169 936 läst ·
774 svar
170k läst
774 svar
IKEAs "Åskväder", livsfarlig?
Du ger dig inte alltså?T Troberg skrev:
Med ett sådant påstående måste du ju (om du vill ha någon som helst trovärdighet i diskussionen) berätta vem du syftar på som visat upp en olämplig användning, och förklara varför du tycker den är det.
Kan du inte göra det så tycker jag att du bör sluta bevaka tråden, så du slipper uppröras mer av denna godkända och för många mycket praktiska produktserie från IKEA.
Då får du komma med några exempel på detta samt förklara hur du menar. Annars kanske vi tror det enbart är ditt Ikea hat som talar vet duT Troberg skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Hej. Eftersom vi är 2 personer som lagt upp bilder på användning, och du anger att personer i plural, så är jag en av dom du åsyftar på.T Troberg skrev:
För det första, jag har aldrig framhävt att det är säkert eftersom folk läser instruktionen.
För det andra, jo, jag har givetvis läst den.
För det tredje, berätta nu tydligt exakt vilka fel du anser att jag har gjort med installationen.
Så kanske vi kan reda ut vilka missförstånd som ligger bakom påhoppen, och jag slipper anmäla dig.
JAg är den andre som lagt upp och är också nyfiken på vad du anser jag gjort för fel. Berätta!T Troberg skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Nja, elsäkerhet är väl knappast en åsiktsfråga?Alfredo skrev:
Här anklagas det friskt för att objektiva felaktigheter har utförts.
Men du har rätt, givetvis är det mig själv jag bör anmäla, till elsäkerhetsverket!
Behöver bara få reda på vilket brott jag gjort mig skyldig till, så att jag kan använda rätt blankett.
I många fall är det absolut det. Visst finns det områden där nästan alla är ense om huruvida "något" är OK eller inte men det finns även massvis av områdena där åsikterna om korrekthet/lämplighet/farlighet kan spreta vilt. Det framgår väl rätt tydligt bara i denna tråd?n_sandstrom skrev:
Äh, nu är du petig! Skicka in en anmälan lite sådär i största allmänhet så får de jobba lite!n_sandstrom skrev:
Jag läste någonstans att IKEAs "Åskväder" lindrar om man lider av svår reumatism...D djac skrev:
(Ni ska se att detta kommer plockas upp av någon obskyr grupp i framtiden!
Jag kopplade också in ett par idag, men nu har jag ganska ont i ryggen. Bör man bli orolig eller kan det bero på att jag la golv också?D djac skrev: