418 152 läst ·
1 779 svar
418k läst
1,8k svar
Import från UK
M
magentis
Bannad
· Västernorrland
· 478 inlägg
magentis
Bannad
- Västernorrland
- 478 inlägg
Om ni inte redan gör det, så försök att använda er av PayPal, så är risken minimal att ni förlorar några pengar. PayPal fungerar som mellanhand mellan dig å köpare, vilket gör att köparen inte får några pengar, förrän varan är leverarad. PayPal kommer snart att finnas helt på svenska åxå..., tror fortfarande nån funktion ännu inte är översatt, å heller inte har nån svensk som kan förhandla åt dig.., men det ska komma.
Själv tycker jag det är väldigt sällan som det strular, när jag besställer från utlandet. Enbart 2 ggr har jag råkat ut för en "blåsning", eller vad jag ska kalla det. Men summorna har varit så små, att jag inte brytt mig i att klaga.. Har väl chansat lite vilt åxå dom ggr, så motivationen att bråka har inte varit så stor.
magentis
Själv tycker jag det är väldigt sällan som det strular, när jag besställer från utlandet. Enbart 2 ggr har jag råkat ut för en "blåsning", eller vad jag ska kalla det. Men summorna har varit så små, att jag inte brytt mig i att klaga.. Har väl chansat lite vilt åxå dom ggr, så motivationen att bråka har inte varit så stor.
magentis
Bra att ni skriver era erfarenheter!
Har genomfört och varit med i en hel del beställningar från UK. Företagen har varit Lawson-His, PS-tools och Power tools pro. En gång har det blivit fel. PS-tools att skickade 1st av bitspacket som jag beställt 2st av. Mailade och de skickade ett direkt i brev som kom 4 dagar senare. Kanonsmidigt.
Skönt när det går så lätt
/Mattias
Har genomfört och varit med i en hel del beställningar från UK. Företagen har varit Lawson-His, PS-tools och Power tools pro. En gång har det blivit fel. PS-tools att skickade 1st av bitspacket som jag beställt 2st av. Mailade och de skickade ett direkt i brev som kom 4 dagar senare. Kanonsmidigt.
Skönt när det går så lätt
/Mattias
Magentis: Stämmer kanske inte helt med vad du skriver om PayPal... Säljaren får pengarna direkt men om man handlar via Ebay (tex Axminsters ebayshop) så finns det en blåsningsförsäkring på några hundra Euro.
Men vad jag tycker är roligt med tråden är att folk blir så positivt överaskade att dom fått varor överhuvudtaget. Det är ibland som att säga att wow, beställningen från Komplett.se kom fram...
Ska man bli blåst så är det väl i första hand Svenska butiker man ska vara orolig för.
Intressant att veta är kundservice, erbjudanden, fraktkostnader och kanske lite beskrivningar runt butikers starka o svaga sidor.
Men vad jag tycker är roligt med tråden är att folk blir så positivt överaskade att dom fått varor överhuvudtaget. Det är ibland som att säga att wow, beställningen från Komplett.se kom fram...
Ska man bli blåst så är det väl i första hand Svenska butiker man ska vara orolig för.
Intressant att veta är kundservice, erbjudanden, fraktkostnader och kanske lite beskrivningar runt butikers starka o svaga sidor.
Uppdatering till min post från igårkväll angående saknad vara från Toolstop:
Redan kl 10 i förmiddags hade jag faktiskt svar från Toolstop. Man bad om ursäkt för det inträffade och bekräftade att den vara som saknades fortfarande fanns på lager och att den kommer att skickas idag. Trillar nu bara rätt pryl ner i brevlådan under nästa vecka så kommer jag ge Toolstop "betyg godkänt", trots missen...
//Niclas
Redan kl 10 i förmiddags hade jag faktiskt svar från Toolstop. Man bad om ursäkt för det inträffade och bekräftade att den vara som saknades fortfarande fanns på lager och att den kommer att skickas idag. Trillar nu bara rätt pryl ner i brevlådan under nästa vecka så kommer jag ge Toolstop "betyg godkänt", trots missen...
//Niclas
M
magentis
Bannad
· Västernorrland
· 478 inlägg
magentis
Bannad
- Västernorrland
- 478 inlägg
Jo, men det är inget som du ser som kund, utan är en uppgörelse mellan PayPal å säljaren. Som kund är du ju garanterad det du beställer eller pengarna tillbaka, med hjälp av PayPal.., så långt det nu går..., men visst, rent praktiskt är det som du säger.Nimajneb skrev:Magentis: Stämmer kanske inte helt med vad du skriver om PayPal... Säljaren får pengarna direkt men om man handlar via Ebay (tex Axminsters ebayshop) så finns det en blåsningsförsäkring på några hundra Euro.
Sen håller jag med om, det är dom svenska butikerna man ska se upp med. Inte för att dom är sämre eller luras mer än andra, utan för att vi har en övertro på att dom inte beter sig som skumma utlänningar gör :eek: Vi är godtrogna mot svenskar, men i överkant misstänksamma mot andra. Men det gäller i alla länder.., det egna är bäst, så det är inget unikt för oss i Sverige..
magentis
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Funderar på att byta ut min Dewalt DC756 12v mot en 18v Makita BHP452RFWX från Axminster, nån som har testat Makitan?
Blir iofs bara ett batteri, men för strax under 2000:- med frakt kan man ju inte gnälla, den har ju ändå 22 minuters laddare...
Har precis köpt Makitas 10,8v kit med skruvdragare +slagskruvdragare, gillar de skarpt, riktigt starka trots sitt kompakta format!
Blir iofs bara ett batteri, men för strax under 2000:- med frakt kan man ju inte gnälla, den har ju ändå 22 minuters laddare...
Har precis köpt Makitas 10,8v kit med skruvdragare +slagskruvdragare, gillar de skarpt, riktigt starka trots sitt kompakta format!
Har ju en BHP452RFWX men har bara klämt lite på den än, men snart så ska de börjas skruvas igen.
borstarmicke - att du inte tog tillfället i akt och beställde en ifrån lawson när den bara kostade drygt 87P inkl 2 batterier
du får ju fortfarande med 2 batterier men nu för tiden så kostar den 122.50P av nå´n anledningen(mutter mutter)..iof väntetid till mitten på augusti.
borstarmicke - att du inte tog tillfället i akt och beställde en ifrån lawson när den bara kostade drygt 87P inkl 2 batterier
Är det någon som handlat från diytools.com (i UK) på sistone? De har en fruktansvärt urkass hemsida, men bra priser. En urkass hemsida är såklart inget säkert tecken, men stavning och liknande är också kass. Så, någon som vet något?
(När ska någon lära engelsmännen snickra ihop vettiga e-handelslösningar? Eller åtminstone vettiga hemsidor...)
(När ska någon lära engelsmännen snickra ihop vettiga e-handelslösningar? Eller åtminstone vettiga hemsidor...)
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Alpha: vet du nån som fick maskinen för £87?
Kändes som att om nåt är för bra för att vara sant så är det oftast det...
£87 är ju bara lite mer än vad ett batteri kostar...
Klarar mig ju egentligen med min Dewalt till i augusti, men att vänta 4 månader är ändå inte kul...
Axminster har lägst totalpris 147+13= 2000:- vid £1=12,5:- för maskin+1 batteri, alu-väska samt verktygsbälte med hölster.
niclasc77: gå in på diytools forum så kan du läsa vad folk skrivit där, bra priser men jag vet inte om jag skulle lagt mina pengar där utan att ha nån annan som köpt där som referens...
Kändes som att om nåt är för bra för att vara sant så är det oftast det...
£87 är ju bara lite mer än vad ett batteri kostar...
Klarar mig ju egentligen med min Dewalt till i augusti, men att vänta 4 månader är ändå inte kul...
Axminster har lägst totalpris 147+13= 2000:- vid £1=12,5:- för maskin+1 batteri, alu-väska samt verktygsbälte med hölster.
niclasc77: gå in på diytools forum så kan du läsa vad folk skrivit där, bra priser men jag vet inte om jag skulle lagt mina pengar där utan att ha nån annan som köpt där som referens...
diytools.com kan nog bli ett dyrbart experiment med tanke på att deras forum innehåller frågor om uteblivna leveranser, de svarar inte på mail mm. Så om någon handlat därifrån (med framgång) den senaste månaden så är jag intresserad av att veta hur det funkade.
Fick själv svar på min fråga (långt ner i detta inlägg) då vi precis genomfört en storbeställning till från Lawson-His. Det var Power tools pro som ökat sina fraktkostnader då man bestämt att paketen skall försäkras om de skickas utom landet, precis som någon skrev i anslutning till mitt inlägg. Tråkigt tycker jag.... med denna höjning.
Beställningen som nyss lades på Lawson skulle också sluta på hög frakt också men det pga av vikten och uppdelat på flera paket. 5 skruvdragare 452'or med batterier laddare och väskor, massor av bitsset, sticksågsblad, tigersågsblad, borrset, SDS borrset mm. Totalt 85st artiklar i antalet fördelat på 37st olika artiklar. Frakten skulle gålös på £62 för allt detta inklusive moms fick jag bekräfta/godkänna via mail.
Beställningen som nyss lades på Lawson skulle också sluta på hög frakt också men det pga av vikten och uppdelat på flera paket. 5 skruvdragare 452'or med batterier laddare och väskor, massor av bitsset, sticksågsblad, tigersågsblad, borrset, SDS borrset mm. Totalt 85st artiklar i antalet fördelat på 37st olika artiklar. Frakten skulle gålös på £62 för allt detta inklusive moms fick jag bekräfta/godkänna via mail.
/MattiasMatix skrev:
Någon som hittat Bosch GCM12 SD billigare än 550£ inklusive stativ och klinga?
http://www.axminster.co.uk/product....er_id=Bosch&name=&user_search=&sfile=1&jump=0
http://www.axminster.co.uk/product....er_id=Bosch&name=&user_search=&sfile=1&jump=0
Mja, personligen skulle jag nog välja att shoppa den sågen i sverige, 8995 inkl frakt och ett GTA3700 från Lindarn. Englandssågen har såvitt jag kan se ett vanligt snikskativ liknande de man kan köpa för 7-800 här hemma och torde med frakt handla nån hundralapp över 7000, klivet till den svenska som har rätt stickpropp och vad som räknas som ett av marknadens bästa stativ är alltså enligt mitt sätt att se det i princip noll kr med prisskillnaden mellan staviven i åtanke, eventuellt kanske till och med så att den svenska blir "billigare".matte75 skrev:
Jag ska villigt erkänna att jag handlat en stor del av mitt verktygsinnehav från utlandet, men när det blev dags att uppdatera kap och ger så blev prisskillnaden mot utlandet på en GCM10SD med GTA3700 alltför liten och i många fall dyrare från tex england än de kampanjpriser som körs just nu.
Risken finns även att frakten drar iväg, 2 stora tunga otympliga paket.....
Tyvärr omöjligt att bedöma stativet på bara bilden från Axminster, kan mycket väl vara så att det duger och gör det det så kan man köpa måååånga stickproppar för 1500kr.
Tyvärr omöjligt att bedöma stativet på bara bilden från Axminster, kan mycket väl vara så att det duger och gör det det så kan man köpa måååånga stickproppar för 1500kr.
Priset inklusive frakt skulle bli 590£= 7200kr.Nimajneb skrev: