418 154 läst ·
1 779 svar
418k läst
1,8k svar
Import från UK
De lovade att stå för returportot samt säger sig ha skickat GDR'en...Scout skrev:
Istället för att jag returnerar GSR'en som de skickade får jag köpa den för 15£... min är ju ett helt år äldre så det blir väl en bra reservmaskin.
Återstår att se att GDR'en dyker upp förståss....
Av ren nyfikenhet... vilken "affär" på Ebay köpte du ifrån?Scout skrev:
Marshall & Parsons där man nu kan få en komplett GDR för 100£ plus frakt (BOSCH 'E' STOCK MACHINE ) ...bygga_bo skrev:
Jag ropade in endast skruvdragaren för 50£ som test.
Batterierna har jag ju redan till min GSR men får väl köpa till några.
Nästa vecka ska jag spana in hur GSR'n ser ut eftersom min har två år på nacken.
Bara för att vara på säkra sidan ;-)
Testat och det verkar (vad jag kan se) vara orginalprylar.Scout skrev:Marshall & Parsons där man nu kan få en komplett GDR för 100£ plus frakt (BOSCH 'E' STOCK MACHINE ) ...
Jag ropade in endast skruvdragaren för 50£ som test.
Batterierna har jag ju redan till min GSR men får väl köpa till några.
Nästa vecka ska jag spana in hur GSR'n ser ut eftersom min har två år på nacken.
Bara för att vara på säkra sidan ;-)
Det bidde en GSR, en GDR samt två extra batterier för 100 £ ink. frakt. :-D
Skrivit det förr...fattar nada av vissa inlägg typ:
- Kom det fram?
- Funkar dom?
- Är det orginal?
Om det handlar om att recensera en produkt så finns det andra trådar.
Fokusera på butiken och ev erbjudanden. Tänk frakt, reklamationer, betalningar... mao sådant som inte alltid är helt självklart.
- Kom det fram?
- Funkar dom?
- Är det orginal?
Om det handlar om att recensera en produkt så finns det andra trådar.
Fokusera på butiken och ev erbjudanden. Tänk frakt, reklamationer, betalningar... mao sådant som inte alltid är helt självklart.
Hmmm känner mig aningen "utpekad" eftersom jag är sist i tråden...Nimajneb skrev:
MEN det är inte en recension på produkten.
Däremot finns det all anledning till att vara medveten (och försiktig) och att bra pris inte alltid är = orginalprodukter.
Kanske speciellt inte på köp genom siter typ Ebay.
I mitt fall visade det sig att det troligen är det och att mottagandet från säljare var mycket seriöst och proffsigt då de skickade fel produkt från början.
Ta det inte personligtScout skrev:Hmmm känner mig aningen "utpekad" eftersom jag är sist i tråden...
MEN det är inte en recension på produkten.
Däremot finns det all anledning till att vara medveten (och försiktig) och att bra pris inte alltid är = orginalprodukter.
Kanske speciellt inte på köp genom siter typ Ebay.
I mitt fall visade det sig att det troligen är det och att mottagandet från säljare var mycket seriöst och proffsigt då de skickade fel produkt från början.
Väljer man en säljare med bra feedback på Ebay är det mycket tryggare än "Kalles mekaniska.se" Det är svårare att hitta bra feedbackssiter för vanliga GDS-butiker.
Tjenare! Har också beställt från power-tools-pro.co.uk, en drös Makitaprylar (alldeles åt helvete mycket fler än jag behöver, man lär sig aldrig). Några grejor som kan vara bra att veta:
1) Pengarna dras nästan direkt vid onlinebeställningen, dvs man kan tajma in en bra valutakurs (viktigt nu när det svajar så mycket). Körde ICA-kort så jag vet inte om e-kort funkar.
2) De får enligt egen uppgift inte de tre CVV-siffrorna på kortet från onlinebetalningstjänsten. Dvs ditt fullständiga kortnummer ligger inte och skräpar i någon dåligt skyddad burk på företaget. Mitt gör dock det för att jag:
3) Insåg efter ett par dagar att jag ville byta ut en såg mot en annan. Ett lätt test på kundservicenivån, och det gick bra eftersom de inte skickat grejorna än. De fick mina tre CVV-siffor och drog mellanskillnaden. Anledningen till att de inte skickat grejorna var att:
4) De vill ha en scannad räkning, vilken som helst, med ditt namn och adress (körde en från mitt fackförbund, och det dög tydligen). Skickar man den i ett mail direkt när man beställer går det antagligen fortare.
5) power-tools-pro.co.uk är sjukt mycket mer lättnavigerad och lättare att beställa från än power-tools-pro.com (som är samma som powertoolsuk.co.uk) Fattar inte varför de har två olika sajter, men använd den förstnämnda.
Än så länge känns kundservicen bra, men man måste fråga om man vill veta något (typ "Får jag något trackingnummer?" "Javisst, givetvis!" i stället för "Kära kund, du kommer att få ett trackingnummer när din beställning skickas")
Återkommer när jag fått grejorna.
1) Pengarna dras nästan direkt vid onlinebeställningen, dvs man kan tajma in en bra valutakurs (viktigt nu när det svajar så mycket). Körde ICA-kort så jag vet inte om e-kort funkar.
2) De får enligt egen uppgift inte de tre CVV-siffrorna på kortet från onlinebetalningstjänsten. Dvs ditt fullständiga kortnummer ligger inte och skräpar i någon dåligt skyddad burk på företaget. Mitt gör dock det för att jag:
3) Insåg efter ett par dagar att jag ville byta ut en såg mot en annan. Ett lätt test på kundservicenivån, och det gick bra eftersom de inte skickat grejorna än. De fick mina tre CVV-siffor och drog mellanskillnaden. Anledningen till att de inte skickat grejorna var att:
4) De vill ha en scannad räkning, vilken som helst, med ditt namn och adress (körde en från mitt fackförbund, och det dög tydligen). Skickar man den i ett mail direkt när man beställer går det antagligen fortare.
5) power-tools-pro.co.uk är sjukt mycket mer lättnavigerad och lättare att beställa från än power-tools-pro.com (som är samma som powertoolsuk.co.uk) Fattar inte varför de har två olika sajter, men använd den förstnämnda.
Än så länge känns kundservicen bra, men man måste fråga om man vill veta något (typ "Får jag något trackingnummer?" "Javisst, givetvis!" i stället för "Kära kund, du kommer att få ett trackingnummer när din beställning skickas")
Återkommer när jag fått grejorna.
Redigerat:
Nu har grejorna kommit. Det mesta skickades på torsdag eftermiddag och kom på tisdag morgon. Ett paket skickades måndag eftermiddag och kom på torsdag morgon. Dvs tre arbetsdagar i bäggedera fallen. Skulle tippa att alltihopa från beställning till leverans tar drygt en vecka om man inte krånglar som jag (ville byta såg, skulle in och föda barn etc. etc.).
Köpte Makitas:
1st 18V BHP452 dragare+sticksåg+2st 18V-batterier+laddare
1st 18V cirkel (165mm-varianten, den som heter 610) "naked"
1st 18V vinkelslip (452:an) "naked"
18V slagskruvdragare (140:an, inte den nya borstlösa) "naked"
dessutom:
1 14-volts BDF442 dragare+2 batterier+laddare
1 14-volts BDF442 dragare "naked"
1 extra laddare
(ska delas upp på två dragare med ett batteri och laddare vardera)
dessutom:
2st 10.8V kits med dragare+slagskruvdragare
frakten kostade 600 spänn (ca 44 pund). Resten 13 lax ganska exakt (fick hyfsat bra kurs på pundet, den slutliga kursen blev 11,96). Allt inklusive moms.
Bra att veta:
En del saker har typ samma priser som på Lawson, toolstop etc. medan andra är betydligt billigare.
Ibland billigare att köpa till "naked" maskiner till ett mindre kit än att köpa ett större kit (konstigt) och ibland är något visst mindre kit orimligt billigt i förhållande till något annat. Lönar sig att räkna på lite olika varianter.
Packnissarna tyckte nog att min lösdelsbeställning var konstig och jobbig, så de tog ett existerande kit, lyfte ut ett par saker ur väskan, tryckte ner några andra saker och skickade. Resultatet blev bland annat att jag fick stora trunken i st f en hård låda till dragare och sticksåg och att de glömde lite småsaker (inte så små faktiskt...) i väskan. Helt OK för mig men vill man inte att de ska vara så påhittiga kan man ju alltid specificera sig lite.
Fjuttdragarna skickades på måndagen, men det fick jag inte veta förrän resten kommit och jag frågade var de tagit vägen. Stod T/F på packlistan, vilket betyder "to follow". Bra och snabba svar från kundservice, men ibland måste man som sagt fråga själv för att få veta saker.
De har en fast fraktkostnad om man beställer på hemsidan. Upp till 30 kg kostar ca 44 pund. Telefonbeställning 29 pund (mysko....). Köper du något på 2 kg kostar det likförbannat 44 pund (och jag har frågat, det är verkligen så). Skickas med DPD (I Sverige kommer det med bil från Posten, till dörren).
Köpte Makitas:
1st 18V BHP452 dragare+sticksåg+2st 18V-batterier+laddare
1st 18V cirkel (165mm-varianten, den som heter 610) "naked"
1st 18V vinkelslip (452:an) "naked"
18V slagskruvdragare (140:an, inte den nya borstlösa) "naked"
dessutom:
1 14-volts BDF442 dragare+2 batterier+laddare
1 14-volts BDF442 dragare "naked"
1 extra laddare
(ska delas upp på två dragare med ett batteri och laddare vardera)
dessutom:
2st 10.8V kits med dragare+slagskruvdragare
frakten kostade 600 spänn (ca 44 pund). Resten 13 lax ganska exakt (fick hyfsat bra kurs på pundet, den slutliga kursen blev 11,96). Allt inklusive moms.
Bra att veta:
En del saker har typ samma priser som på Lawson, toolstop etc. medan andra är betydligt billigare.
Ibland billigare att köpa till "naked" maskiner till ett mindre kit än att köpa ett större kit (konstigt) och ibland är något visst mindre kit orimligt billigt i förhållande till något annat. Lönar sig att räkna på lite olika varianter.
Packnissarna tyckte nog att min lösdelsbeställning var konstig och jobbig, så de tog ett existerande kit, lyfte ut ett par saker ur väskan, tryckte ner några andra saker och skickade. Resultatet blev bland annat att jag fick stora trunken i st f en hård låda till dragare och sticksåg och att de glömde lite småsaker (inte så små faktiskt...) i väskan. Helt OK för mig men vill man inte att de ska vara så påhittiga kan man ju alltid specificera sig lite.
Fjuttdragarna skickades på måndagen, men det fick jag inte veta förrän resten kommit och jag frågade var de tagit vägen. Stod T/F på packlistan, vilket betyder "to follow". Bra och snabba svar från kundservice, men ibland måste man som sagt fråga själv för att få veta saker.
De har en fast fraktkostnad om man beställer på hemsidan. Upp till 30 kg kostar ca 44 pund. Telefonbeställning 29 pund (mysko....). Köper du något på 2 kg kostar det likförbannat 44 pund (och jag har frågat, det är verkligen så). Skickas med DPD (I Sverige kommer det med bil från Posten, till dörren).
Tack för gratulationerna!
Svar: När jag och storasyster, snart tre år, ska bygga nya tofter och durkar till vår musköbåt
Och så ska den genomruttna bryggan på landet renoveras (läs: rivas så när som på ramen av telefonstolpar). Och dit ska det ut en 14.4V-dragare. Svär-styvfar ska få en 14.4V-dragare av familjen i present också, för att han hjälper svägerskan att bygga ut huset. Och polaren som är snickare ska köpa det andra fjuttdragarsetet om han gillar det, annars får jag kränga det. Men jag har definitivt en dragare för mycket (det packnissarna glömde plocka ur väskan var nämligen en "naken" BHP452....)
Lite OT kanske. Summan av kardemumman är väl att jag i alla fall kan rekommendera power-tools-pro.co.uk
Svar: När jag och storasyster, snart tre år, ska bygga nya tofter och durkar till vår musköbåt
Lite OT kanske. Summan av kardemumman är väl att jag i alla fall kan rekommendera power-tools-pro.co.uk
Åkte precis på min första stora överraskning, så jag tänkte dela det med er. Jag har beställt från Axminster 2-3 gånger det senaste halvåret och aldrig haft något att klaga på. Jag har beställt bla en Bosch GKF600 handfräs som jag monterat i ett bord. Nu är jag så i behov att använda mig av en fräs med 8mm skaft och tänkte komplettera med det när jag ändå skulle beställa lite mer från Axminster.
Det visar sig nu att Bosch har en europa variant och en UK variant av denna maskin! Europa modellen använder sig av 6 och/eller 8mm chuck medans UK versionen endast tar 1/4" fräsar!!! Så nu har jag en fin fin aldrig använd fräsmaskin som jag inte kan använda som jag tänkt!
Det visar sig nu att Bosch har en europa variant och en UK variant av denna maskin! Europa modellen använder sig av 6 och/eller 8mm chuck medans UK versionen endast tar 1/4" fräsar!!! Så nu har jag en fin fin aldrig använd fräsmaskin som jag inte kan använda som jag tänkt!
Har för mig jag läst just det om Boschfräsarna från UK här på Byggahus, tråkig överraskning.
Men skulle du inte kunna byta chucken? Borde väl vara möjligt att handla en svensk variant och skifta, även om 'vinsten' med importen kanske inte blir lika stor som den såg ut att bli.
Men skulle du inte kunna byta chucken? Borde väl vara möjligt att handla en svensk variant och skifta, även om 'vinsten' med importen kanske inte blir lika stor som den såg ut att bli.