
Jodå, jag håller med, 1800 och en klinga billigare än i sverige under förutsättning att man nöjer sig med det medföljande stativet, vill man däremot ha ett GTA3700 så ser jag inte att ett englandsköp är särskilt fördelaktigt(uppskattad prisskillnad på stativen ca 2000kr ger 200kr högre pris från england+klingan). Och byter vi såg till lillebror 10 så blir axminsterköpet ännu mindre fördelaktigt, 20£ billigare än 12, dvs ca 7000 inkl frakt, stativ och ingen klinga, och den köper man med GTA3700 här hemma för 7195. Prisjämförelsen i detta fall anser i allafall inte jag gå att göra rakt av då det skiljer ganska avsevärt i utrustningsnivå.

Tänkte bidra med mina erfarenheter.

Jag lagt en beställning på leksaker från PS-Tools (Jo jag vet, jag har en böjelse för baby blått :))

Makita BJV180Z 18V LXT Lithium-Ion Jigsaw Body Only (MAKBJV180Z)
Makita LCT204W 10.8v White Drill & Impact Driver Twin Pack (MAKLCT204W)
Makita MLT100 260mm Table Saw (MAKMLT100)
Makita RP1801X 1/2" 1650w Plunge Router (MAKRP1801X)

Och till kollegan en:
Hitachi DV18DVC/JK 18v Combi Drill with Torch & 3 Batteries

Hitintills har jag bara positivt att säga om butiken, rask support via e-mail och trevligt bemötande.

Jag återkommer med en rapport när leveransen dykt upp.

/Håkan

Hej,

Jag kan också bidra med en positiv import, köpte min Fein Multimaster från england via Ebay och Folkestone Fixings:

http://stores.ebay.co.uk/FFX-TOOLS

Inga problem alls här, skickade ett meddelanda först och kollade upp frakten och betalade sedan via Paypal. Paypal och Ebay ger ett visst skydd med bedrägeri vilket känns tryggt. Totalt landade min Multimaster på 2500:- SEK inkl frakt och moms. Då var det ett "TOP"-kit med alla tillbehör.

Dom hade beställningen måndag morgon och jag hade paketet på fredag samma vecka. Helt ok alltså.

/Daniel

Håkan (hahel),

Det vore mycket intressant om du kunde skriva lite om den Makita MLT100 du köpt (när du fått den och hunnit prova den), sitter nämligen om funderar på att köpa en likadan. Kanske bäst att skriva om sågen prestanda i en ny tråd dock? Ingår det stativ som finns på denna bild när man handlar från PS-Tools?

http://www.makita.com.sg/files/MLT100_orig012.jpg

/Daniel

Gilbert skrev:..Mina erfarenheter av Englandshandel är alltså överbetyg till kundservicedelen och underbetyg till de som packar ordrarna."
Kan bara hålla med.
Beställde en Trend T5 och ett Trend fräskit från Power-Tools-Pro. Kollade via telefon på fredagen 17/4 att varorna fanns i lager, beställde och 23/4 hade jag paketet, men endast med fräsen. Ringde direkt till kundsupport och fick besked att de skulle skicka det som saknats direkt. 28/4 kom paketet, men jag var inte hemma så jag fick hämta det på Statoil som är postställe i Bjärred.
Priset bra,dock ska man komma ihåg att UK VAT (15%) tillkommer och frakten är dyr i mitt fall £44. Totalt T5 EK + 30 fräs bits £246

Har beställt någonstans mellan 5-10 beställningar (Axminster och Lawson) från UK och alltid fått allt levererat utan missar under senaste året.
Deras hemsidor kunde vara mycket bättre, tex har Lawson massvis med produkter i form av tillbehör som inte finns på bild men har man tillverkarens nummer går de att söka på med sökfunktionen. Säkert 50% av prylarna jag köpt från UK har jag köpt på rea eller i form av specialerbjudanden/paket, utbudet är enormt jämfört med Sverige (men tyvärr mindre än i USA).

Classes adapter http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55498379 för UK-kontakter måste vara en storsäljare, jag har 7 st:)

Jag sökte lite, men hittade inte så värst mycket om hur Miles (www.mtmc.co.uk) fungerar i praktiken. Någon som har beställt därifrån och kan dela med sig av erfarenheter? Är Miles att rekommendera?

d_nilsson skrev:
Håkan (hahel),

Det vore mycket intressant om du kunde skriva lite om den Makita MLT100 du köpt (när du fått den och hunnit prova den), sitter nämligen om funderar på att köpa en likadan. Kanske bäst att skriva om sågen prestanda i en ny tråd dock? Ingår det stativ som finns på denna bild när man handlar från PS-Tools?

[länk]

/Daniel
Jag skall försöka skirva några ord om den, har dock mycket begränsad erfarenhet av bordssågar så om det finns några speciella saker du är nyfiken på så kan du väl p.m:a mig så kan jag försöka kolla upp det.

/Håkan

borstarmicke skrev:
Fick hem min Makita BHP452RFWX 18V [länk] igår, 1973:- totalt och då ingår även ett Makita verktygsbälte med skruvdragarhölster [länk].

Riktigt skön välbalanserad maskin till ett kalaspris!

Får väl säga grattis då..är hel nöjd med min så här långt, spinner som en katt och stark som en oxe :)

Köpte ju ett hölster med till min men blev lite knas på höger/vänster så det blev ett felvänt hölster, funkar lika bra med bältesclipsen som sitter på maskinen.

Tjaa då har jag gjort mitt första försök på Ebay... köpte en Bosch GDR 10,8.... fick en GSR ... som jag redan har :-(
Vi får väl se hur det här slutar !

Nu har mina prylar (Se http://www.byggahus.se/forum/835691-post274.html) till sist anlänt 19/5, beställde den Fredag 24/4 och de levererades ut från PS-tools den Ons 29/4. Tyvärr så har TNT/Poståkeriet schabblat så att mina prylar har stått hos en annan kund i en vecka.

Angående PS-Tools så är jag lite mer tveksam om servicenivån efter försäljningen, jag efterfrågade kollinummer den 12/5 när jag började undra vart mina prylar tagit vägen.
Jag har ännu inte fått något svar från PS-Tools, tur att företaget som fått mina prylar ringde till mig.

/Håkan

Snubblade över sidan www.toolstop.co.uk och tyckte den sidan verkade jättebra. Vet inte om någon har rekomenderat den sidan tidigare då jag är ny här och bara ögnat igenom denna tråd lite snabbt. Jag undrar vad är det för kostnader utöver priset på själva varan som tillkommer på tex cirkelsågen Bosch GKS160 som kostar 1193,92kr? Någon som har erfarhet?
PS. Är inte nödvändigtvis den sågen jag skulle beställa men såg att den var på 240v DS.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.